مدیریت شهری

اجرای فاز نخست هوشمند سازی سیستم‌های روشنایی و آبیاری بوستان‌ها

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم خبرداد:

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم از اجرای فاز نخست هوشمند سازی سیستم‌های روشنایی و آبیاری بوستان‌های قم در سال 1401 خبر داد.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی مؤمن حجازی با اشاره به اینکه یکی از وظایف این سازمان هوشمند سازی شهر در ابعاد و حوزه‌های مختلف است، اظهار داشت:  یکی از برنامه‌هایی که در سال ۱۴۰۱ در دستور کار سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار دارد، هوشمند سازی (آبیاری و روشنایی) بوستان‌ها از نظر بهینه کردن مصرف انرژی است.

وی با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک فاز اول طرح هوشمند سازی فضای سبز در مجموعه باغ پرندگان و بوستان بانوان پیش‌بینی‌شده است، عنوان کرد: در این راستا جلسات متعددی با شرکت‌های فعال در این زمینه و همکاران در سازمان فضای سبز شهرداری برگزارشده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم در جلسه‌ای که با همین موضوع برگزار شد، با مثبت دانستن این طرح ابراز کرد: با نصب مجموعه‌ای از سخت‌افزارها و سنسورها، دمای هوا، میزان رطوبت خاک و همچنین میزان آب موردنیاز برای آبیاری فضای سبز بوستان‌ها و در نهایت بحث آبیاری هوشمند اتفاق می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: میزان مصرف آب در حالت هوشمند سازی و میزان بهینه شدن این مصرف و میزان مصرف آب در بوستان‌ها و سپس مقایسه‌ی آن در حالت غیرهوشمند سازی به تفکیک مصرف آب شرب و همچنین آبیاری مجموعه فضای سبز از طریق چاه‌های آب و… از طریق نرم‌افزارهایی که در نظر گرفته‌شده، در قالب یک پنل گزارشی به مدیران مرتبط ارائه خواهد شد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/aoas

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا