مدیریت شهریویژه

جذب ۵۰ نیروی جدید با برگزاری آزمون در شهرداری قم

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم خبرداد:

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم از جذب 50 نیروی جدید با برگزاری آزمون در شهرداری قم خبر داد.
به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ، سید ابوالفضل اسماعیلی در پنجاه و هشتمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم، تصویب قانون جدید درآمدهای پایدار شهرداری‌ها را موردبررسی قرارداد و اظهار داشت: قانون درآمد شهرداری‌ها در ۶ بند در حال اجرا است و با تنها ذکر عنوان درآمد پایدار نمی‌توانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم.
وی متمرکز شدن همه موارد به شورای عالی استان‌ها را یکی از نقاط ضعف قانون جدید دانست و افزود: مدیریت شهری باید به‌صورت مستقل عمل کند و شورای عالی استان‌ها ظرفیت کارشناسی مسائل شهری به این صورت جزئی را ندارد.
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم، سپس به جذب ۵۰ نیروی جدید در شهرداری قم اشاره کرد و گفت: از سال ۹۴ تا ۱۴۰۱ تعداد یک هزار و ۱۸۰ نیرو از شهرداری خارج‌شده است و ۵۴۲ نفر واردشده‌اند که از این تعداد ۱۷۲ نفر نیروی آتش‌نشان بودند.
وی ۶۳۸ نفر تعداد خروجی‌ها را از ورودی‌ها بیشتر اعلام و ابراز کرد: برای جذب ۵۰ نیروی جدید، کل مناطق، سازمان‌ها‌، معاونت‌ها و مدیریت‌های شهرداری بازدید شده و نیروها را موردبررسی قرار داده‌ایم که با توجه به بررسی‌های انجام‌شده ۲۰ نیرو برای سازمان قطار شهری و ۳۰ نیرو برای کل شهرداری با تفکیک تخصص‌هایی که نیاز دارند در نظر گرفته‌شده است.
اسماعیلی با اشاره به عدم مجوز وزارت کشور و ابطال آیین‌نامه اداری استخدامی شهرداری‌ها برای جذب نیرو تصریح کرد: عدم قانون برای جذب نیرو در شهرداری‌ها به‌زودی ما را دچار مشکلات زیادی کرده و باید برای این معضل تدابیری اندیشیده شود.
وی تأکید کرد: آزمون تنها باید از طریق سازمان سنجش و جهاد دانشگاهی برگزار شود درحالی‌که قبلاً شهرداری خودش آزمون برگزار می‌کرد که در این زمینه دفترچه راهنمایی آزمون نیز با کمک جهاد دانشگاهی تهیه‌شده است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/plik

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا