مدیریت شهری

روند رو به رشد صدور پروانه‌های ساختمانی

معاون شهردار قم مطرح کرد:

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از روند افزایشی صدور پروانه‌های ساختمانی در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
به گزارش ندای قم از شهرنیوز، مجید متین فر در گفت‌وگویی اظهار کرد: در نیمه اول سال ۱۴۰۳ تعداد ۸۸۴ مورد پروانه ساختمانی در مناطق هشت‌گانه شهرداری قم صادر شده است که روند به رو رشدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.
وی افزود: مساحت اعیانی این تعداد پروانه صادر شده یک میلیون و ۲۶۴ هزار متر مربع است در حالی که پروانه‌های صادره در نیمه اول سال ۱۴۰۲ ،۷۸۴ مورد با مساحت اعیانی ۶۸۸ هزار مترمربع بود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم خاطرنشان کرد: گزارش آماری واصله از اداره کنترل و نظارت بر شهرسازی الکترونیک نشان می‌دهد افزایش پروانه‌های صادره نیمه اول سال جاری نسبت به نیمه اول سال گذشته ۱۰۰ مورد است اما به لحاظ مساحت اعیانی بیش از ۵۷۵ هزار متر مربع است که عدد قابل توجهی به حساب می‌آید.
متین‌فر اضافه کرد: این آمارها نشان دهنده افزایش تقاضا برای ساخت مسکن و رونق اقتصاد شهری در زمینه ساختمان سازی در کلان‌شهر قم است.
وی تاکید کرد: تداوم این روند در نیمه دوم سال ۱۴۰۳، مراجعات برای دریافت گواهی‌های عدم خلاف و پایان کار را نیز در پی دارد و تکلیف حساس رسیدگی دقیق و سریع حوزه شهرسازی مناطق به درخواست‌های شهروندان را دوچندان خواهد کرد.
//////////////////

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/am1s

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا