مدیریت شهری

افتتاح متروی قم در انتظار تامین واگن است

شهردار قم:

شهردار قم با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصدی طرح متروی قم گفت: در صورت تامین واگن خط A مترو فروردین ۱۴۰۳ آماده مسافرگیری می شود.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم،  سید مرتضی سقائیان‌نژاد  در نشست هماهنگی پروژه متروی قم که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: بهره‌برداری از حمل و نقل ریلی در شهر قم یک اتفاق بسیار مطلوب در دولت سیزدهم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ساخت ۵۰ واگن برای قم در حال انجام است، مطرح کرد: همچنین سه رام نیز به صورت جداگانه خریداری شده که طراحی آن انجام و تا حدود ۱۰ ماه آینده تحویل داده خواهد شد.

شهردار قم ادامه داد: پیشنهاد ما بر این است که از دپوی قطارهای مشهد استفاده کنیم و رام‌های جدیدی که تولید می‌شود به سمت مشهد برود؛ برای ضمانت پیش پرداخت و تحویل رام‌های جدید نیز از ضمانت وزارت کشور استفاده خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا زمانی که خط سوم متروی مشهد آماده شود، از زیرساختی که برای متروی قم آماده شده است برای مردم و زائرین حرم مطهر حضرت معصومه (س) استفاده کنیم.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه اعتبار سه رام قطار جدید کنار گذاشته شده است، تصریح کرد: فشارهایی که بر مجموعه مدیریت شهری مشهد است را درک می‌کنیم ولی ضمانت می‌دهیم تمام پرداخت‌های واگن‌های در حال ساخت انجام شود.

وی افزود: قراردادها با شرکت‌های چینی نیز در حال پیشرفت است و تمام تلاش ما بر این است که واگن‌های جدید به موقع آماده شود.

شهردار مشهد :حل مشکل متروی قم نباید مشکلی برای مشهد به وجود بیاورد

 

شهردار مشهد نیز دراین جلسه  گفت: تلاش ما بر این است که هم مشکل قم حل شود و هم مشکلی در روند بهره‌برداری از خط سوم متروی مشهد به وجود نیاید.

محمدرضا قلندر با اشاره به اینکه در شهر مشهد 4 خط قطار شهری در دستورکار قرار دارد، اظهار کرد: فاز نخست خط سوم متروی مشهد درحال ریل گذاری است.

وی با بیان اینکه تست گرم این خط در ایام دهه فجر انجام خواهد شد، مطرح کرد: برای خط سوم متروی مشهد تعداد 165 واگن نیاز داریم و اگر واگن‌هایی که درحال تولید است به موقع به قم نرسد، قطعا با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه در شهر مشهد مطالبه جدی بهره‌برداری از خط سه مترو وجود دارد، عنوان کرد: بیشتری بخش بودجه شهرداری مشهد برای خط سه مترو اختصاص پیدا کرده است و اگر این خط به موقع به بهره‌برداری نرسد، آبروی شهر در خطر خواهد بود.

وی با بیان اینکه راه اندازی این خط جزو دستورات و پیگیری‌های رئیس جمهور نیز بوده است، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که هم مشکل قم حل شود و هم مشکلی در روند بهره‌برداری از خط سوم متروی مشهد به وجود نیاید

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/ij8q

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا