توسعه رشتههای هنری از اولویتهای حوزههای علمیه است
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه کشور:
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه کشور با تاکید بر اهتمام و توجه حوزه به و اولویت توسعه رشتههای هنری، گفت: طی چند سال گذشته ۵۰۰ رشته علمی جدید مصوب شده که رشتههای مختلف هنری نقش پررنگی در آنها دارد و حوزه علمیه از توسعه آنها حمایت و پشتیبانی میکند.
به گزارش ندای قم به نقل از ایرنا، حجتالاسلام حسین ملانوری روز سهشنبه در جمع خبرنگاران، بیان کرد: تاکنون افزون بر ۱۰۰ رشته علمی از ۵۰۰ رشته مصوب جدید حوزه علمیه به مرحله اجرا رسیده و توسعه رشتههای مرتبط با حوزه هنر با سرعت در حال انجام است.
وی با تاکید بر رویکرد حوزه علمیه در ایجاد و توسعه رشتههای هنری یادآور شد: طی یک سال گذشته افزون بر ۲۶ هزار طلبه در دورههای مختلف هنری وابسته به حوزه علمیه شرکت کرده اند.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه کشور اظهار داشت: طراحی و ابلاغ نظام جامع هنر، تدوین درختواره آموزشهای هنری، تشکیل ستادهای ۳۰ گانه راهبری هنر و تقویت و توسعه رشتههای سابق هنری حوزه علمیه در کنار حمایت از رشتههای علمی جدید هنری، از اقدامات کارآمد حوزه علمیه در راستای رونق و پویایی هنر است.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره هنر آسمانی، بیان داشت: جشنوارههای هنری طلاب قدمت ۳۰ ساله دارد که از ۲ دهه گذشته در قالب هنر آسمانی برگزار میشود، دوره اول این جشنواره در سال ۱۳۸۴ آغاز شد و تاکنون حدود ۱۶ هزار اثر هنری در قالب این جشنواره تولید شدهاست.
ملانوری افزود: افتتاحیه جشنواره بینالمللی هنر آسمانی ۲۵ آذرماه جاری برگزار و ۱۴ اردیبهشتماه سال ۱۴۰۲ به پایان خواهد رسید.
وی بابیان اینکه جشنواره نهم هنر آسمانی در ۲ بخش ویژه و آزاد برگزار میشود، ادامه داد: بخش ویژه این جشنواره به خاطر همزمانی آن با یکصدمین سال باز تاسیس حوزه علمیه قم، به این موضوع اختصاصیافته و تبیین دستاوردهای انقلاب، عفاف و حجاب، مسجد در تراز اسلام، جهاد تبیین، ولایتفقیه و آسیبهای اجتماعی نیز جزو موضوعات اولویتدار بخش آزاد در نظر گرفته شدهاست.
نهمین جشنواره هنر آسمانی در سه بخش شعر، داستان و پژوهشهای هنری برگزار میشود و علاقهمندان میتوانند از ۲۵ آذر تا ۲۹ اسفند سال جاری آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره به نشانی، قم بلوار شهید صدوقی، خیابان فجر ساختمان دانش«مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ» ارسال نمایند.