مدیریت شهری

کلانشهر قم با کمبود اتوبوس مواجه است

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم:

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به فعالیت 125 اتوبوس شهری در قم، گفت: این میزان اتوبوس برای کلان‌شهری مانند قم کافی نیست ولی مساله کمبود اتوبوس یک معضل ملی است و تمام کلان‌شهرها با آن درگیر هستند.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مسعود طبیبی در پنجاه و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری،با اشاره به تهیه و ارسال برنامه و طرح پیرامون وضعیت فعلی شبکه تندروهای شهری و برنامه‌های آینده جهت بهبود و گسترش آن اظهار داشت: شبکه معابر شهری یکی از نتایج بارز حمل‌ونقل شهری است.

وی بابیان اینکه از سال ۹۷ طرح بازنگری در طرح حمل‌ونقل شهری آغازشده است، تصریح کرد: طرح جامعی در حوزه حمل‌ونقل شهری در ابعاد مختلف آن در حال تهیه است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر اینکه در این رابطه جلسات متعددی در شهرداری قم در حال انجام است، تصریح کرد: تا یک ماه آینده این طرح نهایی و تقدیم شورای اسلامی شهر قم می‌شود.

وی با اشاره به طرح کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر نسبت به الزام شهرداری به ارائه برنامه تأمین ناوگان اتوبوس جهت تکمیل ناوگان اتوبوس‌رانی به تعداد موردنیاز، اظهار داشت:  شهرداری قم باوجود تمام مشکلات در حوزه تأمین ناوگان عمومی، عملکرد مطلوبی داشته و میانگین عمر اتوبوس‌های شهری رضایت‌بخش است.

طبیبی فعالیت ۱۲۵ اتوبوس شهری در قم را مورد توجه قرار داد و گفت: این میزان اتوبوس برای کلان‌شهری مانند قم کافی نیست ولی مساله کمبود اتوبوس یک معضل ملی است و تمام کلان‌شهرها با آن درگیر هستند.

وی اضافه کرد: تجربه اورهال کردن اتوبوس در کشور تجربه تلخی بوده و این مساله در قم نیز تاکنون نتایج موردنظر را برجای نگذاشته است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: طرحی در سطح ملی برای خرید اتوبوس از محل تهاتر نفت در حال انجام است و شهرداری قم تمام تلاش خود را برای استفاده حداکثری از این ظرفیت بکار بسته و به نظر می‌رسد تا شهریورماه این واگذاری‌ها آغاز شود.

وی یادآور شد: برخی از اتوبوس‌های خریداری‌شده کلان‌شهرهای مختلف کشور طی سال گذشته از یکی از شرکت‌های داخلی به خاطر برخی نواقص فنی مشکلات زیادی برای ناوگان عمومی ایجاد کرده است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم:

سیستم مکانیزه شستشوی اتوبوس در قم راه‌اندازی می‌شود

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم نیز دراین جلسه گفت: یکی از برنامه‌های آتی شهرداری قم بهره‌برداری از سیستم شستشوی مکانیزه اتوبوس است.

حسین صابری با اشاره به اخذ مجوز ایجاد ردیف اعتباری جهت تکمیل ساختمان و بهره‌برداری از سیستم شستشوی مکانیزه اتوبوس‌ها، اظهار داشت: هم‌اکنون دستگاه فنی این سیستم خریداری و آماده نصب است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: برای راه‌اندازی این سیستم باید ساختمان کنونی آن تعمیر و تجهیز شود.

وی اخذ مجوز ایجاد ردیف اعتباری جهت تکمیل ساختمان و بهره‌برداری از سیستم شستشوی مکانیزه اتوبوس‌ها را موردتوجه قرارداد و گفت: با راه‌اندازی این سیستم شاهد درآمدزایی برای مجموعه مدیریت شهری نیز خواهیم بود.

صابری با اشاره به برنامه سابق شهرداری در مشارکت در طرح نصب گاردریل‌های بزرگراه امام علی علیه‌السلام، تصریح کرد: حفظ فضای سبز شهری ازجمله مباحثی است که شهرداری به خاطر آن در این طرح مشارکت کرده است.

مدیرکل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم پیش بینی کرد:

بودجه ۲ میلیاردی جهت تکمیل سیستم شستشوی مکانیزه اتوبوس

مدیرکل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم نیز دراین جلسه اشاره به اخذ مجوز ایجاد ردیف اعتباری جهت تکمیل ساختمان و بهره‌برداری از سیستم شستشوی مکانیزه اتوبوس‌، گفت: در بودجه سال جاری 2 میلیارد تومان با پیش‌بینی افزایش 25 درصدی برای تکمیل و راه‌اندازی این سیستم در نظر گرفته‌شده است.

سید امیرعباس صفوی اخذ مجوز ایجاد ردیف اعتباری جهت تکمیل ساختمان و بهره‌برداری از سیستم شستشوی مکانیزه اتوبوس‌ را موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: فاز نخست این طرح در سال‌های گذشته انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه در بودجه سال جاری ۲ میلیارد تومان با پیش‌بینی افزایش ۲۵ درصدی برای تکمیل و راه‌اندازی این سیستم در نظر گرفته‌شده است، گفت: همچنین ۳۰۰ میلیون تومان نیز برای تکمیل ساختمان این محل پیش‌بینی‌شده است.

مدیرکل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم همچنین عنوان کرد: نصب گاردریل در بخشی از محدوده بزرگراه امام علی(ع) جز وظایف اداره کل راهداری استان است و ورود شهرداری به این حوزه به خاطر حفظ فضای سبز حاشیه‌ای آن و کمبود بودجه راه و شهرسازی بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم خبرداد:

تناسبی بین تقاضا و زیرساخت اتوبوس‌رانی قم وجود ندارد

عضو شورای اسلامی شهر قم نیز دراین جلسه بابیان اینکه تناسبی بین تقاضا و زیرساخت ناوگان عمومی قم وجود ندارد، گفت: کمبود اتوبوس در برخی محلات و مناطق قم کاملاً مشهود است.

معصومه آمره بابیان اینکه میزان ناوگان اتوبوس‌رانی با نیازهای شهروندان تناسبی ندارد، اظهار داشت: کمبود اتوبوس در برخی خطوط سبب نارضایتی‌هایی برای شهروندان شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: برخی از اتوبوس‌های خریداری‌شده از سال‌های گذشته به خاطر نواقص فنی هنوز وارد چرخه ناوگان عمومی نشده است.

آمره همچنین اضافه کرد: لازم است برای رفع نیاز محلات مختلف شهر قم هرچه زودتر برای بهبود خدمات‌رسانی این ناوگان خریداری‌شده وارد چرخه حمل‌ونقل شوند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/04re

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا