مدیریت شهریویژه

بهسازی مسیر ریل متروکه هرچه زودتر آغاز شود

سقائیان‌نژاد در جلسه شورای مدیران شهرداری قم تاکید کرد:

شهردار قم با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری قم و اداره کل راه و شهرسازی گفت: کار عمرانی در ریل متروکه هرچه زودتر آغاز شود.
به گزارش ندای قم به نقل از شهر نیوز، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در جلسه شورای مدیران شهرداری قم که در سالن رضوان برگزار شد، اظهار کرد: شهروندان نسبت به وضعیت ریل راه آهن جمع‌آوری شده در سطح شهر قم نارضایتی دارند و این موضوع برای مجموعه مدیریت شهری بسیار اهمیت دارد.
وی با اشاره به تصمیمات سفر رئیس جمهور شهید به استان قم در واگذاری معوض به شهرداری برای بهسازی مسیر ریل متروکه افزود: شهرداری قم پس از جمع‌آوری ریل و تهیه طرح برای بهسازی مسیر، تا کنون دو مرتبه اقدام به تجهیز کارگاه برای آغاز عملیات عمرانی کرده اما مالکان با اقدام قضائی این کارگاه را جمع‌آوری کرده‌اند.
شهردار قم با اشاره به رایزنی‌های مستمر با دستگاه‌های مربوط در این زمینه خاطرنشان کرد: با محوریت استانداری قم مذاکراتی انجام شده و قرار است متولی رفع معارضان ملکی، اداره کل راه و شهرسازی استان قم باشد.
سقائیان‌نژاد با اشاره به امضای صورتجلسه‌ای در این زمینه برای مراجعه مالکان به این نهاد و حل این معضل تاکید کرد: با توجه به تصمیمات جدید لازم است فرایند عمرانی پروژه هر چه سریع‌تر آغاز شده و پیمانکار وارد اجرا شود.
مسیر ریل روزانه نظافت شود
وی با اشاره به نارضایتی شهروندان از وضعیت ریل متروکه گفت: مسیر ریل باید به صورت روزانه نظافت و رسیدگی شود تا در این مدت کمترین آسیب به شهروندان وارد شود.
شهردار قم تصریح کرد: با توجه به هزینه چند هزار میلیارد تومانی برای تملک این مسیر که از عهده شهرداری قم خارج بود، نمی‌توانستیم در گذشته وارد عمل شویم اما با توافق جدید باید هر چه سریع‌تر اقدامات برای رفع نارضایتی مردم آغاز شود.
سقائیان نژاد ضمن تقدیر از دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی برای انجام اقدامات در این زمینه گفت: با همیاری و هماهنگی دستگاه‌های همکار می‌توانیم چهره نامناسب ریل را تغییر داده و به مطالبات شهروندان در این زمینه پاسخ دهیم.
همراهی هر چه بیشتر شهرداری در پروژه‌های مسکن ملی
وی با اشاره به طولانی شدن روند پرداخت عوارض در پروژه‌های مسکن ملی و درخواست بروز رسانی عوارض از سوی برخی سازمان‌های شهرداری قم تصریح کرد: جایی که با مردم و به ویژه اقشار کم درآمد طرف هستیم باید انعطاف پذیری بیشتری نشان دهیم.
شهردار قم گفت: در پروژه مسکن ملی با اقشاری روبه‌رو هستیم که به سختی در حال تأمین و پرداخت اقساط هستند و نباید در اینگونه موارد سخت گیری بیش از اندازه داشت.
سقائیان‌نژاد با اشاره به تخفیف ۴۰ درصدی به عوارض ساخت و ساز در پروژه‌های مسکن ملی اضافه کرد: مطلوب است باقیمانده عوارض نیز به قیمت سال ۱۴۰۲ محاسبه شود تا شهروندان دچار زحمت نشوند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/mhul

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا