مدیریت شهری

حذف پرداخت نقدی کرایه اتوبوس‌های درون شهری

رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم خبر داد:

رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم، گفت: پرداخت نقدی کرایه در سیستم اتوبوس‌رانی درون شهر قم به‌طور کامل حذف شده و هم اینک ۸۲ درصد تراکنش‌های اتوبوس‌رانی از طریق کارت‌های شهروندی و مابقی از طریق کارت‌های بانکی صورت می‌گیرد.
به گزارش ندای قم ،سید محمد حسین دهناد روز دوشنبه در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۹ تا پایان آذرماه امسال، ۲۲۰ هزار کارت شهروندی قم‌کارت در اختیار شهروندان قرار گرفته‌، برآوردها نشان می‌دهد که تاکنون ۳۰۰ هزار کارت در مجموع به مردم عرضه شده‌است.
وی افزود: برای تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات قم‌کارت، ۱۴ باجه و کیوسک برای خرید و شارژ این کارت‌ها در سطح شهر فعال است، همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۲۵ میلیارد تومان اعتبار در این کارت‌ها شارژ شده‌است.
رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم گفت: هزینه هر کارت خام بدون شارژ ۲۵ هزار تومان است که شامل ۲۰ هزار تومان برای چاپ کارت و ۵ هزار تومان برای هزینه‌های جانبی می‌شود، برای سال آینده نیز برنامه‌ریزی شده‌است ۵۰ هزار کارت جدید برای فروش به شهروندان عرضه شود و هزینه کارت به ۳۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.
وی همچنین به رشد بودجه سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم اشاره و اعلام کرد که بودجه این سازمان از ۱۲۰ میلیارد تومان در سالجاری به ۱۸۰ میلیارد تومان در سال آینده افزایش یافته که این امر برای توسعه زیرساخت‌های فناوری و بهبود خدمات شهروندی ضروری است.
دهناد با تأکید بر اهمیت خدمات الکترونیک در کاهش هزینه‌ها و بهبود کیفیت خدمات عمومی، از شهروندان خواست که با استفاده از قم‌کارت، به بهبود روند خدمات‌رسانی در حوزه حمل‌ونقل عمومی کمک کنند.
۱۰ درصد بودجه شهرداری قم از محل ارزش افزوده تأمین می‌شود
یک عضو شورای اسلامی شهر نیز دراین جلسه به اهمیت منابع مالی پایدار برای شهرداری قم اشاره کرد و گفت: ۱۰ درصد از بودجه شهرداری از محل ارزش افزوده تأمین می‌شود که به عنوان یک درآمد نقدی و پایدار بسیار مهم است.
مجید اخوان همچنین افزود که خدمات شهرداری در سطح شهر قم بسیار ملموس است و شهروندان به‌طور کلی از هزینه‌کرد عوارض رضایت دارند و گلایه‌مندی زیادی از این بابت مشاهده نمی‌شود.
وی در ادامه به یکی از اقدامات مهم در افزایش درآمدهای مالیاتی قم اشاره کرد و گفت: انتقال ارزش افزوده واحدهای صنعتی که دفتر آنها در تهران مستقر بود به قم، اقدام مهمی در افزایش درآمدهای مالیاتی این استان بوده‌است.
این عضو شورا همچنین به موضوع عوارض واحدهای آلاینده، سوخت و جرایم رانندگی پرداخت و تاکید کرد که طبق قانون، این عوارض باید صرف توسعه حمل‌ونقل عمومی شود، با این حال، وی از هزینه‌کرد نادرست این عوارض انتقاد کرد و بیان داشت: این عوارض به خوبی صرف توسعه حمل‌ونقل عمومی نمی‌شود.
اخوان در پایان گفت: نظارت سازمان مالیاتی و سایر دستگاه‌های نظارتی بر این موضوع می‌تواند از هدررفت منابع جلوگیری کرده و به تحقق اهداف توسعه حمل‌ونقل عمومی کمک کند.
رییس شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه جلسه به لزوم حمایت از باشگاه‌های ورزشی در استان اشاره کرد و گفت: در سطح قم، انتظار می‌رود تا واحدهای صنعتی بزرگ پای کار بیایند و از باشگاه‌های ورزشی حمایت کنند که دراین رابطه باید از مشوق‌های مالیاتی استفاده شود.
روح‌الله امراللهی، همچنین با اشاره به وضعیت مالی قم اظهار داشت: قم از نظر هزینه در رتبه نوزدهم و از نظر درآمد جزو استان‌های آخر است و باید این روند نادرست اصلاح شود.
وی اظهار داشت که جلب مشارکت بنگاه‌های اقتصادی بزرگ در امور ورزشی و فرهنگی یکی از نیازهای مهم استان به شمار می‌رود.
رییس شورای اسلامی شهر قم بر ضرورت همکاری بیشتر بخش‌های اقتصادی با حوزه ورزش و فرهنگ برای رشد و توسعه استان تاکید کرد و از مسئولان خواست که اقدامات لازم را برای تسهیل این مشارکت‌ها انجام دهند.
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم، نیز دراین جلسه گفت:‌در سال جاری، یک‌هزار میلیارد تومان برای خرید، نوسازی، یارانه‌های مناسب حمل‌ونقل و بهسازی ایستگاه‌ها هزینه شده‌است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/2dok

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا