مدیریت شهری

دیدار شهردار قم با خانواده شهیدان زین‌الدین

همزمان با سالروز میلاد نبی اکرم(ص) صورت گرفت :

دکتر سقائیان نژاد شهردار قم با مادر و خانواده شهیدان زین‌الدین دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری،دکتر سیدمرتضی سقائیان نژاد به همراه محسن موحدی رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان همزمان با سالروز میلاد نبی اکرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) با مادر و خانواده شهیدان زین‌الدین دیدار و گفتگو کرد.

مهدی اصفهانیان مقدم معاون محیط‌زیست و خدمات شهری، سیدجواد صحرایی مدیرکل حوزه شهردار، مهدی کلانترزاده مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد طباطبایی نژاد سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم نیز در این دیدار حضور داشتند.

شهردار قم با اشاره به اهمیت تکریم خانواده شهدا، اظهار داشت: تمسک به شهدا مانند چراغی، راه سعادت و پیشرفت فردی و کشور را روشن می‌کند.

اختصاص پارکینگ رایگان برای بازدیدکنندگان خانه موزه شهیدان زین‌الدین

شهردار قم نیز دراین دیدار گفت: به منظور بهره‌گیری بهتر بازدیدکنندگان خانه موزه شهیدان زین‌الدین، مکانی برای پارک رایگان در پارکینگ شهید کاظمی در نظر گرفته می‌شود.

دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد با تقدیر از اقدامات فرهنگی و مذهبی خانواده شهیدان زین‌الدین اظهار داشت: خانه موزه شهیدان زین‌الدین امروز به کانونی برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح استان و شهر تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه فرایند ثبت میراث فرهنگی خانه موزه شهیدان زین‌الدین در حال پیگیری بوده و این فرایند زمان‌بر است، ابراز کرد: تا تکمیل این مراحل، احکام هیئت‌امنا برای پیشبرد کارها صادر شده است.

شهردار قم با تأکید بر اینکه امیدواریم بتوانیم توفیق ادامه راه شهدا را داشته باشیم، تصریح کرد: به منظور بهره‌گیری بهتر بازدیدکنندگان خانه موزه شهیدان زین‌الدین، مکانی برای پارک رایگان در پارکینگ شهید کاظمی در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های مدیریت شهری برای افزایش پارکینگ در هسته مرکزی مطرح کرد: احداث ۶ هزار پارکینگ در طرح‌های مورد احداث هسته مرکزی در حال پیگیری و اجراست.

سقائیان نژاد از احداث چند خانه موزه دیگر از شهیدان شاخص استان مانند فخری زاده، شفیعی و… در آینده در قم خبر داد.

بازدید ۱۵ هزار نفر از خانه موزه شهیدان زین‌الدین

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم نیز در این دیدار گفت: تاکنون بیش از ۱۵ هزار نفر از خانه موزه شهیدان زین‌الدین بازدید کرده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد طباطبایی نژاد اظهار داشت: مقدمات احداث خانه موزه شهیدان زین‌الدین از سال ۹۶ آغاز شد که با توجه به دغدغه مادر این شهیدان والامقام، مجدداً در خرداد ۱۴۰۰ بازطراحی و با اقدامات مهم، بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۵ هزار نفر از خانه موزه شهیدان زین‌الدین بازدید کرده‌اند، ابراز کرد: در این خانه موزه فعالیت‌های متعدد فرهنگی، هنری، شب‌های شعر، اجتماعی و…. انجام شده است که به کانونی فرهنگی تبدیل شده است.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره فیلم مستند ۱۷ تصریح کرد: فیلم‌های این جشنواره با حضور بیش از هزار نفر از عوامل، فیلم‌ساز و… در خانه موزه شهیدان زین‌الدین تا قبل از برگزاری نهایی جشنواره، اکران شد.

وی با تأکید بر اینکه خانه موزه شهیدان زین‌الدین امروز مکانی برای رفت‌وآمد پیشکسوتان ایثار و شهادت و جریان ساز شده است، عنوان کرد: با اجرای خانه موزه، راه برای احداث دیگر خانه موزه‌های شهدا در دست اقدام است که جلسات مختلفی برای این مهم در حال برگزاری است.

تقدیر مادر شهیدان زین‌الدین از خدمات شهرداری قم در آبادانی شهر

مادر شهیدان زین‌الدین  نیزدراین دیدار گفت: شهر قم در سال‌های اخیر با تلاش‌های دکتر سقائیان نژاد و مجموعه شهرداری تفاوت‌های زیادی با گذشته پیدا کرده و قم شهری مجهز، بزرگ و پیشرفته شده است.

به گزارش شهرنیوز، زینب اسلام دوست با اشاره به موفقیت‌های شهرداری قم در سال‌های گذشته اظهار داشت: شهر قم در سال‌های اخیر با تلاش‌های دکتر سقائیان نژاد و مجموعه شهرداری تفاوت‌های زیادی با گذشته پیدا کرده و قم شهری مجهز، بزرگ و پیشرفته شده است.

وی با بیان اینکه شهر قم خانه حضرت معصومه(س) است، ابراز کرد: شهدا زنده، شاهد و ناظر فعالیت‌های ما هستند و با تمسک به شهدا می‌توان کارها را به خوبی پیشبرد.

مادر شهیدان زین‌الدین اضافه کرد: از روزی که مقدمات خانه موزه شهیدان زین‌الدین پیگیری شد دغدغه این بود که این مکان صرفاً برای شهیدان زین‌الدین نباشد و باید نام و یاد دیگر شهدا نیز زنده نگه داشته شود.

وی با تأکید بر اینکه خانه موزه شهیدان زین‌الدین از نظر موقعیتی مناسب ولی به علت بافت محله با مشکل پارکینگ روبروست، یادآور شد: شهرداری برای این خانه موزه اقدامات مهم و شاخصی انجام داده که جای تقدیر دارد.

هدف‌گذاری تولید ۲۰۰ فیلم برای کنگره شهدای استان

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم نیز دراین دیدار گفت: برای برگزاری کنگره ملی استان در سال ۱۴۰۶ هدف‌گذاری تولید ۲۰۰ فیلم پیش‌بینی‌شده است.

محسن موحدی اظهار داشت: ۶۰ فیلم مستند توسط مستندسازان قمی در این جشنواره اکران شده که در کشور بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی خانه موزه شهیدان زین‌الدین، خانواده برخی شهدای شاخص استان برای احداث این خانه موزه‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند، ابراز کرد: خانه موزه‌های شهیدان فخری زاده، شفیعی، کلهری و شهدای خلبان با مشارکت نیروی هوایی ارتش در قم در پیگیری و احداث می‌شود.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم ادامه داد: برای برگزاری کنگره ملی استان در سال ۱۴۰۶ هدف‌گذاری تولید ۲۰۰ فیلم پیش‌بینی‌شده است.

وی از کلید خوردن ساخت فیلم و سریال شهید زین‌الدین خبر داد.

در این جلسه آخرین وضعیت خانه موزه شهیدان زین‌الدین مورد بررسی قرار گرفت و احکام هیئت‌امنای این خانه موزه به اعضا واگذار شد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/m010

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا