برگزاری دوره های آموزشی فصلی و دوره ای برای رانندگان
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم خبرداد:
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم از برگزاری دوره های آموزشی فصلی و دوره ای برای رانندگان اتوبوس های شهری خبرداد.
علی نیک در گفت و گویی اظهار داشت: توجه به آموزش رانندگان موضوعی است که سازمان به آن اهمیت میدهد، بنابراین تا امروز دو دوره آموزش رانندگان به صورت هدفمند و دارای خروجی تدوین شده است.
وی افزود: در این دوره ها موارد تشویقی تنظیم شده تا رانندگان خود برای شرکت در این برنامه های آموزشی مشتاق باشند، آیها با ظرفیت های 30 نفره در زمان استراحت رانندگان برگزار شود.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم ادامه داد: این کلاس ها شامل کنترل خشم، مشتری مداری، آشنایی با ABL، AFC و SLA ، قوانین راهنمایی و رانندگی، اطفاء حریق و کمک های اولیه، بحث های مربوط به خانواده و مسائل اینچنین است.
نیک تصریح کرد: این دوره ها به صورت فصلی و دوره ای برگزار می شود و سعی بر این است که همه رانندگان این دوره ها را بگذرانند.
وی درخصوص موارد امر به معروف و نهی از منکر اذعان داشت: باید گفت که اتوبوس یک مکان عمومی دقیقا مثل خیابان و پارک ها و اماکن مذهبی است.
مدیرعامل اتوبوسرانی قم با اشاره به اینکه نظارت برخط بر فضای اتوبوسها موجب کاهش موارد بدحجابی، سرقت و موضوعاتی از این دست شده است گفت: رانندگان توجیه شده اند که با فرد هنجارشکنی که قصد سوارشدن بر اتوبوس را دارد به صورت تذکر دادن وارد عمل شوند، درصورت پافشاری آن فرد می توانند با پلیس 110 تماس بگیرند و آن ها را در جریان قرار دهند.