مدیریت شهریویژه

باید اجازه دهیم خبرنگاران راوی اول مشکلات جامعه باشند

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم در بازدید از «روزنامه ایمان»:

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم ،خبرنگاران ناظران دلسوز مردم و مسئولان بوده وبایداجازه بدهیم آن‌ها راوی اول مشکلات جامعه باشند.
به گزارش ندای قم ،روح‌الله امراللهی پیش از ظهر روز سه شنبه 17 مردادماه به همراه سرکار خانم نرجس نیازمند رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم باحضور در روزنامه ایمان و پایگاه خبری ندای قم باتبریک روزخبرنگار و گرامی داشت یاد وخاطره دکتر حسین عبداللهی مدیر مسئول فقید این روزنامه اظهارداشت:خبرنگاران باید دو اصل مهم نظارت و روایتگری را در نظر داشته باشند.

وی، از شهردار و شورا خواست با مجموعه خبرنگاران هم‌افزایی داشته باشند و تصریح کرد: خبرنگاران ناظران دلسوز مردم و مسئولان بوده وبایداجازه بدهیم آن‌ها راوی اول مشکلات جامعه باشند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم ، روایتگری نخست توسط اصحاب رسانه انقلابی را مانع سو استفاده دشمنان از اتفاقات جاری جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اگر راوی نخست خبرنگاران انقلابی نباشند دشمنان هر طور که می‌خواهند اتفاقات جامعه را روایت می‌کنند و از آن‌سو استفاده خواهند کرد.
وی یادآور شد: شهرداری و شورای شهر باید از خبرنگاران حمایت بیش از چهارچوب‌های فعلی داشته باشد و بسیاری از مسائل را با گفتمان پیش ببرند.
ساخت پیست مسابقات دوچرخه سواری کشوری در پردیسان
وی دربخش دیگری از سخنان خود خواستار حمایت مدیریت عالی استان و همکاری اداره کل راه و شهرسازی در رفع مشکلات پیست دوچرخه‌سواری شد و افزود: شهرداری قم یکی از بزرگ‌ترین پیست‌های دوچرخه‌سواری در کشور را طراحی و اجرا کرده اما به علت مشکلاتی که با اداره کل راه و شهرسازی به وجود آمده این پیست به بهره برداری نرسیده است.
امرالهی با اشاره به ساخت پیست دوچرخه سواری پردیسان با همفکری جوانان دلسوز هیات دوچرخه سواری استان قم، گفت: با توجه به نوعیت این مدل پیست، که در دهکده المپیک نیز این فرم ها موجود نمی باشد، یک ظرفیت جدید به مجموعه ورزشی استان اضافه می شود و با احداث این مجموعه امکان برگزاری مسابقات کشوری در سطح ملی در شهر قم فراهم می گردد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مقدس قم در پایان گفت: از شهردار قم می‌خواهیم این موضوع را پیگیری کرده تا جوانان بتوانند از این فرصت ایجادشده استفاده کرده و این ورزش در قم رونق بگیرد.
رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم:
باید برای حل مشکلات خبرنگاران اقدامی جدی انجام شود
رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم نیز در این بارزدید با تبریک روزخبرنگار با تاکید بر تشکیل کارگروه مشترک برای حل مشکلات اقتصادی خبرنگاران گفت: تشکیل کارگروهی مشترک بین مدیریت شهری و خانه مطبوعات می‌تواند در حل مشکلات خبرنگاران نقش مهمی داشته و شورا و شهرداری نیز باید در حل مشکلات اهتمام ویژه داشته باشند.
نرجس نیازمند اظهار داشت: انتقال حقایق و وقایع از رسالت‌های بزرگ خبرنگاری بوده و حفظ صحت خبر ارزش زیادی دارد.
وی خبرنگاران شهر قم را خبرنگارانی انقلابی دانست و افزود: خبرنگاران شهر قم به پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری در میدان حضورداشته و رسالت روشنگری را بر دوش دارند.
رئیس کمیسیون زنان و خانواده در ادامه مشکلات حوزه خبرنگاری را واقعیتی دردناک خواند و بیان کرد: متأسفانه هیچ ارگانی مسئولیت حل مشکلات خبرنگاران را بر عهده نمی‌گیرد و باید برای حل این مشکلات اقدامی جدی انجام شود.
وی در پایان تأکید کرد: تشکیل کارگروهی مشترک بین مدیریت شهری و خانه مطبوعات می‌تواند در حل مشکلات خبرنگاران نقش مهمی داشته و شورا و شهرداری نیز باید در حل مشکلات اهتمام ویژه داشته باشند تا خبرنگاران بتوانند با تمام قوا رسالت خود را به سرانجام برسانند.

اجرای آینده‌پژوهی در دستور کار کمیسیون زنان و خانواده
نیازمند درادامه با اشاره به راهگشا بودن جلسات تخصصی در حوزه بانوان گفت: کار فرهنگی تنها مختص به بانوان نبوده و نگاه ما به این امر کلان است و در این راستا اجرای آینده‌پژوهی در دستور کار کمیسیون زنان و خانواده در قم قرارگرفته است.
نیازمند توجه به شادی و نشاط زنان را در جامعه ای شاد و خانواده‌ای سالم مهم خواند و تاکید کرد: باید به خانواده و زنان به عنوان رکن مهم و تاثیرگذار در جامعه و نیمی از جمعیت فعال نگاهی ویژه داشت و خوشبختانه این نگاه در شورای اسلامی شهر قم شکل گرفته و در تلاش هستیم تا بتوانیم با برنامه ریزی درست و اصولی شاهد شهری با بانوانی سالم و بانشاط و به طبع آن شهری سالم و با نشاط و با اخلاق باشیم.
وی درپایان گفت : کمیته بانوان کارگروه‌های مختلفی از جمله؛ آسیب اجتماعی، آموزش و تعالی، ورزش و نشاط، مشاغل و جمعیت را داشته ایم که در این مسیر، موضوع زنان و دختران و خانواده نقش ویژه‌ای دارد.
لازم به ذکر است روزسه شنبه همزمان با روز خبرنگار شهردار منطقه 4 قم به نمایندگی از شهردارقم ، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ذاکری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم ،دکتر شعاعی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم نیز از روزنامه ایمان بازدید وبا تبریک روز خبرنگار از نقش موثر روزنامه ایمان بعنوان نخستین روزنامه استان قم در اطلاع رسانی و بیان مشکلات مردم این استان تقدیر و تشکر نمودند که خبر این باردیدها در شماره بعدی ایمان منتشر خواهد شد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/7trt

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا