مدیریت شهری

اجرای ۲۰۰۰ حکم قضایی تخلفات شهری

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم:

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با اشاره به اجرای ۲۰۰۰ حکم قضایی مرتبط با تخلفات شهری در قم گفت: مشارکت و تعاملات سازنده مهم‌ترین عامل در راستای تامین سلامت، امنیت و ایمنی شهری خواهد بود.
به گزارش ندای قم به نقل از شهرنیوز،احمدرضا شفیعی در گفت‌وگویی درخصوص اقدامات و برنامه‌های اجرایی کمیته انتظامی شهرداری در ایام و مناسبت‌های مختلف در سطح شهر اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های تبیین شده مجموعه مدیریت شهری، چهار شاخص اصلی در راستای تأمین رفاه حال زائران و مجاوران شهر کریمه اهل‌بیت (س) برای این اداره کل تعیین شده است.
وی این شاخص‌ها را شامل رفع تخلفات سد معبر، تخلفات ساختمانی، کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با متکدیان و کارتن‌خواب‌ها و مبحث انتظام بخشی به بوستان‌های بزرگ شهری دانست و افزود: با تعاملات ارزنده قضایی و انتظامی ایجاد شده و انسجام بین مجموعه‌های شهرداری و مشارکت مردمی در سنوات اخیر، توفیقات قابل‌توجهی در مسیر کاهش این نوع تخلفات به دست آمده است.
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم ادامه داد: ۳۸ وظیفه فرعی نیز در راستای در مواردی از جمله مباحث سیما و منظر شهری، ساماندهی انبارها و گاراژهای ضایعات، آرامستان‌های غیرمجاز، پارکینگ‌ها و موارد ناایمن شهری و قطع اشجار تعریف شده است که با همکاری سازمان‌ها و مناطق شهرداری قم و نظارت و حمایت دستگاه قضایی پیگیری می‌شود.
شفیعی در تشریح اقدامات و برنامه‌های مشارکتی بین سازمانی گفت: اجرای ۲۰۰۰ رأی از آرای ماده ۱۰۰،۱۱۰،۸،۹ و بند ۱۴ و ۲۰ از ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها از دیگر موارد مهم اجرایی برای نظارت مؤثر در راستای جلوگیری از تخلفات ساختمانی در سطح شهر و بناهای فرسوده و ناایمن، صنوف مزاحم و آلاینده و تملک و تفکیک غیرمجاز اراضی به ویژه در پیرامون و حاشیه شهر است.
وی با تقدیر از دستگاه‌های قضایی و انتظامی افزود: با تعاملات ارزنده و تأثیرگذار ایجاد شده، گام‌های مؤثری در راستای کاهش حداقلی انواع تخلفات شهری در شهر برداشته شده است و به طور قطع مشارکت و تعاملات سازنده برای اجرای طرح‌های شهری مهم‌ترین عامل در راستای تأمین سلامت، امنیت و ایمنی شهری خواهد بود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/9525

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا