مدیریت شهری

اتوبوسرانی در حذف پول نقد میان کلان‌شهرها پیش‌رو است

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم:

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: کلان‌شهرهایی که در کشور در حوزه اتوبوسرانی پیش‌رو است، هنوز موفق به حذف پول نقد نشده‌اند اما اتوبوسرانی قم این کار را با موفقیت انجام داد.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری، علی نیک در گفت‌وگویی با اشاره به حذف پول نقد از اتوبوسرانی قم اظهار کرد: حتی در شهر مشهد که بحث اتوبوسرانی به صورت ویژه مورد توجه است، هنوز پول نقد از جریان اتوبوسرانی این شهر حذف نشده است اما در قم این مهم اتفاق افتاد.

وی افزود: سازمان اتوبوسرانی قم از همه شهروندان تقاضا دارد تا به هیچ عنوان برای سفرهای درون‌شهری با اتوبوس از پول نقد استفاده نکنند، در همه اتوبوس‌های شهری دو دستگاه پرداخت بانکی وجود دارد که دو دستگاه با هم خراب نخواهد شد و آن‌ها با خیال راحت می‌توانند از آن استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با بیان اینکه هر شب دستگاه‌های پرداخت بانکی بازیابی و بررسی می‌شوند، خاطرنشان کرد: امروز قم به عنوان شهری که پول نقد به صورت کلی از حمل و نقل و اتوبوسرانی‌ها حذف شده شناخته می‌شود و هم‌اکنون تراکنش‌های مالی اتوبوس‌ها نسبت به ابتدای سال ۱۴۰۲ تقریباً چهار برابر شده است.

نیک تصریح کرد: تهیه پول نقد برای مردم و رانندگان دشوار بود و مسئله آلودگی پول‌های نقد نیز وجود داشت، حذف پول نقد به صورت کامل اجرا شد و مردم در اتوبوس‌ها با کشیدن یک کارت و کار با سه کلید می‌توانند هزینه سفر را پرداخت کنند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/v4s3

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا