مدیریت شهری

بهره گیری از ظرفیت مساجد در انتقال مسائل فرهنگی به جامعه

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم :

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم گفت: یکی از موضوعاتی که در نشست مدیران سازمان های فرهنگی شهرداری های کشور مطرح می شود استفاده از ظرفیت های مساجد و محلات است، اینکه چگونه می توان با تعاملی که با مساجد داریم از ظرفیت های آنها در حوزه فرهنگ استفاده کنیم.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری، حجت اسلام سید احمد طباطبایی نژاد در حاشیه برگزاری دومین نشست مدیران عامل سازمان های فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کشور در قم در گفتگو با خبرنگاران گفت: در ابتدا باید ایام ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به قم که به عنوان روز قم نامگذاری شده است را تبریک بگوییم و در این ایام میزبان مدیران عامل سازمان های فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری های کشور هستیم.

وی گفت: این نشست طی دو روز اجرایی می شود که موضوع و محور اصلی آن، هم اندیشی و انتقال تجربیات است تا بتوانیم از ظرفیت تمامی استان ها و توانایی های آنها استفاده کنیم.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم گفت: یکی از موضوعاتی که در این نشست مطرح می شود استفاده از ظرفیت های مساجد و محلات است، اینکه چگونه می توان با تعاملی که با مساجد داریم از ظرفیت های آنها استفاده کرده و مسائل فرهنگی را پیش ببریم.

طباطبایی نژاد گفت: تجربه های موفق بسیاری در شهرداری های سراسر کشور در زمینه مسائل فرهنگی وجود دارد که باید از آنها استفاده کنیم و این نشست محلی برای انتقال این تجربیات خواهد بود.

وی بیان داشت: معرفی روز قم بسیار مهم است که در این نشست به معرفی این روز و دستاوردهای آن نیز اشاره خواهد شد و از سوی دیگر در این ایام با تدارک برنامه های مختلف و همچنین انجام کارهای رسانه ای توانستیم روز قم را به مردم معرفی کنیم.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم گفت: از دیگر اقدامات صورت گرفته حضور در شورای فرهنگ عمومی استان بود که مسئولان استان نیز حضور داشتند.

وی گفت: برنامه های گسترده ای در حوزه فرهنگی، هنری، گردشگری و ورزشی انجام شد که در حوزه ورزشی پوستر برنامه افتخار شهر نیز رونمایی و برنامه های متنوعی در این خصوص انجام می شود.

قم معدن مسائل فرهنگی است

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری ارومیه نیز در این نشست گفت: قم معدن فرهنگی است و هر استانی بتواند از این معدن استفاده کند، سود کرده و برگزاری نشست های سازمان های فرهنگی شهرداری های کشور به منظور بهره گیری از این معدن عظیم است.

محمد نقی پور در گفتگو با خبرنگاران گفت: فرهنگ ما اسلامی و ناب محمدی است و هر چه از این موضوع دور شویم، مشکلات برای ما به بار می آورد.

وی افزود: قم معدن فرهنگی است و هر استانی بتواند از این معدن استفاده کند، سود کرده و برگزاری نشست های سازمان های فرهنگی شهرداری های کشور به منظور بهره گیری از این معدن عظیم است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری ارومیه بیان داشت: قم می تواند با ناهنجاری های فرهنگی مقابله کند و ما باید بتوانیم از ظرفیت های قم استفاده کنیم. نقی پور گفت: هر میزان این نشست ها و تبادل اطلاعات بیشتر باشد موجب انتقال تجربیات و بارش افکار می شود و این هم فکری ها می تواند الگوگیری مناسب باشد.

وی به نقش مساجد اشاره کرد و گفت: سازمان های فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری ها باید به سراغ مساجد بروند و نقش مردمی بودن را با بهره گیری از مساجد ایفا کنند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری ارومیه با اشاره به تجربه موفق شهرداری ارومیه در حوزه مسائل فرهنگی گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته اجرای طرح سهیم بود که در راستای سلامت مناطق کم برخوردار با کمک و همکاری دانشگاه علوم پزشکی انجام که منجر می شود خدمات درمانی به صورت رایگان برای مردم این مناطق اجرایی شود.

مسجد به عنوان سنگر در جنگ رسانه ای دشمن می تواند نقش موثر داشته باشد

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شهر قدس نیز در این نشست با اشاره به اهمیت بهره گیری از ظرفیت مساجد گفت: مساجد جایگاه بسیار مهمی دارند و مسجد سنگر است و سنگر هم فقط برای جنگ نظامی نیست و در حال حاضر که جنگ رسانه ای داریم باید از مساجد استفاده کنیم.

فریبرز ثقفی در گفتگو با خبرنگاران گفت: این نشست برای دومین سالی است که برگزار می شود که بسیار نشست موفقی خواهد بود.

وی افزود: در نشست اول شاهد دستاوردهای مهم در حوزه فرهنگی و اجتماعی بودیم و توانستیم در شهرهای مختلف آن را اجرایی و از تجربیات یکدیگر بهره ببریم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شهر قدس گفت: باید از شهرداری قم و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی قم قدردانی کنم که این اجلاس را برگزار می کند و امیدواریم بتوانیم در شهر قم که قطب کارهای فرهنگی است، به دستاوردهای مهم برسیم.

ثقفی با اشاره به تجربیات موفق فرهنگی در شهرداری شهر قدس گفت: شهرداری ها همواره یکی از پایه های اصلی اقدامات فرهنگی هستند و ما افتخار داریم در این زمینه تلاش داشته باشیم.

وی ابراز داشت: تجلیل از نخبگان فرهنگی، دانشجویی و ورزشی از جمله مسائلی است که ما اقدام به برگزاری آن کرده و از این طریق نخبگان را به جامعه معرفی می کنیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شهر قدس با اشاره به اهمیت بهره گیری از ظرفیت مساجد گفت: مساجد جایگاه بسیار مهمی دارند و مسجد سنگر است و سنگر هم فقط برای جنگ نظامی نیست و در حال حاضر که جنگ رسانه ای داریم باید از مساجد استفاده کنیم.

نامگذاری روز شهرها یک اتفاق مهم و اساسی است

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شهرکرد نیز در این نشست با اشاره به نامگذاری روزها برای هر شهر گفت: این نامگذاری ها می تواند در ایجاد همبستگی اجتماعی و معرفی شهرها موثر باشد و در ادامه مشارکت شهروندان در مدیریت شهری را به دنبال داشته باشد.

اکبر ایازی در گفتگو با خبرنگاران گفت: در ابتدا باید از زحمات تمام مجموعه های شهرداری قم و به ویژه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم به منظور برگزاری این نشست قدردانی کنم.

وی افزود: در این همایش باید بتوانیم از تجربیات و نظرات هم استفاده کنیم چرا که این امر موجب پیشرفت روز افزون ما خواهد شد و امیدواریم به این دستاورد مهم در شهر مقدس قم دست یابیم.

ایازی با اشاره به روز قم گفت: نامگذاری روز شهرها یک اتفاق مهم و اساسی است و در شهر مقدس قم نیز سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به قم به نام روز قم نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: این نامگذاری ها می تواند در ایجاد همبستگی اجتماعی و معرفی شهرها موثر باشد و در ادامه مشارکت شهروندان در مدیریت شهری را به دنبال داشته باشد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شهرکرد با اشاره به تجربه موفق در شهرداری شهرکرد در حوزه فرهنگی گفت: شهر خوب را شهروند خود می سازد و مهمترین اتفاقی که در سازمان رخ می دهد این است که مجموعه شهروندان را با مدیران شهرداری پیوند دهیم.

ایازی گفت: ما در شهرکرد، شهر را به 14 محله تقسیم کردیم و افراد تاثیرگذار را انتخاب و هر موضوعی که در نقاط مختلف شهر رقم می خورد، به کمک این عزیزان برطرف می کنیم.

هم‌افزایی و انتقال تجربه در کار فرهنگی و اجتماعی از مهمترین اهداف برگزاری دوره هم‌اندیشی

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری همدان نیز در این نشست گفت: هم‌افزایی و انتقال تجربه در کار فرهنگی و اجتماعی از مهمترین اهداف برگزاری دوره هم‌اندیشی مدیرعاملان سازمان‌های فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری‌های کشور است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری همدان گفت: هم‌افزایی و انتقال تجربه در کار فرهنگی و اجتماعی از مهمترین اهداف برگزاری دوره هم‌اندیشی مدیرعاملان سازمان‌های فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری‌های کشور است که این دوره به میزبانی شهر مقدس قم برگزار شده و امیدوارم توشه و ثمرات خوبی را برای استفاده در برنامه‌های آینده شهر خودمان کسب کنیم.

هادی بلاغی در حاشیه حضور در دومین نشست مدیرعاملان سازمان‌های فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری‌های کشور، طی گفت‌وگویی خبری بیان کرد: ما شاهد برگزاری دومین دوره از نشست مدیرعاملان سازمان‌های فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری‌ها به میزبانی شهر مقدس قم هستیم که قرار است در این نشست، در خصوص مسائل اجتماعی و فرهنگی هم‌اندیشی و انتقال تجربه شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری همدان عنوان کرد: امیدواریم ان شا الله توسط این نشست، توشه و ثمرات خوبی را کسب کنیم تا در برنامه‌های آینده شهر خودمان از این تجارب و اندوخته‌ها استفاده کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری همدان گفت: رویکرد اصلی سازمان، مردمی‌ سازی فرهنگ و برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر همدان بوده که با تشکیل ستادهای مردمی در مناسبت‌های مختلف این اتفاق رقم می‌خورد.

وی تشریح کرد: همانطور که مستحضرید آن سخنرانی سردار شهید سلیمانی که فرمود «ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم» در شهر همدان انجام شده بود؛ به همین منظور ستادی در همدان با عنوان «ما ملت امام حسینیم» و حضور دستگاه‌های اجرایی مربوطه شکل گرفته و در طول سال این ستاد با پشتیبانی دستگاه‌های دولتی و اجرا و ایده‌پردازی گروه‌های مردمی به اجرای برنامه‌های فرهنگی اجتماعی مختلفی در سطح شهر می‌پردازد.

بلاغی با اشاره به اینکه شهر همدان از شهرهای مسیر در سفر اربعین به کربلای معلی است، گفت: با تشکیل ستاد مردمی اربعین در همدان، در طول ایام اربعین فضاسازی ویژه‌ای در سطح شهر انجام شده بود و حدود ۵۰ موکب و ایستگاه صلواتی در شهر همدان مشغول خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی بودند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/9ksq

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا