مدیریت شهری

احداث ۱۰ تقاطع غیرهمسطح تا پایان سال

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم :

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های پیش‌بینی شده، از ۳۵ تقاطع غیرهمسطح تاکنون ۲۳ عملیاتی شده است. امسال نیز احداث ۱۰ تقاطع غیرهمسطح در برنامه‌های شهرداری قرار دارد.
به گزارش ندای قم ،رضا خانه‌زاد یزدی در گفت‌وگویی با اشاره به ساماندهی بار در شهر قم اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های کلان‌شهرهای کشور در حوزه ترافیک مسئله حمل‌ونقل بار در داخل شهر است که آسایش و ایمنی شهروندان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و نیازمند ساماندهی است.
وی با اشاره به اینکه شهر سه قسمت دارد که شامل بخش بیرونی، هسته مرکزی و میانی است، افزود: بحث هسته مرکزی در برنامه ساماندهی قرار دارد و 14 سامانه در حال تجهیز برای مدیریت مباحث بار در این بخش است.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: هدف این است که هرکس در هر ساعتی که خواست نتواند در هسته مرکزی بار جابه‌جا کند، باید مجوز لازم را دریافت کند و ساعت خاصی برای انتقال بار داشته باشد.
خانه‌زاد یزدی با اشاره به اهمیت مدیریت حمل‌ونقل بار در ابعاد مختلف تاکید کرد: حمل‌ونقل بار در شهر نکاتی درباره مسائل پدافندی دارد و باید مبدا و مقصد، وزن و بارنامه نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه مبحث ساماندهی حمل‌ونقل بار تا پایان سال جاری به نتیجه خواهد رسید، گفت: در حال حاضر حمل‌ونقل بیش از 10 تن در برنامه است، اما در طرح جامع بار شهر قم خودروهای وانت و نیسان نیز شامل این موضوع می‌شود و آن‌ها نیز در یک افق میان مدت باید تحت کنترل باشند.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم افزود: کنترل سوخت در کل مملکت تحت نظر و رصد است، حتی وانت‌های داخل شهر نیز باید رصد شود، این سامانه تحت لینک با سامانه تخصیص سوخت خواهد بود و این دو با هم به صورت شبکه‌ای تعامل اطلاعات خواهند داشت.
خانه‌ زاد یزدی با اشاره به تغییرات تحولی در حوزه حمل‌ونقل شهری قم گفت: مجموعه شهرداری قم در توجه ویژه‌ای به طرح جامع حمل‌ونقل مطرح شده است. در همین راستا مجموعه مدیریت شهری ایجاد رینگ‌های ترافیکی و تقاطع‌های غیرهمسطح را دستورکار خود قرار داده است.
خانه‌ زاد یزدی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های پیش‌بینی شده از 35 دستگاه تقاطع غیرهمسطح تاکنون 23 دستگاه عملیاتی شده است. امسال نیز 10 دستگاه غیرهمسطح در برنامه‌های شهری قرار دارد.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر این‌که یکی از عوامل عمده ترافیک در شهر قم، تک سرنشین بودن و استفاده از خودروهای شخصی است، بیان کرد: سعی ما بر این بود که مسائل حمل‌ونقل شهری در دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را با یکدیگر تلفیق کنیم. در گام اول بحث مناسب‌سازی ایستگاه‌های اتوبوس را در دستور کار قرار دادیم.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/svrs

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا