مدیریت شهری

تدوین شیوه‌نامه جامع آرشیو الکترونیک

مدیرکل حراست شهرداری قم خبرداد:

مدیرکل حراست شهرداری قم گفت: شیوه‌نامه جامع آرشیو الکترونیک با مشارکت حوزه املاک، و حوزه شهرسازی حراست تدوین شده و به منظور پیشگیری از بروز مشکلات، مجموعه دستورالعمل‌های IT، تعارض منافع، و موارد حراستی در قالب دفترچه‌ای برای نیروهای جدید شهرداری ارائه شود.
به گزارش ندای قم ،محمدمهدی بقایی در گفت‌وگویی از تدوین شیوه‌نامه جامع آرشیو الکترونیک و انجام اقدامات مؤثر در حوزه فناوری اطلاعات و امنیت شهرداری خبر داد و اظهار کرد: این دستورالعمل با همکاری حوزه املاک، و حوزه شهرسازی با حراست تدوین شده و جلسات متعددی در این خصوص برگزار شده است.
وی با بیان اینکه این شیوه نامه هم‌اکنون در حال اجراست، افزود:هدف اصلی، تعریف سطح دسترسی مشخص برای کارکنان شهرداری و مراجعین بیرونی است تا از سوءاستفاده احتمالی از اسناد جلوگیری شود.
مدیر کل حراست شهرداری قم گفت: بسیاری از دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌های گذشته به صورت پراکنده صادر شده و نیروهای جدید شهرداری اطلاعی از آن‌ها نداشتند.
بقایی ادامه داد: برای نیروهای جدید شهرداری، مجموعه دستورالعمل‌های IT، تعارض منافع، و موارد حراستی در قالب دفترچه‌ای ارائه خواهد شد تا از همان ابتدای کار آموزش لازم را ببینند و از بروز مشکلات جلوگیری شود.
وی با اشاره به دیگر اقدامات حراست در حوزه های مختلف اظهار داشت: اتاق‌های سرور از نظر مالی و معنوی بسیار مهم هستند، در بازدیدهای اخیر نقاط ضعف شناسایی و برطرف شد.
مدیر کل حراست شهرداری قم افزود:اخیراً یک آتش‌سوزی جزئی در یکی از اتاق‌های سرور رخ داد که به دلیل اقدامات پیشگیرانه در چند ثانیه مهار شد، این حادثه نشان داد که آسیب‌شناسی و رفع نقاط ضعف تا چه اندازه حیاتی است.
وی همچنین با اشاره به شناسایی و رفع مشکلات و نواقص سامانه‌های شهرداری قم ابراز کرد: موارد شناسایی‌شده به حوزه‌های مربوطه اعلام شد تا از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری شود همچنین دسترسی افراد به سامانه‌ها و دوربین‌های مرکز کنترل هوشمند به صورت دوره‌ای محدود و اصلاح می‌شود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/dfz9

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا