مدیریت شهری

آمادگی شهرداری برای همکاری با نهادهای فعال در عرصه بین‌الملل

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم مطرح کرد:

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم گفت: شهرداری قم آماده همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های علمی ، دینی، اجتماعی و رسانه‌ای است.
به گزارش ندای قم به نقل از شهر نیوز، مهدی کلانترزاده در نشست صمیمی با نهادهای فعال حوزه بین‌الملل که به روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری قم آماده همکاری‌های گسترده با نهادهای بین‌المللی در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، رسانه‌ای و … است که این همکاری‌ها می‌تواند در عرصه‌های مختلف از جمله معرفی بهتر شهر قم به جهان صورت پذیرد.
وی با اشاره به تعدد مؤسسات بین‌المللی و حضور ۱۲۰ نماینده از کشورها مختلف در قم، افزود:موسسه‌‌های قدرتمند بین المللی نظیر جامعه المصطفی، حوزه های علمیه، دانشگاه ها و مراکز علمی معتبر مجمع تقریب مذاهب اسلامی ، مجمع جهانی اهل بیت و سایر نهادها نشان از اهمیت این شهر به عنوان یک مرکز علمی و مذهبی در سطح جهانی دارد.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم تصریح کرد: این مؤسسات با هدف ترویج آموزه‌های اسلامی، ارتقا سطح علمی و فرهنگی، و گسترش دیپلماسی فرهنگی، نقش بسزایی در تعاملات بین‌المللی دارند و به ارتقا فرهنگ و هویت اسلامی در سطح جهانی کمک می‌کنند.
کلانترزاده از آمادگی شهرداری قم برای تقویت همکاری‌های در حوزه‌های مختلف بین‌المللی خبر داد و گفت: شهرداری قم در راستای ارتقا جایگاه قم در سطح جهانی و بهره‌مندی از تجارب و دستاوردهای سایر کشورها آماده همکاری در حوزه‌های مختلف بین‌المللی از جمله همکاری برای معرفی شهر قم به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام است.
وی وجود یک مرکز تخصصی برای راهبری فعالیت‌های بین‌المللی در شهر قم را لازم دانست و اضافه کرد: وجود یک مرکز تخصصی برای راهبری فعالیت‌های بین‌المللی در شهر قم ضروری است تا به عنوان یک نهاد هماهنگ‌کننده و راهنما در زمینه توسعه همکاری‌های بین‌المللی عمل و از ظرفیت‌های فرهنگی، علمی و اقتصادی قم به بهترین نحو بهره‌برداری کند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/dloe

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا