مدیریت شهری

افتتاح فاز دوم شهربازی سرزمین شادی تا پایان سال

مدیرعامل سازمان سیما، منظر شهرداری قم خبر داد:

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اینکه در فاز نخست شهربازی سرزمین شادی بیش از 90 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است، گفت: فاز دوم این شهربازی تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری، پیام جوادیان در آیین افتتاح و بهره‌برداری از 198 پروژه بزرگ شهری و بهره‌برداری از فاز نخست شهربازی سرزمین شادی بوستان فدک، اظهار کرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری یکی از سازمان‌های مؤثر در مدیریت شهری بوده و اقدامات خاصی را در سطح شهر انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از این اقدامات در عرصه پارک‌ها و فضای سبز است، مطرح کرد: از مساحت 15 میلیون مترمربع در سال 1394 امروز به 27 میلیون مترمربع فضای سبز رسیده‌ایم.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه شهر قم رتبه سوم فضای سبز در بین کلان‌شهرها را دارد، عنوان کرد: این توسعه با استفاده از امکانات موجود بوده و چاه آب جدیدی به شهرداری اختصاص پیدا نکرده است.

وی با تأکید بر اینکه توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و توسعه اماکن رفاهی و گردشگری نیز مدنظر قرار دارد، خاطرنشان کرد: در سال 1394 قم ازنظر مراکز تفریحی و گردشگری وضعیت مناسبی نداشت ولی امروز در عرصه مجموعه‌های رفاهی و گردشگری پیشرفت‌های بسیاری داریم.

جوادیان با بیان اینکه بوستان هزار هکتاری قم یک الگوی کشوری است، تصریح کرد: در کل کشور بوستانی به وسعت بوستان کوهستانی هزار هکتاری قم نداریم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 300 هکتار این بوستان در اختیار مردم قرار گرفته است، یادآور شد: باغ پرندگان نیز یک مجموعه فاخر بوده که در اختیار مردم و زائرین حرم مطهر حضرت معصومه(س) قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم اضافه کرد: تله‌سیژ بوستان علوی، شهربازی بوستان غدیر، شهربازی بوستان علوی، مجموعه کهکشان غدیر، ورزش‌های آبی بوستان جوان و سورتمه ریلی بوستان علوی ازجمله این پروژه‌ها هستند.

وی با تأکید بر اینکه طی روزهای آینده مجموعه ارگ شمعدانی در بوستان علوی افتتاح می‌شود، گفت: امروز نیز مجموعه شهربازی سرزمین شادی افتتاح و در اختیار مردم قرار گرفت.

جوادیان با اشاره به اینکه حدود 35 سال از مجموعه شهربازی 72 تن هیچ منفعتی به شهر قم نمی‌رسید، مطرح کرد: در فاز نخست این شهربازی بیش از 90 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه فاز دوم این شهربازی تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد، اظهار کرد: در این شهربازی حدود 25 دستگاه مکانیکی و 25 دستگاه مجازی در اختیار مردم قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اینکه تمامی دستگاه‌ها نو، به‌روز و دارای استاندارد هستند، مطرح کرد: بسیاری از پروژه‌های جذاب نیز با دستور شهردار قم در دست اجرا هستند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/rpth

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا