مدیریت شهریویژه

حمایت کامل از پروژه‌های عمرانی شهری

مدیرکل بازرسی استان قم تاکید کرد:

مدیرکل بازرسی استان قم، با تأکید بر اینکه حامی پروژه عمرانی شهری هستیم گفت : 100 درصد از این پروژه‌ها حمایت می‌کنیم و در این مسیر هرگونه کمکی که بتواند در ایجاد توسعه شهر نقش داشته باشد با بررسی راهکارها، ضوابط و حتی پیدا کردن مسیرهای مختلف دریغ نمی‌شود.

به گزارش ندای قم ،حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود طالبی در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر قم، یکی از نیازهای شهر را تأمین پارکینگ دانست و اظهار داشت: امیدواریم با احداث پروژه بسط شرقی حرم مطهر شاهد کاهش مشکلات پارکینگ در هسته مرکزی شهر قم باشیم.

لزوم تعیین تکلیف خانه‌های تاریخی رهاشده در پروژه بسط شرقی حرم

وی وجود 2 خانه تاریخی در مسیر اجرای پروژه بسط شرقی حرم مطهر را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: تعیین تکلیف این منازل با توجه به‌احتمال ریزش و ایجاد مشکلات در روند پروژه، نیازمند برگزاری جلسات مشترکی با میراث فرهنگی است و باید این موضوع به‌سرعت انجام شود.

مدیرکل سازمان بازرسی استان قم ادامه داد: این خانه‌های تاریخی و برخی خانه‌های رهاشده و قدیمی در مجاورت این پروژه در شرایط مناسبی قرار ندارند و هرلحظه امکان وقوع حادثه‌ای وجود دارد که باید تعیین تکلیف آن‌ها در اولویت قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه حامی پروژه عمرانی شهری هستیم، مطرح کرد: 100 درصد از این پروژه‌ها حمایت می‌کنیم و در این مسیر هرگونه کمکی که بتواند در ایجاد توسعه شهر نقش داشته باشد با بررسی راهکارها، ضوابط و حتی پیدا کردن مسیرهای مختلف دریغ نمی‌شود.

طالبی عدم وجود شکایت از اجرای پروژه فاز 5 عماریاسر را دلیلی بر عملکرد مناسب مجری برشمرد.

شهردار قم مطرح کرد: تکمیل محور عماریاسر با اجرای دو تقاطع غیرهمسطح

شهردار قم نیز دراین بازدید با اشاره به تکمیل محور عماریاسر با اجرای دو تقاطع غیرهمسطح گفت: در سال اجاری اجرای تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه آغاز خواهد شد.

دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد با اشاره به آغاز عملیات عمرانی پروژه بسط شرقی حرم مطهر اظهار داشت: این پروژه با هزینه‌ای بالغ‌بر 28 هزار میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه زیربنای این پروژه بیش از 120 هزار مترمربع خواهد بود، مطرح کرد: زمان پیش‌بینی‌شده برای اتمام این پروژه نهایتاً 42 تا 48 ماه بوده که امیدواریم سرمایه‌گذار با سرعت بیشتری این پروژه مهم را به سرانجام برساند.

شهردار قم از ساماندهی دست‌فروشان حاشیه‌ای این پروژه خبر داد و خاطرنشان کرد: 57 دست‌فروش در سازه‌ای موقت ساماندهی شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه بیش از 1500 پارکینگ در این پروژه در نظر گرفته‌شده است، ابراز کرد: پروژه بسط شرقی ازجمله پروژه‌هایی بوده که از ظرفیت اراضی 48 هکتاری پردیسان در کنار 9 پروژه مهم دیگر استفاده می‌کند.

سقائیان نژاد با انتقاد از رهاسازی 2 خانه تاریخی در پروژه بسط شرقی حرم مطهر، تصریح کرد: یکی از این خانه‌ها که عملاً مخروبه بوده و دیگری نیز شرایط مناسبی ندارد که باید این موضوع تعیین تکلیف شود.

وی جابجایی تأسیسات در پروژه‌های عمرانی شهری را مورد توجه قرارداد و افزود: در قانون درآمدهای پایدار هزینه‌های این جابجایی بر عهده دستگاه‌ها بوده ولی با توجه به نبود بودجه‌های مربوطه و عدم اولویت‌دار بودن آن‌ها برای دستگاه‌ها، بار مالی آن‌ها به دوش شهرداری است که بعداً در توافقاتی هماهنگی‌هایی صورت می‌گیرد.

شهردار قم با اشاره به پیش‌بینی 9 تقاطع در محور عماریاسر عنوان کرد: 7 تقاطع اجرایی شده و امسال نیز تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه اجرایی خواهد شد.

وی ادامه محور عماریاسر تا آزادراه امیرکبیر را مورد توجه قرار داد و گفت: 700 متر طولی از این محور خارج از محدوده بوده و تملک آن با راه و شهرسازی است که با اتصال این محور به آزادراه امیرکبیر قطعاً یکی از اصلی‌ترین محورهای شهری، بلوار عماریاسر خواهد بود.

سقائیان نژاد ادامه داد: با تکمیل این محور و اتصال به آزادراه امیرکبیر، 17 کیلومتر محور آزادسازی و در اختیار مسافران و شهروندان خواهد بود.

مسیر تونل و فاز 5 عماریاسر بیش از 2 کیلومتر خواهد بود

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم نیز دراین بازدید با بیان اینکه کل مسیر تونل و فاز 5 عماریاسر بیش از 2 کیلومتر خواهد بود، گفت: با توجه به پیش‌بینی وجود ترافیک در این محور، راه‌های دسترسی مختلفی در نظر گرفته‌شده تا بتوان میزان ترافیک را تا حدودی مدیریت کرد.

عباس حلوایی زاده با اشاره به اجرای پروژه بسط شرقی حرم مطهر اظهار داشت: این پروژه در 120 هزار مترمربع زیربنا اجرایی می‌شود که شامل 3 طبقه منفی برای پارکینگ، منفی یک به‌عنوان ترمینال مسافری و همکف به‌صورت رواق حرم مطهر و مراکز خدمات زائر خواهد بود.

وی آخرین وضعیت پروژه فاز 5 عماریاسر و تونل غدیر را مورد توجه قرار داد و افزود: خاک‌برداری و جداره سازی تونل از چهارمردان تا خیابان معلم در حال انجام است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه کل مسیر تونل و فاز 5 عماریاسر بیش از 2 کیلومتر خواهد بود، مطرح کرد: با توجه به پیش‌بینی وجود ترافیک در این محور، راه‌های دسترسی مختلفی در نظر گرفته‌شده تا بتوان میزان ترافیک را تا حدودی مدیریت کرد.

وی با تأکید بر اینکه در این پروژه بیش از 2 هزار و 400 تن میلگرد مصرف‌شده است، ابراز کرد: در بخشی از تونل غدیر پارکینگی به ظرفیت بیش از 400 سلول تأمین‌شده است.

حلوایی زاده با اشاره به 100 هزار مترمکعب خاک‌برداری برای تونل غدیر تصریح کرد: برای فاز 5 عماریاسر نیز 100 هزار مترمکعب نخاله برداری و آواربرداری انجام خواهد گرفت.

وی حجم هزینه کرد عمرانی این پروژه را بالغ‌بر 2 هزار و 500 میلیارد به غیر از تملکات دانست و یادآور شد: متأسفانه کلکسیونی از تأسیسات شهری در این پروژه وجود داشت که علیرغم ایجاد وقفه‌هایی در روند پروژه، با هماهنگی و همکاری‌ها رفع شده است.

تملک 90 پلاک در مسیر اجرای پروژه فاز 5 عماریاسر در 18 ماه

مدیر منطقه هفت شهرداری قم  نیز دراین باردید از تملک 90 پلاک در مسیر اجرای پروژه فاز 5 عماریاسر با اعتباری بالغ‌بر 4 هزار و 700 میلیارد ریال خبر داد.

محمد رمضانی با اشاره به تملکات پروژه فاز 5 عماریاسر اظهار داشت: در این زمینه قرارگاهی با دستور شهردار به‌صورت هفتگی تشکیل‌شده است که در کنار پروژه‌های شاخص شهر، موارد مربوط به تملکات این پروژه نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه از بهمن 1400 تا پایان سال گذشته ، 73 پلاک به ارزش 3 هزار و 300 میلیارد ریال تملک شد، ابراز کرد: در سال جاری نیز 17 پلاک به ارزش هزار و 400 میلیارد ریال تملک شده که در این زمینه تملکات تا خیابان شهید فاطمی به اتمام رسیده است.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم ادامه داد: بسیاری از مالکان در این پروژه با شهرداری همراهی داشتند و برای تعداد محدودی ماده 8 و تنها 2 مورد ماده 9 استفاده شد.

وی با اشاره به ادامه تملکات این پروژه از خیابان شهید فاطمی تا خیابان رسالت مطرح کرد: هماهنگی‌ها با آستانه مقدسه با توجه به سند آستانه‌ای داشتن، شده است و امیدواریم به‌زودی این تعداد پلاک نیز تملک و محور بازگشایی شود.

انجام روزانه 2000 مترمکعب خاک‌برداری از پروژه تونل غدیر

سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم نیز دراین بازدید با تأکید بر اینکه در پروژه تونل غدیر 100 هزار مترمکعب و روزانه 2 هزار مترمکعب خاک‌برداری صورت می‌گیرد، گفت: این پروژه 9 هزار مترمربع دیواره سازی دارد.

مسعود بخشی با اشاره به آخرین وضعیت احداث تونل غدیر در بلوار عماریاسر اظهار داشت: هم‌اکنون در 10 جبهه کاری و با حداقل 10 ساعت کاری این پروژه در حال اجراست.

وی با بیان اینکه این پروژه در مراحل پایانی قرار دارد، خاطرنشان کرد: سطح این تونل تا پایان مردادماه آماده بهره‌برداری بوده و زیرگذر نیز در حال حاضر حدود 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با تأکید بر اینکه در این پروژه 100 هزار مترمکعب و روزانه 2 هزار مترمکعب خاک‌برداری صورت می‌گیرد، ابراز کرد: این پروژه 9 هزار مترمربع دیواره سازی دارد.

وی همزمانی انجام پروژه در جبهه‌های مختلف را سبب تداخل در فعالیت‌ها دانست و گفت: در این شرایط مدیریت مناسبی صورت گرفته تا بتوان به‌سرعت پروژه به مرحله بهره‌برداری برسد.

 

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/g3q2

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا