مدیریت شهری

مزرعه ۱۰۰ هکتاری خورشیدی در قم احداث می شود

با حمایت صندوق ملی محیط‌زیست ؛

مدیرعامل محترم صندوق ملی محیط‌زیست کشور در سفری یک‌روزه به قم، با اقدامات شهرداری قم در حوزه محیط‌زیست و حمایت از خانه‌های سبز و… آشنا و بر حمایت این صندوق از طرح‌های محیط‌زیستی شهرداری قم تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری ندای قم  به نقل از روابط عمومی شهرداری شهر قم ،انجم شعاع  درجلسه ای با  حضور معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم و برخی دیگران از مدیران شهری مرتبط با این حوزه دراین زمینه با تقدیر و تشکر از اقدامات انجام‌شده توسط شهرداری اظهار داشت: این میزان از توجه به مباحث محیط‌زیستی و اهتمام به انجام اقدامات اجرایی توسط شهرداری قم، نشان از رویکرد مدیریت ارشد شهرداری و نمایندگان شورای اسلامی شهر قم به محیط‌زیست شهری بوده و قابل‌تقدیر است.

انجم شعاع با اشاره به اینکه برخی از برنامه‌های شهرداری قم در نوع خود بی‌نظیر بوده و می‌تواند راه‌گشای مدیریت شهری در نقاط مختلف کشور باشد، نسبت به آمادگی صندوق ملی محیط‌زیست جهت مشارکت در تأمین منابع مالی و اعتباری برای برنامه‌های محیط‌زیستی شهرداری قم خبر داد.

حمایت از پروژه‌های شهری با پیوست زیست‌محیطی

مدیرعامل صندوق ملی محیط‌زیست  دربخش دیگری از سخنان خود گفت: طرح خانه‌های سبز اقدامی شایسته و قابل‌تقدیر است که در شهر قم توسط شهرداری و همکاری سایر دستگاه‌ها انجام‌شده و می‌تواند به شرطی که پایدار باشد به‌عنوان الگویی برای شهرهای دیگر قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه هدف کمک به توسعه پایدار شهرهاست، ابراز کرد: طرح خانه‌های سبز اقدامی شایسته و قابل‌تقدیر است که در شهر قم توسط شهرداری و همکاری سایر دستگاه‌ها انجام‌شده و می‌تواند به شرطی که پایدار باشد به‌عنوان الگویی برای شهرهای دیگر قرار گیرد.

مدیرعامل صندوق ملی محیط‌زیست با اشاره به اینکه بهترین متولی برای اجرای پایدار این طرح شهرداری است، ادامه داد: ما در اجرای این طرح در کنار شهرداری هستیم، علاوه بر آن، در سایر پروژه‌هایی که شهرداری در دست اقدام داشته و نیاز به تأمین مالی دارد را با تأیید مدیرکل محیط‌زیست استان و بنا بر اولویت‌های صندوق حمایت خواهیم کرد.

اعلام حمایت صندوق ملی محیط‌زیست در رابطه با احداث مزرعه ۱۰۰ هکتاری خورشیدی و شهرک بازیافت در فازهای مختلف اجرایی در محل دفن قدیم پسماندهای شهری و برخی از نقاط شهری ضمن تهیه طرح و مطالعات مربوطه، بخشی از دستاوردهای این سفر یک‌روزه بود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/up4e

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا