مدیریت شهریویژه

جلسه فوق العاده بدون هماهنگی

شورای شهر قم باز هم خبرساز شد !

ندای قم / گزارش / محمد رحتمی ؛ یک‌صد و سی ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در حالی روز شنبه به‌صورت فوق‌العاده برگزار شد در این روح اله امراللهی، حسین صابری، محمود مسگری، معصومه آمره، محمدحسین دهناد، مصطفی ملایی و مرتضی استقامت حضور داشتند و در مقابل مجید اخوان، محسن محرری، حسن طلایی، ماشاا… سعادتمند و نرجس نیازمند حضور نداشتند . اعضای غائب جلسه در بیانیه ای بیان داشتند: تعیین روز جلسه فوق‌العاده بدون هماهنگی اعضا بوده است واین ۶ عضو روز پنجشنبه هفته گذشته مخالفت خود را با برگزاری این جلسه در تاریخ ۱۰ شهریور ماه اعلام کرده بودند.
بیانیه اعضای که حضور نداشتند
تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر قم که در جلسه اخیر شورای شهر حضور نیافتند در بیانیه‌ای با توجه به رعایت نشدن مفاد قانونی تشکیل جلسه رسمی، علت عدم حضور خود در جلسه را تشریح کردند.در این بیانیه که همزمان با برگزاری جلسه در اختیار رسانه ها قرار گرفت ، آمده است: اطلاع می‌رساند اعلام جلسه فوق‌العاده به دلیل اعمال تعطیلی طولانی دوهفته‌ای بدون توجیه، غیرضروری و بدون مصوبه شورا به بهانه اربعین انجام شد (در سال‌ها و دوره‌های قبل با وجود پیش‌بینی قانونی مبنی بر امکان تعطیلی، در ایام اربعین به دلیل عدم توقف امور مردم و این که شورا نهاد مردمی است شورا تعطیل نمی‌شد و یا حداقل تعطیلات انجام می‌گرفت. و اعضاء شورا به تناوب و به نحوی که وظایف شورا مختل نشود در مراسم اربعین شرکت می‌کردند) با این وجود با اعلام بدون هماهنگی جلسه فوق‌العاده مورخه ۱۴۰۳/۶/۱۰، اینجانبان ضرورت هماهنگی و استمزاج در تعیین زمان جلسه از آحاد اعضای شورا و عدم امکان حضور در جلسه را به هیأت رئیسه گوشزد نموده و موکول کردن آن به زمان دیگری با رعایت و لحاظ حق اعضاء و اطمینان از حضور تعدادی که برای به حد نصاب و به رسمیت رسیدن جلسه لازم است را خواستار شدیم (این در حالی بود که چند نفراز اعضاء در قم حضور نداشتند و یک نفر بیمار بود و امکان حضور نداشت) که متأسفانه مورد بی‌توجهی قرار گرفت و اعتنایی نگردید.
بیانیه افزوده است: به نظر می‌رسد رئیس جدید شورا باید به این سؤال پاسخ دهد که چرا علی رغم اینکه اعضای شورا با تشکیل جلسه در روز شنبه مخالفت کردند نه تنها نتوانسته است مدیریت لازم را در موکول نمودن زمان جلسه به وقت دیگری داشته باشد بلکه در حضور خبرنگاران حتی نمی‌تواند بر اعصاب خود مسلط باشد و بسیار تند و به دور از شأن رئیس شورای اسلامی شهر قم صحبت می‌کند.
محرری :جلسه فوق‌العاده غیرقانونی بود
محسن محرری عضو شورای اسلامی شهر قم از اعضای که در جلسه ضور نداشت نیز با بیان اینکه جلسه فوق‌العاده امروز غیرقانونی بود، بیان کرد: تعیین روز جلسه فوق‌العاده بدون هماهنگی اعضا برگزار شده است و ۶ عضو غائب روز پنجشنبه هفته گذشته مخالفت خود را با برگزاری این جلسه در تاریخ ۱۰ شهریور ماه اعلام کرده بودند.وی ادامه داد: همچنین لوایحی که قرار بود در جلسه مطرح شد پیش از این تصویب نشده بود و قرار نبود در جلسه امروز مطرح شود.
عضو شورای اسلامی شهر قم با انتقاد از تعطیلی ۲ هفته‌ای شورای شهر قم در ایام منتهی به ایام اربعین، گفت: دو هفته تعطیلی شورای اسلامی شهر قم غیرقانونی بود و ما نسبت به این مقدار از تعطیلی اعتراض داریم.
طلایی :سرویس مدارس در دستور جلسه شورا نبود
عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در گفت و گو با ندای قم اظهارداشت: در برگزاری جلسات فوق العاده عرف مبنی بر هماهنگی قبلی با اعضا است که جلسه فوق العاده امروز هماهنگ نشد.
حسن طلایی با اشاره به حواشی جلسه رسمی امروز شورای اسلامی شهر قم در ساختمان شهید زین الدین تصریح کرد: بنده در مرخصی یک هفته ای هستم و به همین دلیل در جلسه فوق العاده حضور پیدا نکردم. وی افزود: در تمام دوره های شورا عرف بر این بوده که هیئت رئیسه برای برگزاری جلسه فوق العاده با اعضا هماهنگی می کردند نه اینکه تصمیم یکجانبه صورت بپذیرد.
این عضو شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه شان نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر باید حفظ شود گفت: نامه مبنی بر دعوت به جلسه یک نامه کلی بود و دستور جلسه تنها شامل دو مورد اصرار بر مصوبات قبلی شورا بود که میتوانست در فرصت های بعدی مطرح شود. دستور جلسه مرتبط با سرویس مدارس به صورت یکباره به این جلسه آمده و در نامه دعوت نامه به اعضای شورا این مطلب ذکر نشده بود و بیان این موضوع بیشتر برای تشویش اذهان عمومی بوده است و ما به هیچ وجه به دنبال اخلال در امور شهر نیستیم.
دستورجلسه تنها حاوی دو مورد اصرار بر مصوبات بود
طلایی به مطرح شدن برخی حواشی درباره وی در جلسه شورای شهر اشاره کرد و اظهار داشت: چنین اتفاقاتی در شان شورای شهر قم نیست و اینه مه یکجانبه گرایی در طرح ادعاهایی که نیاز به اثبات قانونی دارد، با صرف دسترسی به تریبون ریاست شورا تعجب آور است!
وی گفت: در واقع برگزاری جلسه فوق العاده پاسخی به انتقادات برای تعطیلی دو هفته ای شورای شهر قم بود که میتوانست با همراهی و هماهنگی بهتری با تمام اعضا صورت پذیرد.طلایی تاکید کرد: دستور جلسه تنها حاوی دو مورد اصرار بر مصوبات بودودستوردیگری نداشته است.
غیبت اعضای شورا آبستراکسیون نبوده است
نیازمند عضو دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر قم نیز در گفت وگویی بیان داشت :پنجشنبه هفته گذشته تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر قم اعلام کردند که امکان حضور در جلسه امروز را ندارند و قاعدتاً رئیس شورای شهر می توانست جلسه را در تاریخ دیگری مثلاً سه شنبه یا چهارشنبه برگزار کند اما به این خواسته توجه نشد.
وی اضافه کرد :کسانی که لایحه سرویس مدارس را دستاویز تخریب اعضای شورا می‌کنند باید بدانند که جلسه شورا می‌تواند روزهای آینده با هماهنگی اعضای شورا برگزار گردد.
وی اضافه کرد: جلسات فوق‌العاده باید با هماهنگی اعضا برگزار شود اما این هماهنگی برای جلسه امروز صورت نگرفته بود و همین امر و اعتراض همکاران به تعطیلی اخیر شورا سبب شد تا جلسه از رسیمت خود خارج شود.
وی با اشاره به علت غیبت خود در جلسه امروز گفت: علت عدم حضور بنده به خاطر کسالت و بیماری بود و ارتباطی با موضوعات دیگر نداشت.
واکنش رئیس وسخنگو شورا به غیبت برخی از اعضاها
رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در بخشی از این جلسه با انتقاد تند از غیبت برخی از اعضای شورای اسلامی شهر قم: افزود: این افراد باید از این اقدام خود اظهار تأسف کنند و نباید این‌گونه با آبروی شهر مقدس قم بازی کنند.
روح‌الله امراللهی با بیان اینکه این افراد با غیبت امروز خود از آبروی شهر برای خود هزینه کردند، ادامه داد: دعوت‌نامه جلسه امروز، چهارشنبه هفته گذشته برای اعضا صادر شده است و نباید برخی اختلافات داخلی منجر به متضرر شدن امورات شهروندان شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم در واکنش به غیب همزمان ۶ عضو شورا، بیان کرد: این جلسه بخاطر تعطیلی دوشنبه هفته آینده بصورت فوق‌العاده برگزار شد و به تمامی اعضا نیز چهارشنبه هفته گذشته، زمان برگزاری این جلسه فوق‌العاده اعلام شده بود.
محمود مسگری ادامه داد: از بین ۶ عضو غائب ۲ نفر از رئیس شورای شهر مرخصی نگرفته بودند و ۲ عضو دیگر نیز برغم حضور در ساختمان شورا همزمان با شروع جلسه رسمی و علنی ساختمان شورا را ترک کردند.
وی با بیان اینکه امروز روز ناگوار و سیاهی برای شورای شهر قم بود، تأکید کرد: از بزرگان قم انتظار می‌رود در برابر این اقدام برخی از شورای اسلامی شهر قم، واکنش قاطعی نشان دهند.
مسگری اضافه کرد: بی‌اعتنایی به مصوبات قانونی شورا و فرار از پاسخگویی به نمایندگان مردم از دیگر تخلفات شهردار است و بیش از یک میلیون شهروندی که سالانه صدها میلیارد تومان عوارض به شهرداری پرداخت می‌کنند، حق دارند بدانند در شهرداری قم و شورا چه می‌گذرد.
شورای شهربازیچه جدال های شخصی و سیاسی
اتفاقاتی که دراین دوره شورای شهر قم شاهد بودیم درهیچ دوره ای ازعمرشورا دراین شهر سابقه نداشته است و جایگاه شورا به پایین ترین سطح خود تنزل یافته است و این اختلافات که همراه با بداخلاقی هم بوده ،به هیچ وجه برسر منافع مردم نبوده است و بیشتربرسر مسائل سیاسی و شخصی بوده است که سبب شده روند توسعه شهر قم کند شود ودر واقع دود این اختلافات به چشم مردم قم رفته است . مردم قم این روزها را فراموش نخواهند کرد و در انتخابات آینده شورا جواب کسانی که چوب حراج به آبروی شهر قم زدند را خواهند داد. از بزرگان و تشکل های سیاسی هم انتظار می رود با وجود اینکه توان مدیریت لیست های خود را ندارند از ارائه لیست برای شورا خودداری نمایند و اجازه دهند یکبار خود مردم قم برای انتخاب اعضای شورای شهرومدیریت شهری تصمیم بگیرند و افرادی را انتخاب نمایند که علاوه برتخصص و رویکرد مردمی خود را بازیچه جدال های شخصی و سیاسی بی حاصل برای مردم ننمایند.و ازبزرگان شهر هم انتظار می رود با ورود با مسائل شورای شهر و تذکرات خود مانع ادامه این روند تا پایان این دوره شوند تا آبروی شهر قم بیش از این به تاراج نرود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/tr2t

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا