مدیریت شهری

توسعه کتابخانه‌های عمومی از محورهای بازآفرینی شهری است

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم خبرداد:

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: شورای اسلامی شهر قم از جنبه بازآفرینی شهری نسبت به وصول درآمدهای قانونی نهاد کتابخانه‌ها در بعد محلی و ملی تلاش خواهد کرد.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری، روح‌الله امراللهی در دیدار سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، آموزش و فرهنگ را از مباحث مهم در بازآفرینی شهری یادکرد و اظهار داشت: احداث و ارتقای کتابخانه‌های عمومی از ابزارهای مهم آموزش و فرهنگ عمومی در توسعه پایدار و بازآفرینی شهری است.

وی با اشاره به سابقه دیرینه کتابخانه‌ها در کشور، ادامه داد: بسیاری از کتابخانه‌های شاخص و کم‌نظیر کشور مانند کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی(ره) در این شهر واقع‌شده و علاوه بر این تعداد بسیار زیادی کتابخانه‌های تخصصی نیز با غنای علمی بالا در اختیار پژوهشگران و اندیشمندان قرار دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: شورای اسلامی شهر قم از جنبه بازآفرینی شهری نسبت به وصول درآمدهای قانونی نهاد کتابخانه‌ها در بعد محلی و ملی تلاش خواهد کرد.

وی با انتقاد از روند طولانی احداث کتابخانه مرکزی شهر قم، خاطرنشان کرد: این کتابخانه باگذشت بیش از یک دهه هنوز به بهره‌برداری نرسیده است، درحالی‌که توسعه این مراکز از مأموریت‌های مهم بازآفرینی شهری محسوب می‌شود.

امراللهی یادآور شد: از مسئولان استانی و مدیران شهری درخواست می‌شود نسبت به تکمیل و بهره‌برداری از این مجموعه مهم فرهنگی حمایت و اقدامات لازم را انجام بدهند.

اهتمام شورای شهر قم برای جلوگیری از تضییع حقوق کتابخانه‌های عمومی

عضو شورای اسلامی شهر قم نیز دراین جلسه  گفت: شورای اسلامی شهر قم در قالب تفریغ بودجه سال 1400، اهتمام زیادی برای جلوگیری از تضییع حقوق نهاد کتابخانه‌های عمومی دارد.

مجید اخوان اظهار داشت: باید بر حجم تعاملات و همراهی بین نهاد کتابخانه‌های عمومی، شورای شهر و مجموعه مدیریت شهری افزوده شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای دهه ۹۰ و با ورود دولت به بحث نیم درصد، سهم کتابخانه‌های عمومی از دریافت کمک‌های مدیریت شهری زیاد مورد توجه نبوده است که ریشه این مشکلات تغییرات در قوانین ملی است و از ید اختیارات شورای اسلامی شهر خارج است.

عضو شورای اسلامی شهر قم ابراز کرد: شورای اسلامی شهر قم در قالب تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ اهتمام زیادی برای جلوگیری از تضییع حقوق نهاد کتابخانه‌های عمومی دارد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/6ulh

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا