مدیریت شهری

برگزاری ۳۰ عنوان برنامه به مناسبت “روز قم”

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم خبرداد:

ندای قم/گزارش/بهاره آغاز: سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم گفت: ۳۰ عنوان برنامه شامل جشن‌ها، جشنواره‌ها و پروژه‌های تولید محتوا به مناسبت روز قم اجرا می‌شود.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری، حجت‌الاسلام سیداحمد طباطبایی‌نژاد در یکصد و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: اهمیت روز قم برای مدیریت شهری موضوعی هویتی است.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ثبت روز قم در تقویم ملی افزود: بیشترین دغدغه ما این است که در گام نخست مردم قم این روز را بزرگ بدارند.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم برنامه‌های شهرداری قم در این عرصه را مورد توجه قرارداد و خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی با محوریت معرفی شهر قم، معرفی حوزه علمیه، معرفی نخبگان قم و معرفی دیگر ظرفیت‌های شهر تدوین شده است که شامل ۳۰ عنوان برنامه می‌شود.

وی با اشاره به طراحی پوستر و انجام تبلیغات محیطی خاطرنشان کرد: اجرای کاروان نمادین ورود حضرت معصومه (س) به قم آغاز این برنامه‌ها است.

طباطبایی‌نژاد با بیان برگزاری آیین زنگ قم گفت: برگزاری جشن نورافشانی در 10 بوستان شهر قم و دو نقطه مهم شهر یعنی حرم مطهر و میدان معصومیه از دیگر برنامه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه رونمایی از کتاب محله مسجد جامع در مسیر تقویت هویت شهر قم از دیگر برنامه‌های این روز است، خاطرنشان کرد: رویکرد سازمان فرهنگی شهرداری قم در این عرصه، مسجدمحوری در محلات است.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم ادامه داد: ما به مساجد نگاه راهبردی داریم و به همین خاطر در ساخت فرهنگسرا برنامه چندان جدی نداریم.

وی گفت: در موضوع سرودهای خیابانی، سال‌های گذشته فعالیت مستمری داشته‌ایم و برای روز قم جشنواره ملی سرود قم را برگزار خواهیم کرد.

طباطبایی‌نژاد تأکید کرد: در حوزه تولید و محتوا در موضوع ایثار و شهادت گام بزرگی در شهرداری قم برداشته شد و ۱۷ فیلم مستند در حوزه دفاع مقدس ساخته شده است.

وی با اشاره به برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی به مناسبت روز قم گفت: رونمایی و اکران فیلم اخت‌الرضا و تجلیل از عوامل فیلم در شهرداری قم از دیگر برنامه‌های این ایام است.

روز قم” فرصتی برای معرفی پتانسیل‌های فرهنگی و اقتصادی شهر قم به جهان

رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه با تأکید بر استفاده از فرصت روز قم در معرفی پتانسیل‌های فرهنگی و اقتصادی شهر قم در سطح ملی و بین‌المللی گفت: شورای شهر قم برای ثبت‌ روز قم در تقویم رسمی پیگیری‌های زیادی کرده و این افتخار به نام شورا خواهد بود.

محسن محرری ضمن تبریک پیروزی حماس و جبهه مقاومت در مقابل صهیونیسم اظهار داشت: مردم فلسطین با همه تحریم‌ها توانست انتقام سختی از اسرائیل کودک کش بگیرد و قدرت خود را به جهان ثابت کند.

وی شکست همینه پوشالی اسرائیل را پیش‌بینی صادق مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: به‌زودی شاهد نابودی اسرائیل و صهیونیسم از نقشه جهان خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در ادامه به سالروز ورود حضرت معصومه (س) و روز قم اشاره کرد و گفت: باید از این فرصت در جهت معرفی پتانسیل‌های فرهنگی و اقتصادی شهر قم استفاده کرده و شهر قم را در سطح ملی و بین‌المللی معرفی کنیم.

وی ثبت روز قم را در تقویم رسمی کشور را مطرح و تصریح کرد: ثبت‌ روز قم در تقویم رسمی در شورای فرهنگ عمومی در حال پیگیری بوده و شهردار قم پیگیر ثبت ‌نام شهر قم به‌عنوان پایتخت جهان تشیع در جهان است.

محرری در ادامه نام‌گذاری سالروز ورود حضرت معصومه(س) را به نام قم یکی افتخارات شورای شهر قم دانست و بیان کرد: شورای شهر قم برای ثبت‌ روز قم در تقویم رسمی پیگیری‌های زیادی کرده  و این افتخار به نام شورا خواهد بود.

وی در ادامه هفته فراجا را نیز تبریک گفت و خاطرنشان کرد: ما امنیت و سلامت شهر و شهروندان را مدیون نیروی انتظامی هستیم و با تدابیر آن‌ها بسیاری از توطئه‌های دشمنان خنثی‌شده و خیرات و برکات زیادی برای شهر داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم در پایان تعامل بین مدیریت شهری و نیروی انتظامی را قابل‌تأمل دانست و ابراز کرد: در سال گذشته این تعامل و همکاری در بالاترین سطح خود در چند سال گذشته بوده و امیدواریم در کنار هم مشکلات مردم را بهتر و در کمترین زمان حل کنیم.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/c5eu

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا