مدیریت شهریویژه

تغییرات شورا در لایحه تأمین پارکینگ قابلیت اجرایی شدن ندارد

شهردار قم مطرح کرد:

شهردار قم با تأکید بر توجه به اجرایی بودن طرح‌ها گفت: تغییراتی که شورای شهر در لایحه تأمین پارکینگ ایجاد کرده قابلیت اجرایی شدن ندارد.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری ، دکتر سید مرتضی سقاییان نژاد در هشتاد و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی به لزوم تدوین و تصویب طرح‌ها با قابلیت اجرا تأکید کرد و اظهار داشت: باید در ارائه و تصویب طرح‌ها، امکان اجرایی شدن آن نیز به‌صورت کامل موردبررسی قرار گیرد.

وی تغییرات شورای شهر در لایحه نحوه تأمین پارکینگ جایگزین را مورد توجه قرار داد و افزود: تغییراتی که شورای شهر در این لایحه تأمین پارکینگ ایجاد کرده، قابلیت اجرا نداشته و مشکلات جدیدی برای مردم و شهرداری ایجاد می‌کند.

شهردار قم تأکید کرد: در تغییرات جدید بخش‌ها و معاونت‌های مختلف درگیر شده که خود نیاز به هماهنگی و صرف وقت و هزینه زیادی برای شهرداری و مردم خواهد داشت.

وی اضافه کرد: شیوه‌نامه‌ای که از شهرداری می‌خواهید بر اساس بند‌های این طرح امکان تدوین ندارد و باید قبول کنیم مشکلات زیادی برای شهرداری و سازمان توسعه عمران به‌عنوان متولی ساخت پارکینگ‌ها ایجاد خواهد کرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم :

رفع نیاز پارکینگ نباید منجر به ایجاد مشکلات جدید شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم  نیز دراین جلسه تأمین پارکینگ را یکی از دغدغه‌های شورای اسلامی شهر دانست و گفت: این نیاز شهر به ساخت پارکینگ نباید منجر به ایجاد مشکلات جدید شود.

سید مجید سبحانی ثابت با اشاره به اهمیت ساخت پارکینگ در شهر قم اظهار داشت: نیاز شهر به ساخت پارکینگ نباید منجر به ایجاد مشکلات جدید شود.

وی تأمین پارکینگ را یکی از دغدغه‌های شورای اسلامی شهر دانست و افزود: در طرح جدید در ساخت پارکینگ مواردی وجود دارد که باید شفاف‌سازی شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: متأسفانه در تمام این طرح تنها ذکرشده پارکینگ سازان مجاز شهرداری، اما این افراد مشخص نبوده و احتمال وجود داشته به رانت سازی کمک کند.

وی مطرح کرد: باید پارکینگ سازان مشخص باشند و در حال حاضر افراد حقیقی و حقوقی مشخصی به‌عنوان پارکینگ ساز وجود ندارد و تشکیل این‌چنین گروهی زمان‌بر خواهد بود.

مسائل حقوقی طرح تأمین پارکینگ جایگزین شفاف‌سازی شود

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم نیز دراین جلسه  با تأکید بر شفاف‌سازی مسائل حقوقی تأمین پارکینگ گفت: در صورت شفاف نشدن مسائل حقوقی ممکن است مجبور به پرداخت غرامت شویم.

روح‌الله امرللهی با اشاره به اهمیت تأمین پارکینگ در شهر قم اظهار داشت: رفع نیاز شهر قم به پارکینگ باید با دقت و آینده‌نگری انجام شود.

وی طرح جدید شورای اسلامی شهر قم را در تأمین پارکینگ و شیوه اجرایی شدن آن را موردبررسی قرار داد و افزود: ما لوایح مشابه این لایحه داشته‌ایم که نتیجه‌ای نداشته و ابطال‌شده است، این لایحه باید از نظر حقوقی شفاف‌سازی شود تا مشکلی پیش نیاید و باید بدانیم قیمت تمام‌شده را بازار تعیین می‌کند و شهرداری نمی‌تواند قیمت‌گذاری کند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: در صورت شفاف نشدن مسائل حقوقی ممکن است مجبور به پرداخت غرامت شویم و پیشنهاد می‌شود تیم حقوقی نیز روی این طرح کار کند تا در آینده شهرداری مجبور به پرداخت غرامت نشود.

معاون مالی و اقتصادى شهرداری قم تأکید کرد:

ضرورت تعیین تکلیف سند پارکینگ جایگزین در ثبت‌اسناد ملکی

معاون مالی و اقتصادى شهرداری قم نیز دراین جلسه  با تأکید بر دادن اختیار به مالکین در نحوه تأمین پارکینگ گفت: باید تکلیف سند پارکینگ جایگزین مشخص شود.

سید مرتضی حسام نژاد ، به طرح شورای اسلامی شهر قم درباره جایگزین کردن پارکینگ در ساخت و سازها اشاره کرد و اظهار داشت: باید به شخص مالک اختیار لازم داده شود تا بتواند نحوه تأمین پارکینگ را انتخاب کند.

وی مشکلات تأمین پارکینگ توسط مالک را موردبررسی قرار داد و افزود: یکی از مشکلات تأمین پارکینگ الحاق سند آن به سند ملک است که باید موردبررسی قرار گیرد.

معاون مالی و اقتصادى شهرداری قم تأکید کرد: آیا اداره ثبت حاضر می‌شود سند پارکینگ را به سند خانه ملحق کند؟ زیرا در نقل و انتقالات ممکن است پارکینگ به‌صورت جدا خریدوفروش شود که باید شفاف‌سازی شود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/mlan

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا