مدیریت شهری

الکترونیکی‌سازی پرداخت عوارض نوسازی در شهرداری

مدیرکل درآمد شهرداری قم مطرح کرد؛

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: در راستای سهولت در پرداخت با استفاده از شماره تلفن‌های املاک سطح شهر موجود در سایت شهرداری، توانستیم قبوض الکترونیکی را صادر و به تمام املاک سطح شهر قم ارسال کنیم.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری، محمد وحیدنیا در گفت‌وگویی با اشاره فرایند تسهیل پرداخت عوارض نوسازی شهرداری قم اظهار کرد: در حوزه عوارض نوسازی طی سال‌های اخیر به‌اجبار قبوضی چاپ و به مردم ارسال می‌شد یا بعضی مواقع ارسال نیز صورت نمی‌گرفت و مردم برحسب مراجعه‌های حضوری به شهرداری، عوارض نوسازی پرداخت می‌کردند.

وی از چاپ قبوض الکترونیکی خبر داد و افزود: در راستای سهولت در پرداخت با استفاده از شماره تلفن‌های املاک سطح شهر موجود در سایت شهرداری، توانستیم قبوض الکترونیکی صادر و به تمام املاک سطح شهر قم ارسال کنیم.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم خاطرنشان کرد: با این اقدام مسیر تسهیلگری برای شهروندان باز شد تا عوارض خود را به‌صورت آنی پرداخت کنند.

وحیدنیا در خصوص اجرای اقدامات فرهنگی در این زمینه تصریح کرد: مطابق ماده یک قانون نوسازی، نحوه صرف و هزینه عوارض نوسازی در مسائلی ازجمله تأمین نیازمندی‌های شهری، احداث و توسعه معابر و ایجاد پارک‌ها، پارکینگ‌ها و حفظ باغ‌های عمومی است که این موارد باید به اطلاع شهروندان برسد.

وی اضافه کرد: تقویت اطلاع‌رسانی از نحوه هزینه‌کرد عوارض نوسازی در مسیر عمران و توسعه شهری سبب افزایش انگیزه و رغبت شهروندان نسبت به پرداخت عوارض شده است.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: مردم شاهد عملکرد و صرف هزینه در حوزه‌های مختلفی همچون فضای سبز و رشد متوازن در مناطق شهری، پروژه‌های عمرانی هستند و این مسئله موجب بهبود وضعیت تحقق بودجه در حوزه عوارض نوسازی خواهد شد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/1q3y

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا