مدیریت شهری

بسیاری از مسئولان همچنان به اهمیت شهرداری‌ها واقف نیستند

شهردار قم:

شهردار قم با بیان اینکه امروزه حتی بسیاری از مسئولین هم به نقش و اهمیت شهرداری‌ها واقف نیستند، گفت: شهرداری‌ها امروز خاکریز جمهوری اسلامی به شمار می‌رود و تماس تلاش‌ها در کنار افزایش زیرساخت‌ها و رضایتمندی مردمی، ساختن شهری در تراز انقلاب اسلامی است.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری، دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد در جلسه شورای مدیران شهرداری قم که در سالن جلسات رضوان برگزار شد، کمیته امداد را از یادگاران حضرت امام خمینی(ره) دانست که منشأ برکات و خیرات بسیاری در جامعه شده است، اظهار داشت: در پرتوی فرامین مقام معظم رهبری، قدم‌های خوبی در کمیته امداد برداشته‌شده است.

وی یکی از برکات این نهاد را حمایت از کودکان یتیم دانست و این اقدام را توفیقی برای افراد برشمرد و افزود: این اقدام برای خود و خانواده حامیان مصونیت ایجاد می‌کند و زمینه‌ساز جاری شدن برکات الهی در زندگی حامیان می‌شود.

شهردار قم در بخش دیگری از سخنان قم، کسب موفق‌ترین حوزه بسیج شهرداری قم در بین ادارات استان را تبریک گفت و تصریح کرد: یکی از انگیزه‌های راه‌اندازی بسیج در ادارات، جاری شدن تقواست و برکات این اقدام ایستادگی، توکل و اخلاص کارکنان و.. است.

وی با بیان اینکه کار بسیج تقویت بعد معنویت است، گفت: بسیج از قدرت سازمان حفظ و حراست می‌کند و سبب افزایش انگیزه الهی برای فعالیت‌ها می‌شود.

سقائیان نژاد با اشاره به 114 سالگی شهرداری قم، عنوان کرد: بلدیه دیروزی و شهرداری امروزی از ارکان مبارک شکل گرفته شده است که متأسفانه در زمان رضاخان با واگذاری بلدیه به اخراجی‌های ارتش، وجه این نهاد مردمی و خدماتی خدشه‌دار شد و متأسفانه تا امروز نیز این نگرش وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون با این حجم کار هم همگان به دنبال افزایش سرمایه اجتماعی هستیم، یادآور شد: امروزه خدمات شهرداری بسیار فراگیر است و انجام 372 وظیفه کاری بس فراگیر و تنش‌زاست و خدمات شهرداری سر سفره مردم قابل‌لمس است.

شهردار قم با بیان اینکه امروزه حتی بسیاری از مسئولین هم به نقش و اهمیت شهرداری‌ها واقف نیستند، اضافه کرد: شهرداری‌ها امروز خاکریز جمهوری اسلامی به شمار می‌رود و تماس تلاش‌ها در کنار افزایش زیرساخت‌ها و رضایتمندی مردمی، ساختن شهری در تراز انقلاب اسلامی است.

موزه شهرداری قم راه‌اندازی می‌شود

مشاور شهردار قم نیز در این جلسه گفت: اسناد، مدارک و تجهیزات زیادی در این سال‌ها از شهرداری قم جمع‌آوری‌شده است و با حمایت شهردار قم، موزه شهرداری قم راه‌اندازی خواهد شد.

سید ابوالفضل اسماعیلی با اشاره به سالروز تأسیس بلدیه و شهرداری قم اظهار داشت: در 12 دی‌ماه 1288 با انتخاب 23 نفر انجمن بلدی در قم تشکیل شد.

وی با بیان اینکه به مرور بلدیه به شهرداری امروزی تبدیل شد، ابراز کرد: قم یکی از قدیمی‌ترین شهرداری‌های کشور به شمار می‌رود و تاکنون در 114 سال فعالیت، 70 شهردار داشته است.

مشاور شهردار قم خاطرنشان کرد: اسناد، مدارک و تجهیزات زیادی در این سال‌ها از شهرداری قم جمع‌آوری‌شده است و با حمایت شهردار قم، موزه شهرداری قم راه‌اندازی خواهد شد.

وی از تدوین تجربه نگاری و تاریخ شفاهی شهرداری قم در مصاحبه با شهرداران ادوار قم خبر داد و گفت: با چندین شهردار درباره فعالیت‌ها، اقدامات و…. در دوران مدیریت مصاحبه‌های حضوری گرفته شده و به دنبال آن هستیم این اقدام تا شهرداران قم از پس از انقلاب صورت گیرد.

کارکنان شهرداری قم حامی 1800 کودک یتیم استان می‌شوند

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین در شهرداری قم گفت: در این طرح حمایت و حتی سرپرستی هزار و 800 کودک یتیم استان توسط بخش‌های مختلف و کارکنان شهرداری قم پیش‌بینی‌شده است.

مهدی کلانترزاده با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و تسلیت سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: شهرداری برنامه‌های مختلفی برای گرامیداشت ایام‌های مختلف 9 تا 19دی‌ماه شامل دهه بصیرت، هفته مقاومت، سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و گرامیداشت شهادت حاج قاسم سلیمانی پیش‌بینی و اجرا کرده است.

وی با اشاره به اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین در شهرداری قم تصریح کرد: در این طرح حمایت و حتی سرپرستی هزار و 800 کودک یتیم استان توسط بخش‌های مختلف و کارکنان شهرداری قم پیش‌بینی‌شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با بیان اینکه 12 دی‌ماه سالروز تأسیس شهرداری قم و 114 سالگی شهرداری قم است، تصریح کرد: با مساعدت شهردار قم، 50 میلیارد ریال برای راه‌اندازی موزه شهرداری پیش‌بینی‌شده است.

شناسایی 7000 کودک یتیم در طرح اکرام ایتام و محسنین

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قم نیز در این جلسه با بیان اینکه در استان قم هفت هزار فرزند یتیم در طرح اکرام ایتام و محسنین ساماندهی شده‌اند، اظهار داشت: 37 هزار حامی از این کودکان به‌صورت ماهانه حمایت‌هایی انجام می‌دهند.

عباس جوشقانیان با بیان اینکه در استان قم هفت هزار فرزند یتیم در طرح اکرام ایتام و محسنین ساماندهی شده‌اند، اظهار داشت: 37 هزار حامی از این کودکان به‌صورت ماهانه حمایت‌هایی انجام می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه کمک‌های مالی حامیان با هر توان مالی انجام می‌شود، تصریح کرد: میانگین پرداختی به ایتام استان در این طرح یک میلیون و 800 هزار تومان است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه این کمک‌های مالی با توجه به نیازها، پاسخگوی ایتام نیست، تصریح کرد: طرحی در این زمینه با مشارکت ادارات استان پیش‌بینی‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با مشارکت ادارات برای نخستین بار در اداره کل آموزش و پرورش استان اجرایی شد که شش هزار و 90 فرهنگی به نیت شهدای استان حامی ایتام شدند.

به گفته جوشقانیان، این طرح با مشارکت شهرداری در بخش‌های مختلف، مناطق، سازمان‌ها و… نیز اجرایی می‌شود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/fl2r

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا