مدیریت شهری

آغاز عملیات اجرایی 4 پروژه مهم شهر قم

با حضوراعضای شورای شهر و مدیران شهری صورت  گرفت؛

آیین آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه بزرگ شهری با اعتباری بالغ‌بر 6 هزار و 900 میلیارد ریال در پنجمین گام اجرای طرح بزرگ “قم در مسیر تحول” برگزار شد.

 

به گزارش ندای قم ، مراسم آغاز عملیات اجرایی چندین پروژه بزرگ شهر در پنجمین گام افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی 218 پروژه شهری از مرحله جدید طرح بزرگ “قم در مسیر تحول” امروز با حضور دکتر سقائیان نژاد شهردار، محرری، اخوان، سبحانی، ملایی و نیازمند از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد.

شهردار قم مطرح کرد:

پیش‌بینی 11 تقاطع در محور فردوسی

شهردارقم دراین مراسم با اشاره به اینکه در محور بلوار فردوسی 11 تقاطع پیش‌بینی‌شده است گفت: حدود 6 تقاطع این محور تکمیل‌شده است که تأثیر بسیار زیاد در کاهش بار ترافیکی دارد.

دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد با اشاره به احادیث و روایات نقل‌شده از اهل‌بیت(ع)، مطرح کرد: بالاترین عبادت پس از عمل به واجبات، خدمت به مردم است.

شهردار قم با بیان اینکه مدیریت شهری بالاترین عرصه برای خدمت به مردم است، عنوان کرد: برای افزایش خدمت‌رسانی به مردم باید پارلمان منطقه‌ای تقویت‌شده و مشکلات و مسائل مناطق به این پارلمان‌ها واگذار شود.

وی با تأکید بر اینکه امروز جامعه شدیداً به این موضوع نیاز دارد، خاطرنشان کرد: اقدامات شهرداری قم در زمینه افتتاحیه‌ها می‌تواند برای مردم پس از حوادث اخیر ازجمله اغتشاشات اخیر، باعث دلگرمی شود.

باید اعتماد مردم به مسئولین افزایش پیدا کند

دکتر سقائیان‌نژاد با بیان اینکه باید اعتماد مردم به مسئولین افزایش پیدا کند، تصریح کرد: اگر این اعتماد افزایش پیدا کند، شاهد وحدت‌آفرینی خواهیم بود که امنیت را درپی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در محور بلوار فردوسی 11 تقاطع پیش‌بینی‌شده است، یادآور شد: حدود 6 تقاطع این محور تکمیل‌شده است که تأثیر بسیار زیاد در کاهش بار ترافیکی دارد.

شهردار قم با بیان اینکه در ایام تدوین بودجه 1402 هستیم، ابراز کرد: امروز خوشبختانه شورای اسلامی شهر قم اعتماد لازم را به مجموعه مدیریت شهری دارد و مشکلی در عرصه بودجه نداریم.

 

بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح فردوسی و بلوار صدوقی تا 1403

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم دراین مراسم گفت: امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی تقاطع بلوار فردوسی و آیت‌الله صدوقی هستیم.

عباس حلوایی‌زاده با اشاره به اینکه بلوار فردوسی یکی از محورهای اصلی شهر است، عنوان کرد: در آینده نزدیک نیز شاهد افتتاح تقاطع میدان نماز خواهیم بود که تأثیر بسیاری در کاهش بار ترافیکی شهر دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه با اعتبار 150 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم باتوجه به برنامه‌ زمان‌بندی 15 ماهه شاهد پیشرفت و بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

بهره‌برداری از پارکینگ چهل اختران تا سه ماه آینده

وی با اشاره به نیاز احداث تقاطع غیرهمسطح نیک‌اندیش، تصریح کرد: 85 میلیارد تومان برآورد اولیه عملیات اجرایی است که به دنبال اجرای آن هستیم.

حلوایی‌زاده پارکینگ چهل اختران را مدنظر قرار داد و افزود: باتوجه به همسطح بودن این پارکینگ بیش از 40 میلیارد تومان تملک و 2 میلیارد تومان اعتبار احداث آن است که امیدواریم تا حدود 3 ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با تأکید بر اینکه طراحی پارکینگ بنفشه نیز کامل انجام‌شده است، یادآور شد: ظرفیت این پارکینگ نیز 196 واحد جای پارک است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه در پارکینگ ایران مرینوس نیز بیش از 400 واحد جای پارک وجود خواهد داشت، اذعان کرد: در این پروژه نیز امیدواریم هرچه زودتر مراحل برگزاری مناقصات و اخذ سرمایه‌گذار انجام شود.

نقش مستقیم پروژه‌های شهری در ایجاد امیدآفرینی در جامعه

عضو شورای اسلامی شهر قم: نیز دراین مراسم  گفت : امروز چالش اصلی ما کاهش اعتماد مردم به مسئولین است.

مجید اخوان با اشاره به اینکه در چنین شرایطی نیازمند افزایش امیدآفرینی در جامعه هستیم، مطرح کرد: مجموعه شهرداری قم می‌تواند با افتتاح این پروژه‌ها، حس خدمت‌رسانی را به مردم القا کند و تأثیر بسیار زیادی در امیدآفرینی به جامعه داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه شورای شهر از عملکرد شهرداری و شهردار قم رضایت دارد، عنوان کرد: این رضایت در سطوح مردمی نیز وجود دارد و به‌وضوح قابل‌لمس است.

وی با تأکید بر اینکه در بودجه 1402 شهرداری نیز اولویت‌ها، نیازها و ضرورت‌های شهر را شناسایی خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اختصاص بودجه مناسب بتوانیم خلأهای موجود در برخی از بخش‌های شهر را رفع کنیم.

خدمات شهرداری قم جدی‌تر اطلاع‌رسانی شود

یک دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم  دراین مراسم گفت هزینه‌های بسیاری برای امیدآفرینی در جامعه انجام می‌شود که نیاز به اطلاع‌رسانی بیشتر دارد.

مصطفی ملایی با اشاره به اینکه افتتاح پروژه‌های مختلف شهرداری قم تأثیر بسیار زیادی در امیدآفرینی به جامعه دارد، عنوان کرد: باید این خدمت‌رسانی که در مجموعه شهرداری قم انجام می‌شود با قدرت بیش‌تری به مردم اطلاع‌رسانی شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم در پایان تأکید کرد: باید در این پروژه‌ها پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی نیز لحاظ شود.

ضرورت  اختصاص بودجه‌ای برای پیگیری درخواست‌های مردمی

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم نیز دراین مراسم  گفت : شهر قم دارای مدیران توانمند و فعال است.

نرجس نیازمند با اشاره به اینکه مردم از عملکرد شهرداری قم رضایت دارند، مطرح کرد: مدیران شهری دغدغه لازم در خصوص موضوع زنان و خانواده را نیز داشته و همکاری خوبی در این عرصه دارند.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در بخش‌های مختلف شهرداری قم شاهد تلاش‌های شبانه‌روزی هستیم، عنوان کرد: برای افزایش لذت شهروندان باید پیگیری درخواست‌های مردمی را نیز با جدیت دنبال کنیم.

وی با تأکید بر اینکه می‌توان این موضوع را در بودجه شهرداری نیز دید، خاطرنشان کرد: مردم انتظارات زیاد و به حقی دارند که باید برای برآورده کردن این انتظارات تلاش شود.

عقب‌ماندگی‌های حوزه پارکینگ با جدیت جبران می‌شود

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم نیز دراین مراسم : مدیران و معاونین شهرداری قم در ایام دهه فجر حضور مؤثر و خوبی در مساجد و در میان مردم داشتند.

محسن محرری  با اشاره به اینکه شهرداری قم طی 8 سال گذشته پروژه‌های بزرگ بسیاری را در شهر به بهره‌برداری رسانده‌ است، مطرح کرد: متأسفانه در حوزه پارکینگ با مشکلات و کمبودهای بسیاری مواجه بودیم که امیدواریم با قدرت بیش‌تری به آن توجه شود.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم، کمبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر را مدنظر قرار داد و افزود: در پیاده‌روسازی محدوده خیابان ارم با محدودیت‌های پارک موتورسیکلت مواجه هستیم که باید در پارکینگ‌سازی به‌جای پارک برای موتورسیکلت نیز توجه کنیم.

وی ضرورت بخشی از مناطق در احداث پارکینگ را یاد کرد و گفت: در محدوده خیابان و میدان توحید و گلزار شهدا نیز بار ترافیکی سنگینی وجود دارد که نیازمند احداث پارکینگ در این مکان‌ها هستیم.

3120 جای پارک به ظرفیت شهر قم اضافه می شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم: نیز دراین مراسم گفت : آغاز عملیات اجرایی 287 واحد پارکینگ انجام‌شده و امیدواریم به‌زودی شاهد بهره‌برداری از آن‌ها باشیم.

سید امیرعباس صفوی پروژه پارکینگ طبقاتی بنفشه در خیابان آذر و پارکینگ همسطح چهل اختران را مدنظر قرار داد و افزود: همزمان با مراحل آماده‌سازی 140 هکتار پارکینگ برای نیمه شعبان، این پروژه‌ها نیز در حال بهره‌برداری و آماده‌سازی هستند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر با جدیت پیگیر اجرای این پروژه‎ها است، مطرح کرد: برای افتتاح هرکدام از این پروژه‌ها ده‌ها و صدها عملیات اجرایی لازم است.

وی ادامه داد: در کنار پیشبرد این پروژه‌ها شاهد برنامه‌ریزی برای اتفاقات و مناسبت‌های خاص ازجمله اعیاد و بارندگی‌ها نیز هستیم.

صفوی با بیان اینکه اجرای 8 پارکینگ طبقاتی در شهر احصا شده است، عنوان کرد: با بهره‌برداری از این پارکینگ‌ها 3 هزار و 120 جای پارک به ظرفیت شهر اضافه خواهد شد.

وی از برخی از این پارکینگ‌ها یاد کرد و گفت: پارکینگ خیابان امام خمینی(ره) با ظرفیت 340 واحد، بلوار امین و ایران مرینوس 483 واحد، بلوار جمهوری اسلامی 150واحد ، چارسو 419 واحد و … ازجمله این پارکینگ‌ها هستند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه پارکینگ بنفشه با ظرفیت 200 واحد نیز در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: عرصه این پارکینگ سه هزار و 800 مترمربع، زیربنا 11 هزار و 400 مترمربع با اعتبار بیش از 60 میلیارد تومانی بوده که 40 میلیارد آن برای احداث، 20 میلیارد برای تملک است.

وی با بیان اینکه تمام این پارکینگ‌ها در راستای مطالعات جامع حمل‌ونقل شهر و طرح تفصیلی هستند، تصریح کرد: این پارکینگ دوطبقه منفی برای پارک و همسطح تجاری دارد.

صفوی اضافه کرد: پارکینگ چهل اختران نیز با ظرفیت 87 جای پارک نیازمند اعتبار 51 میلیارد تومانی است.

در این مرحله از اجرای طرح بزرگ “قم در مسیر تحول”، عملیات اجرایی 4 پروژه بزرگ شهری در حوزه‌های حمل‌ونقل و عمران شهری آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی احداث تقاطع غیرهمسطح بلوار شهید آیت‌الله صدوقی و بلوار فردوسی بااعتباری بالغ‌بر 4500 میلیارد ریال، احداث پل روگذر بلوار شهید سلیمانی بااعتباری بالغ‌بر 1350 و به‌منظور اتصال شریانی مناطق 4 و 2 شهر قم در بلوار غدیر و آزادراه امام علی علیه‌السلام و احداث 2 پارکینگ عمومی در خیابان آیت‌الله طالقانی با اعتباری بالغ‌بر هزار و 122 میلیارد ریال پروژه‌های این مرحله از اجرای طرح بزرگ “قم در مسیر تحول” بود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/steq

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا