مدیریت شهری

برگزاری ۴۰ رویداد فرهنگی در طرح حریم حرم

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم خبرداد:

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم اجرای طرح حریم حرم در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) را مورد توجه قرار داد و گفت: این طرح نیز از سه‌راه بازار تا میدان جانبازان برای استفاده از ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی این محور اجرایی شد که در این مدت بیش از 40 رویداد مختلف در این طرح اجرایی شده است.
به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد طباطبایی نژاد ظهر امروز در نشست خبری رویداد ملی مسئله محور(سقاخانه) که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در علوم انسانی ظرفیتی ایجادشده است که در قم می‌توانیم بحث رشد و شتاب‌دهی را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه شهر قم از نعمت حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، امامزادگان واجب‌التعظیم و…. برخوردار است، ابراز کرد: قم شهری زیارت پذیر است و باید زائران تا پیش از تشرف به اماکن زیارتی و معنوی آمادگی این تشرف را با فضاسازی‌های معنوی به دست آورند.
مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم ادامه داد: در چند سال گذشته مسیر حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران به‌عنوان جاده فیروزه‌ای برای اقدامات فرهنگی و آداب تشرف در نظر گرفته شد که شیوع کرونا سبب عدم پیشبرد اهداف در این طرح شد که مجدداً برنامه‌ریزی‌ها برای این اقدامات صورت گرفته است.
وی اجرای طرح حریم حرم در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) را مورد توجه قرار داد و افزود: این طرح نیز از سه‌راه بازار تا میدان جانبازان برای استفاده از ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی این محور اجرایی شد که در این مدت بیش از ۴۰ رویداد مختلف در این طرح اجرایی شده است.
طباطبایی نژاد با تأکید بر اینکه بعد از گذشت ۷ سال، برنامه سلام فرمانده در میدان بزرگ امام خمینی(ره) صورت گرفت، اضافه کرد: این برنامه آغازگر حرکت و جریان فرهنگی سرود سلام فرمانده در کشور و کشورهای مختلف شد.
وی با بیان اینکه فضای شهرهای زیارتی باید متفاوت‌تر از دیگر شهرها باشد، یادآور شد: رسانه‌ها و خبرنگاران باید در این مسیر همیار دستگاه‌های مختلف باشند تا بتوان از فرصت زیارت برای پیشبرد برنامه‌های فرهنگی استفاده کرد.
برگزاری رویداد ملی “سقاخانه” در ۳ شهر مذهبی ایران
رئیس کمیته گردشگری مجمع شهرداران کلان‌شهر ایران نیز دراین نشست خبری با اشاره به اینکه تا 30 بهمن‌ماه مهلت ارسال ایده‌ها به رویداد ملی سقاخانه است گفت: بعد از داوری،ایده‌های تجاری که قابلیت استفاده در مدیریت شهری داشته بهره‌برداری و استفاده می‌شوند.
حمید نادری اظهار داشت: برخی از اقدامات در حوزه شهرداری‌ها، در قم برنامه‌ریزی‌شده و در ۲۰ کلان‌شهر عملیاتی می‌شود، مدیریت گردشگری باید در شهرها ایجاد شود و در این زمینه برنامه‌ریزی انجام داده‌ایم.
رئیس کمیته گردشگری مجمع شهرداران کلان‌شهر ایران افزود: باید از ظرفیت ایده‌ها و نخبگان و گروه‌های مختلف به‌خوبی استفاده شود و سبب ماندگاری زائران در سه شهر زیارتی قم، مشهد و شیراز شود.
وی با بیان اینکه تبلیغات شهری این رویداد پس از برگزاری مراسم بزرگداشت شهید سردار سلیمانی در سه شهر قم، مشهد و شیراز انجام می‌شود، گفت: در راستای ایده پرداری از نظرات مردم بهره‌مند می‌شویم،
نادری با تأکید بر اینکه موضوع میزبانی و خدمات‌رسانی نیازمند خلاقیت است تصریح کرد: در حوزه اطلاع‌رسانی و استقبال از زائران و برنامه‌های فرهنگی، هنری و گردشگری اقدامات قابل‌توجهی نیاز است.
وی با اشاره به اینکه تا ۳۰ بهمن‌ماه مهلت ارسال ایده‌ها به این رویداد ملی است عنوان کرد: در مرحله نهایی داوران بین‌المللی در مشهد حضور خواهند داشت و افرادی که برگزیده می‌شوند به مدت دو روز در مشهد به رقابت می‌پردازند و ایده‌های تجاری که قابلیت استفاده در مدیریت شهری داشته بهره‌برداری و استفاده می‌شود.
رئیس کمیته گردشگری مجمع شهرداران کلان‌شهر ایران یادآور شد: در ۱۷ شهر اطلاع‌رسانی‌ها انجام می‌شود تا شهروندان از شهرهای دیگر در این رویداد ملی شرکت کنند.
وی برگزاری نخستین دوره نشست تخصصی گردشگری مقاومت در قم را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: قم میزبان نخستین نشست تخصصی گردشگری و مقاومت بود و همچنین در حوزه گردشگری تاریخی نیز شهر یزد در حال برنامه‌ریزی است.
نادری با بیان اینکه گردشگری کودک با محوریت شهر زنجان برگزار می‌شود، اظهار داشت: از روز چهارشنبه تبلیغات شهری رویداد ملی مسئله محور سقاخانه در سطح شهر انجام می‌شود.
رویداد ملی “سقاخانه” به ظرفیت‌های گردشگری شهرهای زیارتی ایران می‌پردازد

مدیرعامل خانه خلاق و اشراق دفتر تبلیغات اسلامی نیز دراین نشست خبری با اشاره به برگزاری رویداد ملی سقاخانه گفت: این رویداد در سه شهر قم، مشهد و شیراز برگزار می‌شود و شهرداری‌های این سه شهر در این زمینه برنامه‌ریزی لازم را انجام دادند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قطبی اظهار داشت: این رویداد در سه شهر قم، مشهد و شیراز برگزار می‌شود و شهرداری‌های این سه شهر در این زمینه برنامه‌ریزی لازم را انجام دادند.
وی با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان همکاری مناسبی در راستای برگزاری این رویداد ملی مسئله محور دارد، ابراز کرد: درباره زیارت و موضوعات پیرامون زیارت در ادوار و قرون مختلف در تاریخ به‌صورت دائم ابتکارات مناسبی شکل‌گرفته است.
مدیرعامل خانه خلاق و اشراق دفتر تبلیغات اسلامی اذعان کرد: پرسش این رویداد این است که در شهرهای بزرگی همچون مشهد، قم و شیراز که حرم و نگینی وجود دارد، چه اتفاقات نو و خلاقیت می‌تواند رقم بخورد که حال و هوای حرم شعاع بیشتری پیدا کند.
وی تصریح کرد: این رویداد باید به شهرداری کمک کند و ایده به‌سوی کسب‌وکار رفته و به زیارت شهرهای ایران و جهان خدمات ارائه بدهد؛ در شهری که حرم معصومین در آن وجود دارد سیستم حمل‌ونقل عمومی آن باید حال و هوای حرم داشته و اِلمان شهری نیز تفاوتی با شهرهای دیگر داشته باشد و فرهنگ میزبانی در آن متفاوت است.
قطبی با تأکید بر اینکه میزبانی و فرهنگ ارتباط با زائر در شهرهای مشهد و قم و شیراز با شهرهای دیگر تفاوت دارد و این موضوع نیازمند ایده است، عنوان کرد: ورودی به این سه شهر نیز باید با دیگر شهرها تفاوت داشته باشد و این موضوع نیازمند طرح و ابتکار است.
وی اضافه کرد: حمل‌ونقل زائر و اسکان زائر که با نهادهایی ازجمله شهرداری در ارتباط است باید با نوآوری همراه باشد و فراخوان و زمینه‌ای ایجاد شود تا نوآوری‌ها در کنار یکدیگر قرار بگیرد و در این زمینه نیاز به حمایت‌های مالی و پشتیبانی اداری است.
مدیرعامل خانه خلاق و اشراق دفتر تبلیغات اسلامی اذعان کرد: شعاع نورانیت حرم باید در پهنه شهری توسعه پیدا کند و شهرداری قم پیشنهاد داد تا رویداد به‌صورت ملی برگزار شود و امروز همکاری خوبی میان شهرداری‌های این سه شهر ایجادشده تا این رویداد به‌خوبی برگزار شود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/f22j

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا