مدیریت شهری

بررسی میدانی خدمات شهرداری قم به عزاداران

حضور شهردار قم در آئین عزاداری هیئات مذهبی قم؛

شهردار قم هم‌زمان با ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) ضمن حضور در آئین عزاداری برخی از هیئات مذهبی شهر قم و اقامه عزا در ماتم خاندان عصمت و طهارت، از خدمات‌رسانی بخش‌های مختلف شهرداری قم به عزاداران حسینی به‌صورت میدانی بازدید کرد.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری، در آستانه فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد ضمن حضور در برخی از تکایا و حسینیه‌های مناطق هشتگانه در آئین عزاداری هیئات مذهبی شرکت کرد.

حضور در آئین عزاداری بیوت مراجع معظم تقلید، هیئات مذهبی شاخص و محلی شهر قم، گفتگو با مسئولین و دست‌اندرکاران هیئات ازجمله برنامه‌هایی بود که با حضور شهردار قم و همراهی مدیرکل حوزه شهردار، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و مدیران مناطق شهرداری قم به اجرا رسید.

دکتر سقائیان‌‎نژاد همچنین در بازدید از اقدامات و خدمات‌رسانی بخش‌های مختلف شهرداری قم در قالب طرح بزرگ جهادی علمداران خدمت با تأکید بر ضرورت بسیج تمام امکانات شهرداری قم برای ارائه خدمات در شأن تصریح کرد: ایجاد تسهیلات رفاهی زائران و عزاداران حسینی با تمرکز بر هسته مرکزی شهر قم و پیرامون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در این ایام طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی می‌بایست به‌صورت تمام‌وقت انجام پذیرد.

شهرداری قم از پیش از آغاز ماه محرم و ایام عزاداری امام حسین(ع) با اجرای طرح جهادی “علمداران خدمت” وجوه مختلف خدمات‌رسانی به عزاداران حسینی نظیر فضاسازی شهری، پشتیبانی فرهنگی و خدماتی از هیئات مذهبی، مساجد و تکایا، تأمین برخی مایحتاج موردنیاز هیئات عزاداری، رسیدگی به وضعیت ایمنی هیئات، اجرای پویش‌ها و ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، نظم و انضباط شهری و … را در دستور کار داشته و بخش‌های مختلف شهرداری قم با محوریت معاونت محیط‌زیست و خدمات شهری در اجرای این طرح جهادی تلاش می‌کند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/s7sb

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا