مدیریت شهری

پارکینگ اولویت اصلی جمکران است

شهردار قم :

شهردار قم با اشاره به اینکه اگر زیرساخت‌های منطقی در جمکران فراهم نشود با مشکلات متعددی مواجه خواهیم بود، گفت: یکی از نیازهای اساسی جمکران بحث پارکینگ است

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در جلسه ستاد تسهیل زائرین نیمه‌ شعبان که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار کرد: زائران مسجد جمکران تنها محدود به ایام نیمه شعبان و سه شنبه شب‌ها نمی‌شوند و امکانات پایداری باید برای این مکان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه اگر زیرساخت‌های منطقی در جمکران فراهم نشود با مشکلات متعددی مواجه خواهیم بود، مطرح کرد: یکی از نیازهای اساسی جمکران بحث پارکینگ است.

شهردار قم ادامه داد: زمین‌های اطراف مسجد جمکران که دارای مالکین خصوصی هستند را می‌توان تملک کرد تا پارکینگ‌هایی را برای مسجد مقدس جمکران آماده‌سازی کنیم.

وی با بیان اینکه در گذشته پیگیری‌هایی برای این موضوع انجام شد، عنوان کرد: به دلیل عدم وجود زمین‌های دولتی تاکنون این اقدام به نتیجه نرسیده است.

دکتر سقائیان‌نژاد از احداث مرکز آتش‌نشانی در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) یاد کرد و گفت: این مرکز از نظر تجهیزات دچار مشکلاتی است که برای تهیه آن‌ها نیازمند حمایت وزارت کشور هستیم.

درخواست 5 هزار تن قیر برای بهسازی مسیرهای دسترسی به جمکران

وی با اشاره به اینکه 200  چشمه سرویس بهداشتی سیار برای این مسیر داریم، خاطرنشان کرد: علاوه‌بر این چشمه‌ها ضرورت تامین 200 چشمه سرویس بهداشتی ثابت نیز وجود دارد.

شهردار قم با بیان اینکه مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) از نظر زیرساخت‌های آب و برق هنوز کامل مهیا نشده است، تصریح کرد: تجهیزات زیربنایی این مسیر تدوین و درحال مهیا شدن است.

وی با اشاره به اینکه برای پارکینگ‌ها نیازمند تعدادی نورافکن هستیم، یادآور شد: همچنین برای مسیرهای دسترسی به جمکران نیازمند قیر به منظور بهسازی آسفالت هستیم.

دکتر سقائیان‌نژاد اضافه کرد: حدود 5 هزار تن قیر از وزارت کشور تقاضا کردیم که نتیجه بخش نبوده است ولی اگر این قیر تامین شود، می‌توان بسیاری از مسیرهای ورودی جمکران را لکه‌گیری و آسفالت کرد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/vywl

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا