امکان بهرهبرداری از مترو قم با واگنهای ساخت داخل
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر قم:

رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر قم آغاز مراحل نهایی تأمین ناوگان خط متروی قم در آینده نزدیک با بهره گیری از ظرفیت های داخلی خبر داد وگفت: مهمترین چالش فعلی مترو قم، تأمین واگنهای موردنیاز برای بهرهبرداری آن است که با ظرفیت های داخلی این فرآیند به زودی نهایی می گردد.
به گزارش ندای قم ،دکتر سید محمدحسین دهناد در حاشیه بازدید از شرکت واگن سازی پارس مپنا در خصوص آخرین وضعیت تأمین ناوگان مترو خط A این شهر، اظهار داشت: خط A مترو قم با دو ایستگاه آماده بهرهبرداری است اما مهمترین چالش فعلی، تأمین واگنهای موردنیاز برای بهرهبرداری از این خط است.
وی افزود: در راستای استفاده از توان داخلی و با توجه به سابقه تولید واگن ملی در سالهای گذشته، امروز اعضای کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر قم از واحد تولیدی شرکت پارس مپنا در شهر اراک بازدید کردند.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر قم گفت: در این بازدید، از زیرساختها و قابلیتهای الکتریکال و مکانیکال، خط تولید لوکوموتیو و واگن، همچنین قطعات فعال و تجهیزات مرتبط با این تولیدات، بازدیدهای لازم صورت گرفت.
وی ادامه داد: در حاشیه این بازدید، دو جلسه تخصصی با مدیران این شرکت نیز برگزار شد که در آنها درباره ظرفیتهای موجود و نحوه استقرار تولید داخلی در پروژه مترو قم بحث و گفتوگو شد.
دهناد اضافه کرد: ما در حال حرکت به سمت انعقاد قرارداد با این شرکت هستیم و پس از امضای قرارداد، طی مدتزمان کوتاهی، شاهد تحویل واگنهای موردنیاز خط A مترو قم خواهیم بود، پسازآن نیز تستهای گرم و آزمایشی لازم انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه استفاده از واگن ملی در متروی قم نخستین بار خواهد بود بیان کرد: در بسیاری از تجهیزات مترو نیز از تولید داخل استفادهشده است و این رویکرد را در بخش واگنها هم ادامه خواهیم داد.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر قم در پایان ابراز امیدواری کرد: با تقویت همکاری با توانمندیهای داخلی، بهزودی به شرایطی برسیم که در شهرهای کشور از واگنهای تولید داخل در شبکه متروها استفاده شود.