مدیریت شهری

جدول تعرفه عوارض شهرداری قم در سال 1402 منتشر شد

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم :

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم  گفت :جدول تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری قم برای سال 1402 در جراید و رسانه‌های ملی و استانی منتشر شد.

محمد وحیدنیا، در گفت و گویی با اشاره به انتشار تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری قم در سال 1402 اظهار داشت: پس از ابلاغ قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها توسط مجلس شورای اسلامی و به دنبال آن تدوین و ابلاغ دستور العمل این قانون توسط وزارت کشور، عناوین تعرفه عوارض و بهای خدمات در تمام شهرداری‌ها یکسان سازی شد.

وی با اشاره به الزام قانونی مدیریت شهری برای تامین درآمدهای شهرداری‌ بر اساس همین قانون گفت: دفترچه جدید تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری قم نیز با همین چارچوب تدوین شد.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم  ادامه داد: برای تدوین این دفترچه جلسات متعددی در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم و همچنین کمیسیون تلفیق تشکیل شد چرا که این دفترچه برخلاف سال‌های گذشته تنها شامل اصلاحات نبود بلکه عناوین به طور کلی از ابتدا نگارش و تدوین شد.

وی با اشاره به تدوین این دفترچه در قالب 20 ماده گفت: تمامی ابلاغ‌های وزارت کشور درباره توجه به اقشار آسیب‌پذیر جامعه، پروانه‌های صنفی، قانون جوانی جمعیت و توجه به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی مورد توجه قرار گرفت.

به گفته وی افزایش نرخ تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری قم در این دفترچه بر مبنای قوانین و دستورالعمل‌های بالادستی لحاظ شده است.

وحیدنیا تاریخ اعمال تعرفه عوارض و بهای خدمات جدید شهرداری قم را ابتدای سال آینده دانست و افزود: شهروندان قمی می‌توانند برای پرداخت بدهی‌های خود به قیمت 1401، تا پایان اسفندماه به شهرداری قم مراجعه کنند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/ueow

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا