معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم آخرین وضعیت پروژه های حوزه ترافیک در این کلانشهر را تشریح کرد.
به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مسعود طبیبی در بازدید اعضای کمیسیون حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم از پروژههای حوزه ترافیک در سطح شهر اظهار داشت: امروز توجه انسانمحوری در اجرای پروژههای حوزه ترافیک یک اصل بوده و باید به این نکته بیش از بیش توجه کنیم.
وی پروژههای در حال اجرا در سطح شهر را موردتوجه قرارداد و افزود: آرامسازی ترافیک با استفاده از سامانههای کنترل ترافیک و اجرای سرعت گاههای استاندارد، توسعه و ارتقاء کیفیت حملونقل عمومی در شهر و به سازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی از مهمترین اهداف شهرداری در این مقطع است.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم نوسازی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی را موردتوجه قرارداد و بیان کرد: امروز شاهد ورود ۴۳ دستگاه تاکسی نوسازی شده به ناوگان تاکسیرانی و افتتاح سامانه رسا برای ارائه تاکسی اینترنتی زیر نظر مستقیم تاکسیرانی هستیم.
وی سیستم هوشمند رسا در تاکسیرانی را تشریح کرد و گفت: این سیستم بیش از ۲۰ هزار خودرو را میتواند پوشش داده و جایگزین مطمئنی برای تاکسیهای اینترنتی باشد و تاکسیهای ۱۳۳ و هم ۱۸۲۹ نیز با اپلیکیشن میتوانند خدمات رسانده و نرخ شناوری هم ندارد و در حال حاضر ۵۰۰ دستگاه تاکسی بیسیم در این سیستم کار میکنند و روزانه بیش از ۶ هزار آدرس ثبت میشود.
طبیبی با اشاره به راهاندازی موتوپلاس تصریح کرد: این پروژه برای نخستین بار در کشور در قم شروع شده و بهجای خودروی ۲۰۶ که در بعضی از شهرها استفاده میشود در این موتور تمام کانکتورهای صنعتی به نظامی ارتقا پیداکرده و دارای تاییدیه راهور بوده و بهصورت اتوماتیک اعمال قانون میکند.
وی یادآور شد: در تمام قراردادهای جدید در شهرداری، ما خرید خدمت داریم و در این مدل قراردادها به دنبال افزایش سرعت در اجرای پروژهها هستیم تا بتوانیم شاهد کاهش قابلتوجه ای از تصادفات در سطح شهر باشیم.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم در ادامه عملکرد سامانه سپند را نیز موردتوجه قرارداد و بیان کرد: در حال حاضر ۶ شرکت با بیش از ۱۴۰۰ راننده ثبتنام کردهاند و ۲۰۷ نفر با دارا بودن مدارکی مانند گواهی سوپیشینه و عدم اعتیاد در این سامانه تأییدشدهاند.
وی تعیین مسیرهای شریانی و دسترسی را در حوزه حملونقل مهم خواند و تصریح کرد: چراغدار کردن دسترسیها بسیار مهم بوده و در آییننامه جدید طراحی هندسی راهها باید برای عبور عابران ایمنسازی کنیم و جریان عبور خودروها را آرام کنیم تا تصادفات را کم کنیم.
طبیبی اجرای تقاطع هوشمند در میدان قلم را یکی از پروژههای مهم در حوزه آرامسازی جریان ترافیک دانست و خاطرنشان کرد: همیشه اجرای پل عابر پیاده قابلاستفاده برای همه اقشار جامعه نبوده و باید همین تعداد پل عابر پیاده نیز بهزودی به آسانسور مجهز شوند و در آینده سیاست بر ایمنسازی برای عبور عرضی مانند چراغدار کردن معابر باشد.
وی استفاده از رنگهای ممتاز و دوجزئی را موردتوجه قرارداد و گفت: یکی از کارهایی که برای ایجاد نظم در ترافیک در معابر شهری انجام میدهیم اجرای رنگ معابر بارنگهای دوجزئی و ممتاز با ماندگاری و کیفیت بالاست.
معاون حملونقل و ترافیک در پایان و بازدید از سامانه هوشمند ثبت تخلف در بلوار غدیر تأکید کرد: امروز استفاده از سامانههای هوشمند و آرامسازی معابر بسیار کمک میکند و در حال راهاندازی سامانه ثبت تخلف عدم رعایت فاصله طولی خودروها نیز هستیم.