مدیریت شهری

اجرای 200 برنامه اردویی تربیتی و فرهنگی

توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم صورت گرفت؛

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با همکاری سپاه علی ابن ابی‌طالب(ع) و کانون مساجد، تابستان امسال 200 برنامه اردویی تربیتی و تفریحی برای پایگاه‌های بسیج با هدف ارتقای تربیت و ایجاد نشاط در اردوگاه ملاصدرا کهک برگزار کرد.
به گزارش ندای قم به نقل از شهرنیوز، ، تابستان امسال بیش از 200 برنامه اردویی تفریحی و تربیتی ویژه پایگاه‌های بسیج و مساجد استان قم با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه علی ابن ابی‌طالب(ع) و دبیرخانه کانون مساجد در قالب اردوهای مختلف در اردوگاه ملاصدرا کهک بالغ بر 32 هزار نفرساعت فعالیت فرهنگی برگزار شد.
در این اردوها علاوه بر پرداختن به مباحث آموزشی و تربیتی، بر ایجاد خاطره‌ای شاد و مفرح برای دانش‌آموزان تأکید شد؛ این اردوها در کنار برنامه‌های تربیتی، فضایی را برای تفریح و ارتقای روحیه شرکت‌کنندگان فراهم کردند و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم اعلام کرده است که این برنامه‌ها در پاییز امسال نیز با همکاری اردوگاه‌های طرف قرارداد، ادامه خواهد داشت.
برنامه‌های اردویی پایگاه‌های بسیج و مساجد استان قم با هدف ایجاد زمینه‌ای مناسب برای تربیت نسلی آگاه و پرنشاط اجرا می‌شود و در این راستا، همکاری مؤسسات و نهادهای مرتبط همچنان ادامه دارد.
معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه علی ابن ابی‌طالب(ع) و دبیرخانه کانون مساجد نقش محوری در برنامه‌ریزی و اجرای این اردوها داشته‌اند.
همچنین، در حال حاضر مذاکراتی برای تنظیم قرارداد با اردوگاه اقصی در جریان است تا برنامه‌های جدیدی برای فصل پاییز طراحی و اجرایی شود؛ برنامه‌های ویژه خواهران نیز در اردوگاه معصومیه برگزار می‌شود.
مسئولین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم تأکید کرده‌اند که این اردوها نه تنها جنبه‌های تفریحی دارند، بلکه بستری مناسب برای ارتقای مهارت‌های اجتماعی و تربیتی جوانان و نوجوانان فراهم می‌آورند؛ استمرار این برنامه‌ها در طول سال و به‌ویژه در فصل پاییز، با هدف تقویت فرهنگ بسیجی و مشارکت جوانان در برنامه‌های فرهنگی دنبال می‌شود.
انتظار می‌رود با ادامه این برنامه‌ها و افزایش ظرفیت اردوگاه‌ها، شاهد مشارکت بیشتر نوجوانان و جوانان در فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی باشیم که نقش مهمی در شکل‌گیری شخصیت اجتماعی و دینی آن‌ها خواهد داشت.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/ud2r

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا