مدیریت شهری

افزایش 65 درصدی جابجایی مسافر در پایانه‌های مسافربری

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم  خبرداد:

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم از افزایش 65 درصدی جابجایی مسافر در پایانه‌های مسافربری این شهر خبرداد.

سید رضا حسینی در جلسه شورای سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته و در دست اقدام در این سازمان اظهار داشت: سالن کوثر در پایانه مرکزی یکی از پروژه‌هایی بود که موضوع روشنایی و بهسازی محوطه آن در دست اقدام قرار گرفت که یک سری اقدامات زیربنایی همچون سرمایش و گرمایش انجام شد که با این حجم تردد مسافر، اقدام به نصب آب‌شیرین‌کن صنعتی کردیم.

وی اجاره غرف را یکی از منابع درآمدی سازمان پایانه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: تعدادی غرف در این راستا اضافه شد که درآمد حاصل از غرفه‌ها 48 درصد داشته است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم ادامه داد: در 9 ماه نخست سال 1401، تعداد سرویس خروجی از پایانه‌های مختلف قم، 99 هزار و 548 بوده که مجموعاً یک‌میلیون و 735 هزار و 595 نفر مسافر در 9 ماه اول امسال از پایانه‌ها خارج شدند که این رقم در کل 1400 تعداد 90 هزار و 255 سرویس و با یک‌میلیون و 140 هزار مسافر بوده است و در حدود 65 درصد در این مدت مشابه نسبت به 1400 افزایش‌یافته است.

وی در مجموع آمارهای جابجایی را مناسب نداست و گفت: موضوع دیگری که تا حدودی امیدوارکننده بوده، شاخص تعداد مسافر 17 نفر است که هر میزان این شاخصه رشد کرده و بالا رود، مسافر بیشتری با اتوبوس جابه‌جا کرده‌ایم.

حسینی اضافه کرد: افزایش حمل نقل ریلی و توسعه بخش خصوصی، موجب کاهش آمار حمل‌ونقل پایانه‌ای شده است در سال 98 نیز 30 درصد از حمل‌ونقل در قم توسط قطار از طریق ایستگاه‌های مرکزی و محمدیه جابه‌جاشده است.

وی با تأکید بر اینکه ساماندهی پایانه فدک موجب می‌شود مسافران سردرگردان نباشند که درحال‌توسعه زیرساخت‌های مسافر و افزایش خدمات هستیم، اظهار داشت: بودجه سازمان در مجموع با 25 درصد رشد و متمم به 12 میلیارد رسیده است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/s7px

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا