مدیریت شهری

رفع مشکلات آب‌گرفتگی در پردیسان

مدیر منطقه ۸ شهرداری قم خبر داد:

مدیر منطقه ۸ شهرداری قم گفت: مشکل آب‌گرفتگی در نقاط حساس سطح منطقه با اجرای چندین پروژه چون احداث کانال آب و تغییر مسیر آب‌های سطحی و حفر ۱۲ چاه جذبی رفع می‌شود.
به گزارش ندای قم به نقل از شهر نیوز ،علیرضا مظفری در گفت‌وگویی اظهار کرد: در راستای مدیریت آب‌های سطحی و جلوگیری از آب‌گرفتگی در نقاط حساس سطح منطقه اقدامات گسترده‌ای از جمله احداث کانال آب و تغییر مسیر آب‌های سطحی انجام شده است.
وی از انعقاد قرارداد چاه‌های جذبی در پردیسان خبر داد افزود: یکی از پروژه‌های اصلی این طرح، حفر ۱۲ حلقه چاه جذبی است که به منظور جلوگیری از تجمع آب‌های سطحی در پردیسان در حال انجام است.
مدیر منطقه ۸ شهرداری قم با بیان اینکه چاه‌های جذبی نقش کلیدی در جذب و تخلیه آب‌های سطحی دارد و مشکلات آب‌گرفتگی در سطح منطقه را رفع می‌کند، خاطرنشان کرد: پروژه انتقال آب خام از تپه‌های اعلاییر به محور آیت‌الله بروجردی با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان در حال اجرا است.
مظفری با تاکید بر اینکه این پروژه با مشارکت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم اجرا می‌شود، عنوان کرد: بهبود مدیریت منابع آبی و کاهش مصرف آب شرب از مهم‌ترین موضوعات و هدف از این پروژه استفاده از پساب‌ها به جای آب شرب برای آبیاری فضای سبز در مجتمع‌های مسکونی پردیسان است.
وی از ایجاد خاکریز قبل از سایت نهضت ملی مسکن خبر داد و تاکید کرد: این اقدام در راستای هدایت آب‌های سطحی به سمت جنوب و دفع آن‌ها به رودخانه از طریق کانال‌های مخصوص طراحی شده است.
مدیر منطقه ۸ شهرداری قم با بیان اینکه برای حل کامل این مشکل نیاز به کانالی بزرگ‌تر با هزینه‌ای بالغ بر ۱,۰۰۰ میلیارد تومان است، تاکید کرد: این مقدار خارج از توان مالی شهرداری قم و نیازمند مشارکت اداره کل مسکن و راه شهرسازی استان قم است.
مظفری با اشاره به دیگر پروژه‌های در حال اجرا در منطقه پردیسان از جمله پروژه باند کندرو بلوار امام صادق (ع) و احداث بوستان ملل، عنوان کرد: پیاده‌روسازی‌های سمت راست این پروژه از میدان شهدای فردو به سمت بلوار غدیر انجام شده و ادامه آن از باند کندرو تا پمپ بنزین نیز در حال انجام است.
وی از تکمیل این پروژه در سال آینده خبر داد و گفت: این اقدامات گسترده باعث شده است تا منطقه پردیسان دیگر به‌عنوان نقطه بحرانی در زمینه آب‌گرفتگی شناخته نشود و مشکلات مرتبط با آب‌های سطحی به حداقل برسد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/ew5g

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا