رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم با اشاره به اینکه در شرایط حاضر مسائل متروی قم به همبستگی نیاز دارد، گفت: ایجاد حاشیه در زمان حساس کنونی میتواند مانع از تامین واگن و انجام تست گرم مترو و به دنبال آن راه اندازی فاز یک خط A شود و همین موضوع استدلال مخالفان تحقیق و تفحص از سازمان قطار شهری است.
به گزارش ندای قم ،مجید اخوان در گفتوگویی با اشاره به فرایند بررسی درخواست تحقیق و تفحص برخی از اعضای شورای اسلامی شهر قم از سازمان قطار شهری اظهار کرد: درخواست تحقیق و تفحص در اوایل شهریورماه از جانب 5 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر قم به هیئت رئیسه واصل شد که بلافاصله به کمیسیون تخصصی ارجاع شد.
وی ادامه داد: در این مدت فرایند قانونی کار در کمیسیون تخصصی با مکاتبات با شهرداری قم و گرفتن اطلاعات لازم طی شد.
عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: در نهایت جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با حضور شهردار با همین موضوع برگزار و به سوالات و ابهامات درباره پروژه متروی قم پاسخ داده شد.
وی ادامه داد: تا اینجا مرحله نخست تحقیق و تفحص به پایان رسید و مرحله دوم با چهار نفر از اعضای کمیسوین عمران آغاز شد. سه نفر از اعضای کمیسیون عمران هم با توجه به مستندات و پاسخ شهرداری، انجام مرحله دوم تحقیق و تفحص را ضروری تشخیص ندادند.
اخوان گفت: یکی از استدلالهای این سه نفر انجام بازرسی به مدت هشت ماه از سازمان قطار شهری قم توسط تیم تخصصی بازرسی استان بود که منجر به گزارش مبسوطی شده که منبع خوبی برای بررسی مسائل متروی قم و به نوعی خود یک تحقیق و تفحص است.
وی با اشاره به اینکه در شرایط حاضر مسائل متروی قم به همبستگی نیاز دارد افزود: ایجاد حاشیه در زمان حساس کنونی میتواند مانع از تامین واگن و انجام تست گرم مترو و به دنبال آن راه اندازی فاز یک خط A شود و همین موضوع استدلال مخالفان تحقیق و تفحص در شورای اسلامی شهر قم بود.
عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: ضمن این که بستر نظارتی برای شورای اسلامی شهر درهمه زیر مجموعه شهرداری درهر زمانی فراهم بوده و دراین راستا انجام وظایف به قوت و به صورت تمام کمال ادامه خواهد داشت.
خاطرنشان میشود، طرح تحقیق و تفحص از سازمان قطار شهری شهرداری قم در یکصدو هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم مطرح شد که با 6 رأی ممتنع، یک مخالف و 6 رأی موافق به تصویب نرسید.