معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم با ابراز نگرانی از آمار 100 کشته در سال برای شهر قم گفت: عدد 100 کشته در شهر قابلتوجه بوده و این نشاندهنده مشکلاتی در رفتار ترافیکی است، درواقع تمام ارگانها مسئول هستند تا شرایط را اصلاح کنند.
به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری ،مسعود طبیبی در شصت و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به اهمیت بررسی طرح جامع حملونقل اظهار داشت: امروزه به موضوع ایمنی در معابر و تعیین ردهبندی عملکرد معابر به حد کافی توجه نمیشود.
وی ایجاد کاربریهای جاذب سفر در معابر تندرو را یکی از آسیبهای طراحی معابر دانست و افزود: در مسیرهایی که اطراف آن کاربریهای جاذب سفر وجود دارد، نمیتوانیم ردهبندی تندرو داشته باشیم و بلوار غدیر یکی از این مسیرهایی بوده که به خاطر عبور عرضی عابر پرخطر است.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: اگر بخواهیم مسیر بلوار غدیر را یک مسیر تندرو در نظر بگیریم شاهد افزایش کشتههای این مسیر خواهیم بود و معاونت حملونقل و ترافیک مخالف این مسئله است.
وی به توسعه متوازن نیز اشاره کرد و گفت: برای توسعه متوازن نیاز به زمان بوده و نمیتوانیم ایمنی شهروندان را بهصورت کامل تأمین کنیم و اگر جان آدمها برای ما مهم است باید کاربری معابر بهدرستی تعیین شود و کاربریهای پیرامون هر معبر در نظر گرفته شود.
طبیبی، آمار ۱۰۰ کشته در سال را در شهر قم یادآور شد و گفت: نمیتوانیم زیرساختهای ایمنی برای معابر را در نظر نگیریم و با مقایسه شهر قم با سایر کلانشهرها عدد ۱۰۰ کشته در شهر قابلتوجه بوده و این نشاندهنده مشکلاتی در رفتار ترافیکی است، درواقع تمام ارگانها مسئول هستند تا شرایط را اصلاح کنند.
وی طراحی معابر را بر اساس شلوغترین روزهای سال عنوان کرد و گفت: آییننامه، طراحی معابر را بر اساس پیک تردد در نظر میگیرد و ما باید تمام مسائل را در نظر بگیریم و نمیتوانیم نسبت به طراحی معابر روزهای خلوت را در نظر داشته باشیم.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم در پایان نسبت به اجرای چشمگربهای در شهر تأکید کرد و گفت: در مسیرهای که رفتارهای ترافیکی درستی وجود نداشته و پلیس حضور ندارد اجرای چشمگربهای لازم بوده و در مسیرهایی نیز اگر جمعآوریشده دلایلی علمی داشته است.
لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/kaht