مدیریت شهری

برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای افزایش ایمنی شهری

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم مطرح کرد:

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: با طرح‌های آرام‌سازی ترافیکی تعداد فوتی‌های تصادفات از 116 نفر در دو سال گذشته به تعداد بسیار کمی رسیده است و این طرح‌های ترافیکی کاملاً به سود شهروندان است.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مسعود طبیبی در گفت‌وگویی، با اشاره به حجم ترافیک چهارراه شهید صادقی و شهید روحانی، اظهار داشت: چراغ‌دار شدن تقاطع‌های شهری تاثیر به‌سزایی در کاهش تصادفات و سلامت عمومی شهروندان دارد.

وی آرام‌سازی ترافیک را جزو اولویت‌های مهم شهرداری قم یادکرد و افزود: قم یکی از کلان‌شهرهای کشور بوده که تعداد فوتی‌های تصادفات در آن بسیار بالاست و عرض بالای معابر از عوامل مهم در بالابودن تصادفات شهری قم است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: کاهش عرض معابر و افزایش سرعتکاه‌های ترافیکی برای آرام‌سازی ترافیکی به‌صورت جدی در مجموعه مدیریت شهری قم دنبال می‌شود.

وی یادآور شد: با طرح‌های آرام‌سازی ترافیکی تعداد فوتی‌های تصادفات از ۱۱۶ نفر در دو سال گذشته به تعداد بسیار کمی رسیده و این طرح‌های ترافیکی کاملاً به سود شهروندان است.

طبیبی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح‌های آرام‌سازی ترافیکی و کاهش سرعت خودروهای عبوری از تعداد و شدت تصادفات در قم کاسته شده است که این طرح‌ها به افزایش ارتقای ایمنی شهروندان کمک کرده است.

وی با اشاره به نصب موانع انعطاف‌پذیر جهت عبور عرضی دانش آموزان و کودکان از خیابان، ابراز کرد: این اقدام علاوه بر جلوگیری از زمین خوردن کودکان در کاهش مخاطرات انحراف به چپ خودروها نیز تأثیر مستقیم دارد.

طبیبی در پایان گفت: یکی از مشکلات مهم در معضلات ترافیکی خیابان ۱۵ خرداد، عدم حضور فیزیکی مأموران راهنمایی و رانندگی و همچنین فرهنگ‌سازی عمومی در اهمیت چراغ‌دار شدن تقاطع و آرام‌سازی جریان ترافیک است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/v6wt

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا