مدیریت شهری

انتقاد معاون شهردار از نابسامانی سرویس مدارس قم

درجلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم مطرح شد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر وجود نابسامانی در وضعیت کنونی سرویس مدارس، از اجرای ناقص آیین‌نامه جابه‌جایی دانش‌آموزان انتقاد کرد.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم ، مسعود طبیبی در پنجاه و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری، با اشاره به اخذ مجوز ردیف اعتباری با عنوان تعمیر، تجهیز و تکمیل ساختمان اداری منطقه یک شهرداری قم اظهار داشت: تا زمان آماده‌سازی ساختمان جدید آرتا در مجموعه آرتا، راه‌اندازی خط تاکسی عملیاتی خواهد شد.

وی در ادامه تعیین تکلیف نرخ پیشنهادی خدمات مربوط به حمل‌ونقل دانش‌آموزان مدارس شهر قم را موردتوجه قرارداد و گفت: آیین‌نامه سرویس مدارس در شهر قم به‌صورت ناقص اجرا می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ابراز کرد: در شرایط کنونی ایمنی و سلامت دانش‌آموزان به خاطر عدم ساماندهی سرویس مدارس در دست برخی رانندگان فاقد صلاحیت و پرخطر قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه در سرویس مدارس برخی رانندگانی مشغول فعالیت بوده که دارای نمرات منفی بالایی هستند عنوان کرد: سبک رانندگی آن‌ها می‌تواند تبدیل به چالشی برای مدارس و خانواده‌ها شود.

طبیبی در پایان تصریح کرد: با تصویب نرخ پایین ۲۵۰ هزارتومانی سرویس مدارس، عملاً فرصت شهرداری قم برای ساماندهی مشکلات نرخ پایین سرویس مدارس بار دیگر از دست می‌رود.

جابه‌جایی حجم قابل‌توجهی از دانش‌آموزان توسط افراد فاقد صلاحیت

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم  نیز دراین جلسه ، تعیین تکلیف نرخ پیشنهادی خدمات مربوط به حمل‌ونقل دانش‌آموزان مدارس شهر قم را موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: نرخ سرویس مدارس در قم از سال‌های گذشته همیشه پایین بوده است و این مسئله سبب مشکلاتی در سیستم حمل‌ونقل شهری شده است.

علی نیک با انتقاد از عدم اجرای کامل آیین‌نامه سرویس مدارس، گفت: ۸۰ درصد دانش‌آموزان قمی توسط افراد فاقد صلاحیت ازنظر آیین‌نامه سرویس مدارس جابه‌جا می‌شوند و سهم تاکسیرانی قم از این محل ۲۰ درصد است.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با تأکید بر اینکه طی دو سال گذشته سرویس مدارس عملاً تعطیل بوده است اضافه کرد: نرخ ۲۵۰ هزارتومانی سرویس مدارس به ازای هرماه، رقمی نیست که رانندگان تاکسی قم بتوانند از آن استقبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حالت جابه‌جایی دانش‌آموزان توسط رانندگان شخصی گاهی شاهد سوار کردن بیش از ۶ دانش‌آموز در خودروها هستیم که سبب مشکلات ایمنی و سلامت می‌شود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/ug67

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا