مدیریت شهری

نظافت روزانه ۳ میلیون مترمربع معابر منطقه

مدیر منطقه دو شهرداری قم مطرح کرد:

مدیر منطقه دو شهرداری قم گفت: در منطقه دو شهر قم روزانه 3 میلیون مترمربع نظافت شده و در روزهای معمولی بیش از 110 تن زباله جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم ، رضا رحیمی در گفت‌وگویی، نظافت و پاکیزگی را یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری دانست و اظهار داشت: در منطقه دو شهر قم روزانه ۳ میلیون مترمربع نظافت شده و در روزهای معمولی بیش از ۱۱۰ تن زباله جمع‌آوری می‌شود.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی را یکی از اقدامات خوب منطقه در یک سال گذاشته دانست و ابراز کرد: با توجه به حجم زباله‌ای که در منطقه جمع‌آوری می‌شود، نیازمند ارائه آموزش برای حفظ پاکیزگی شهر بوده و این دوره‌ها به‌صورت مستمر برگزار می‌شود.

مدیر منطقه دو شهرداری قم تصریح کرد: یکی از این دوره‌های آموزشی، برای نیروهای حوزه خدمات شهری برگزار شد و با توجه به این‌که نیروهای بعضی از مناطق از طرف منطقه دو تأمین می‌شود، این آموزش تأثیر زیادی در ارتقاء کیفیت خدمات در شهر دارد.

وی ادامه داد: همچنین آموزش‌های لازم برای مدیریت پسماند در سطح منطقه و شهروندان نیز اجراشده و چهار محله به‌صورت پایلوت محل جمع‌آوری زباله خشک انتخاب شد که مردم این محلات تا امروز مشارکت بالایی داشته‌اند.

رحیمی نحوه آموزش‌ها و محل ارائه آموزش‌های حوزه پسماند را یادآور شد و ابراز کرد: کار آموزشی در منطقه با تهیه بروشور با موضوع مدیریت پسماند و توزیع کیسه‌زباله و باکس زباله برای تفکیک زباله از مبدأ در مساجد و مدارس انجام می‌شود.

وی همچنین از ساخت ساختمانی برای جمع‌آوری زباله خشک در محله شیخ‌آباد خبر داد و خاطرنشان کرد: به علت مشارکت بالای شهروندان در این منطقه، یک ساختمان ۱۰۰ متری در محله شیخ‌آباد به‌عنوان محل ثابت جمع‌آوری زباله خشک نیز احداث شد.

مدیر منطقه دو شهرداری قم در پایان یادآور شد: به‌طوری‌ کلی علاوه بر رفت‌وروب، صدوبیست هزار متر طول  نهر نیز در منطقه نظافت شده و حجم زباله‌ در روزهای مناسبتی مانند ایام تعطیلات و ماه رمضان به ۱۳۰ تن هم می‌رسد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/84je

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا