مدیریت شهری

بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های شهری قم

با حضور وزیر کشورصورت گرفت ،

ندای قم/محسن عبداللهی؛پروژه‌های شهری قم با حضور وزیر کشو،ر مسئولان استانی و مدیریت شهری و مدیران این وزارتخانه بررسی شد.

به گزارش ندای قم ، جلسه بررسی پروژه‌های شهری قم با حضور دکتر احمد وحیدی وزیر کشور و معاونان و مدیران این وزارتخانه در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد.

شهردار قم مطرح کرد:آمادگی افتتاح متروی قم تا پایان سال

شهردار قم  در این جلسه با بیان اینکه در حال حاضر قطار شهری قم کاملاً آماده‌شده است و تنها به واگن نیاز دارد، گفت: اگر 3 رام قطار به قم تحویل شود، می‌توانیم پیش از پایان سال 6 کیلومتر از قطار شهری قم را افتتاح و در اختیار شهروندان قرار دهیم.

دکتر سیدمرتضی سقائیان نژاد اظهار داشت: مصوبات سفر رئیس‌جمهور به قم با جدیت پیگیری می‌شود.

وی از امضای قرارداد تأمین ۵۵ واگن برای پروژه مترو قم یاد کرد و گفت: در حال حاضر قطار شهری قم کاملاً آماده‌شده است و تنها به واگن نیاز دارد.

شهردار قم با تأکید بر پیگیری امضای قرارداد تأمین ۳  رام قطار به‌صورت مجزا از قرارداد اصلی مطرح کرد: در حال حاضر در برخی از شهرها چندین رام واگن وجود دارد که شاید تا دو سال آینده نیز نتوانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: اگر این ۳ رام قطار به قم تحویل شود می‌توانیم پیش از پایان سال ۶ کیلومتر از قطار شهری قم را افتتاح و در اختیار شهروندان قرار دهیم.

دکتر سقائیان نژاد با بیان اینکه دو ایستگاه در فاز نخست متروی قم آماده بهره‌برداری است، عنوان کرد: مابقی ایستگاه‌های متروی قم گذری بوده و به مرور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از قرارداد ورود اتوبوس‌های جدید به مجموعه مدیریت شهری قم یاد کرد و گفت: یکی از رویدادهای مهم قم جشن نیمه شعبان است و اگر تا این تاریخ الباقی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری‌شده تأمین شود، گام مؤثری در خدمت‌رسانی به مردم برداشته خواهد شد.

شهردار قم با اشاره به مشکلات و کمبودهایی که در حوزه آتش‌نشانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: حوزه خدمات‌رسانی شهرداری، شهرها بوده و طبق قانون نمی‌تواند به بیرون از شهرها خدمات ارائه کند که در این راستا یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی قم در حریق شکوهیه با خسارت ۲۰ میلیارد تومانی روبرو شد که هنوز بعد از گذشت ماه‌ها موفق به دریافت خسارت این خودرو نشده‌ایم.

مشکل اصلی متروی قم تأمین واگن است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم نیز در این جلسه  گفت: امروز مشکل اصلی متروی قم تأمین واگن است و برای حل این مشکل می‌توانیم از واگن‌های موجود و در اختیار شهرهای دیگر استفاده کنیم.

ابراهیم معتمدی اظهار کرد: پروژه متروی قم ۹۴ درصد پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به اینکه دو ایستگاه مترو تکمیل و مابقی گذری هستند، مطرح کرد: امروز مشکل اصلی متروی قم تأمین واگن است و برای حل این مشکل می‌توانیم از واگن‌های موجود و در اختیار شهرهای دیگر استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم از حادثه آتش‌سوزی یکی از ماشین‌های آتش‌نشانی قم در شهرک شکوهیه یاد کرد و گفت: متأسفانه به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های مناسب در این شهرک‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم.

کمیسیون‌های تخصصی در وزارت کشور تشکیل شود

رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز دراین جلسه گفت: درخواست داریم کمیسیون تخصصی اراضی مشاع در وزارت کشور تشکیل شود تا بتوانیم درخواست‌های خود را در این کمیسیون مطرح کنیم.

دکتر حسین اسلامی اظهار کرد: بخشی عوارض اختصاصی برخی از شهرها هستند مربوط به اراضی تفکیک نشده است.

وی با اشاره به اینکه اراضی مشاع و تفکیک‌های غیرمجاز در قم زیاد است، مطرح کرد: ممکن است چنین وضعیتی در سایر شهرها وجود نداشته باشد و این موضوع شرایط را برای بسیاری از شهرها سخت می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: درخواست داریم کمیسیون تخصصی در وزارت کشور برای این موضوع تشکیل شود تا بتوانیم درخواست‌های خود را در این کمیسیون مطرح کنیم.

پیگیری  وزیر برای تخصیص واگن برای راه اندازی پروزه مترو قم

وزیر کشور به صورت تلفنی، پیگیر تخصیص واگن برای راه اندازی پروزه مترو قم شد.

دکتر احمد وحیدی در جلسه بررسی پروژه‌های شهری قم که با حضور مسئولان استانی و مدیریت شهری در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، در خصوص حادثه آتش‌سوزی یکی از خودروهای آتش‌نشانی قم در شهرک شکوهیه، اظهار کرد: تمام وسایلی که برای خدمت‌رسانی استفاده می‌شوند باید بیمه شوند.

وی ادامه داد: شهرک‌های صنعتی خصوصی و دولتی باید تجهیزات لازم آتش‌نشانی را داشته باشند تا کم‌تر شاهد بروز اتفاقات این‌چنینی باشیم.

گفتنی است، وحیدی وزیر کشور در طی تماس تلفنی با شهردار یکی از کلان‌شهر تأکید کرد ۳ رام قطار به قم تخصیص پیدا کند و تا پایان امسال اخبار خوش افتتاح متروی قم به گوش مردم برسد.

مهدی سلیمی رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، حاجی‌زاده و معتمدی معاونان استاندار قم، دکتر سقائیان نژاد شهردار، دکتر اسلامی رئیس شورای اسلامی شهر، ذاکریان فرماندار قم، معاونان شهردار و برخی مدیران شهری در این جلسه حضور داشتند.

در این جلسه موضوعات مختلفی مانند تأمین واگن برای پروژه مترو، تأمین الباقی اتوبوس‌های جدید تا پیش از پایان سال جاری، سهمیه اوراق‌های مشارکت شهرداری قم، تأمین تجهیزات و امکانات آتش‌نشانی و مدیریت بحران و…. موردبررسی قرار گرفت.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/qssi

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا