مدیریت شهری

با تامین واگن مترو قم یکماهه راه اندازی می شود

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم مطرح کرد:

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: فاز اول پروژه متروی قم برای افتتاح تا یک ماه آینده به شرط تامین واگن آماده است.
به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری ،محمدرضا انگشت‌باف در حاشیه بازدید نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی از پروژه‌های قطار شهری قم، اظهار داشت: فاز نخست خط اول به طول ۶ کیلومتر با دو ایستگاه مسافری و ۴ ایستگاه عبوری اجرایی شده است و هم‌اکنون پیشرفت این فاز ۹۷ درصد است.
وی با بیان اینکه در فاز نخست دیگر نیازی به بسته‌های تجهیزاتی نداریم، افزود: اگر واگن تحویل پروژه مترو قم شود ظرف یک ماه این آمادگی وجود دارد که مراحل تست و آغاز مسافرگیری انجام شود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری، مراحل اجرایی فاز دوم خط اول را مورد توجه قرارداد و گفت: اواسط سال گذشته برنامه‌ریزی‌های اتصال فاز نخست به مسجد مقدس جمکران انجام و قرارداد اجرای تونل سنتی به طول ۲ کیلومتر انجام و در حال حاضر حدود ۱۰۰ متر حفاری توسط پیمانکار انجام‌شده است.
انگشت‌باف، با تاکید بر اینکه فاز دوم با ۳ ایستگاه مسافری و ۵ ایستگاه عبوری پیش‌بینی‌شده است، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و به شرط تأمین منابع مالی، امکان اتمام فاز دوم در مدت ۴ سال وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: امسال هزینه پروژه‌های قطار شهری قم ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن از طریق اوراق مشارکت پیش بینی شده است و در سال آینده هم به ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/oxx3

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا