مدیریت شهری

جریمه ۲ درصدی ارگان‌های دولتی در صورت پرداخت نشدن مطالبات

 مدیرکل درآمد شهرداری قم مطرح کرد؛

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: مطابق قانون ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی در صورت پرداخت نشدن بدهی خود به شهرداری، مشمول جریمه دو درصدی می‌شوند.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری ، محمد وحیدنیا در گفت‌وگویی با اشاره به پیش‌بینی اسناد خزانه برای بدهی‌های دولتی در قانون بودجه سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: سال گذشته شهرداری قم با بعضی دستگاه‌ها در موضوع اعداد و ارقام مطالبه شده به تفاهم رسید و اقداماتی را در دستور کار قرارداد.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ میلیارد تومان از طریق تفاهم انجام شد اما نتیجه‌بخش نبود، افزود: اطلاعات مورد نیاز در سامانه‌های مرتبط ثبت شد، اما همکاری مطلوبی از طریق بانک‌های عامل صورت نگرفت.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر در قانون بودجه، اسناد تسویه حذف شده است و مسئله مطالبات دولتی شهرداری قم باید از طریق قانون درآمدهای پایدار پیگیری شود.

وحیدنیا تصریح کرد: در قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها که از سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده، قانون‌گذار با صراحت اعلام می‌کند که دستگاه‌های اجرایی و مشمولان ماده خدمات کشوری، قانون محاسبات عمومی، ارگان‌های نظامی و انتظامی مکلف‌اند هرگونه بهای خدمات تا پایان سال را به شهرداری‌ها پرداخت کنند.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت نشدن به‌موقع بدهی مشمول جریمه دو درصدی می‌شود، گفت: ابلاغیه‌هایی از طرف خزانه‌داری کل کشور و بازرسی کل استان به ارگان‌های مدنظر ارسال شد تا در صورت وجود بدهی، دستگاه‌ها پرداخت کنند.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم افزود: بعضی دستگاه‌های استانی حتی در بودجه‌های سالیانه ردیفی برای این موضوع پیش‌بینی نکرده‌اند که انتظار ما پیش‌بینی این ردیف برای اختصاص بودجه‌ها از مرکز است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/kszi

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا