شهردار قم با اشاره به راهاندازی هشت سامانه تخصصی الکترونیکی گفت: ۱۳ سامانه الکترونیکی شهروندی تا خرداد سال آینده به این تعداد اضافه خواهد شد.
به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری، دکتر سیدمرتضی سقائیاننژاد در جلسه شورای مدیران شهرداری قم که در سالن رضوان برگزار شد، با اشاره به گسترش الکترونیکیسازی امور در شهرداری قم اظهار کرد: هشت سامانه الکترونیکی تاکنون راهاندازی و در اختیار شهروندان و مدیران قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه بخشی از این سامانهها مانند سامانه «اتوبوس من» کارکرد شهروندی داشته و به تسهیل امور شهروندی میپردازند افزود: بخش دیگر سامانههایی هستند که به بعد نظارتی مدیران شهرداری کمک بسیاری خواهند کرد.
شهردار قم خاطرنشان کرد: علاوه بر بعد نظارتی مدیران، سامانههای الکترونیکی میتوانند زمینه نظارت بیشتر مردم و نخبگان شهر قم بر امور شهرداری را فراهم کنند، چراکه اطلاعات کلیدی عملکرد و فعالیت شهرداری قم بهصورت مداوم و مستمر در این سامانهها بارگذاری میشود.
وی با اشاره به اینکه شفافسازی امور و اتاق شیشهای شهرداری جز با تقویت سامانههای الکترونیکی امکانپذیر نیست، تصریح کرد: در قالب این سامانهها شهروندان از اطلاعات مختلف از جمله مسائل مرتبط با صدور پروانه ساختمانی، مأموریتهای سازمان آتشنشانی، ثبت تخلفات رانندگی، وضعیت پارکینگها، وضعیت منابع انسانی شهرداری قم، وضعیت حوادث شهری و دیگر امور آگاه خواهند شد که این موضوع هم تسهیل خدمات شهرداری را به همراه خواهد داشت و هم به شفافیت کمک میکند.
سقائیاننژاد با اشاره به وعده سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم برای اضافه شدن ۱۳ سامانه الکترونیکی تا پایان خرداد سال آینده گفت: اعتقاد ما حرکت در مسیر شهرداری الکترونیک برای رسیدن به شهر هوشمند است که بهرهوری امور، تکریم شهروندان و نظارت مستمر را به دنبال خواهد داشت.