مدیریت شهری

حفظ بلوار شهید سردار سلیمانی به‌عنوان بلوار در طرح جامع ترافیک

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم تاکید کرد:

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم بر لزوم حفظ بلوار شهید سردار سلیمانی به‌عنوان بلوار در طرح جامع ترافیک شهر تأکید کرد و گفت: باید در این مصوبه مطالبه مردم لحاظ شود و در تمام اسناد بالادستی به‌عنوان معبر شناخته شود.
به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری، سید ابوالفضل اسماعیلی در شصت و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به اهمیت حفظ ایمنی در معبر واقع در مسیر رودخانه به‌عنوان یک معبر اصلی در شهر اظهار داشت: بلوار سردار سلیمانی یکی از معابر مهم در شهر بوده و با توجه به سیل سال ۹۸ باید تمام نکات ایمنی این مسیر رعایت شود.
وی حفظ بلوار شهید سردار سلیمانی به‌عنوان یک معبر اصلی را مطالبه مردم دانست و افزود: باید در این طرح این درخواست مطالبه مردم لحاظ شود، زیرا در صورت بروز هرگونه مشکل مسئولیت آن در مرحله نخست با شهرداری بوده و شهرداری باید به مردم پاسخگو باشد.
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم تصریح کرد: رودخانه باید در تمام اسناد بالادستی به‌عنوان معبر شناخته شود و شهرداری و شورای شهر باید در تصویب حفظ رودخانه به‌عنوان معبر، بر روی آمدن واژه معبر نیز اصرار کند تا در آینده به مشکلات و چالشی برنخوریم.
وی د تأکید کرد: امروز در بلوار شهید سردار سلیمانی بخشی از بار ترافیکی هسته مرکزی شهر جریان دارد و مدیریت شهری بر حفظ آن تأکید دارد.
جانمایی مسیرهای پیاده‌راه‌ها بازنگری شود
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم نیز دراین جلسه با تأکید بر بازنگری جانمایی مسیرهای پیاده راه‌ها در شهر گفت: اجرای پیاده راه‌ها در مسیرهای تاریخی و بازارها توجیه دارد.
سبحانی ثابت ، به اجرای طرح پیاده راه‌ها در شهر قم اشاره کرد و اظهار داشت: اصل اجرای این طرح‌ها درست است، اما امروز مردم و کسبه مشکلاتی داشته و عدم حل این مشکلات نارضایتی‌های زیادی را ایجاد کرده که نباید نادیده بگیریم.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: دریکی از بسط‌های حرم مطهر چندین خودروی برقی فعال است، اما در پیاده راه‌ها چنین امکانی وجود ندارد و باید در اجرای پیاده راه‌ها مسائل زیادی را در نظر بگیریم، درحالی‌که در مسیرهای جدیدی که به‌عنوان پیاده راه مطرح‌شده این ملاحظات دیده نشده است.
وی اجرای پیاده راه را مربوط به مسیرهای خاص دانست و خاطرنشان کرد: طرح پیاده‌راه باید در مسیرهای خاص و محورهای تاریخی اجرا شود و ما در جانمایی‌های فعلی بحث داشته و باید بررسی بیشتری انجام شود تا نارضایتی ایجاد نشود و مردم از زیبایی آن لذت ببرند.
سبحانی ثابت در پایان تأکید کرد: اجرای پیاده راه‌ها در مسیرهای تاریخی و بازارها توجیه دارد، اما این‌که بخواهیم در تمام شهر و بدون در نظر گرفتن امکانات این طرح‌ها را اجرا کنیم در طولانی‌مدت نارضایتی شهروندان را خواهیم داشت.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/wz3h

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا