لزوم اجرای نقطهای طرحهای آرامسازی ترافیکی
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم تاکید کرد:
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به برخی از معایب حوزه حملونقل و ترافیک شهری، گفت: اجرای نقطهبهنقطه طرحهای آرامسازی ترافیکی در شهر قم به خاطر شناسایی نقاط ضعف و قوت بهتر نتیجه میدهد.
به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مسعود طبیبی در جلسه کمیته فنی شورای ترافیک استان در سالن شهید مولوی شهرداری قم، با اشاره به پیشنهاد و بررسی لیست بیستگانه نصب سرعتکاه در معابر شهری بر اساس درخواستهای راهور و مناطق شهری، اظهار داشت: برابر مصوبات شورای ترافیک کشور، نصب سرعتکاه در معابری که سرعت مجاز در آنها بیشتر از ۵۰ کیلومتر است توصیه نشده و راهکارهای آرامسازی مانند کاهش عرض سوارهرو، تغییرات خطوط و غیره مورد تأکید قرارگرفته است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از معضلات مهم مجموعه مدیریت شهری قم در آرامسازی معابر سوارهرو، طولانیمدت بودن روند اجرایی شدن آن در همکاری با دستگاههای دیگر بوده که لازم است تا قبل از اجرای طرحهای آرامسازی، نصب سرعتکاه مانند روال قبل تداوم یاید و یا این طرح بهعنوان پایلوت در برخی معابر پیاده و مزیت و نواقص آن بهدرستی شناخته شود.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به برخی از معایب حوزه حملونقل و ترافیک شهری، گفت: اجرای نقطهبهنقطه طرحهای آرامسازی ترافیکی در شهر قم به خاطر شناسایی نقاط ضعف و قوت بهتر نتیجه میدهد.
وی بابیان اینکه فاصله زیاد بین تصویب و اجرای طرحهای ترافیکی، از مشکلات اصلی شهر قم در مدیریت بهتر ترافیک و حمل نقل است، ابراز کرد: مجموعه مدیریت شهری قم در نصب سرعتکاههای استاندارد در تعامل و همکاری کامل با پلیس راهور است.
طبیبی با تأکید بر اینکه برای مدیریت بهتر حوزه ترافیک و کاهش سوانح و تصادفات شهری باید هر هفته دستکم یک سرعتکاه مصوب در معابر شهری نصب شود، افزود: برای افزایش هوشیاری رانندگان همچنین لازم است تا از تجهیزات جدید و مدرن کنترل ترافیک و آرامسازی ترافیک در معابر پرخطر شهری استفاده شود.
وی با اشاره به نامه مدیرکل دفتر حملونقل و دبیر شورای عالی ترافیک شهرهای کشور در خصوص ارائه و ارسال آمار جرائم اعمالشده توسط دوربینهای ثبت تخلف شهری، گفت: درآمد و میزان جرائم این محل باید بهصورت ماهانه در اختیار مسئولان شورای ترافیک کشور قرار بگیرد.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به فوت ۹ شهروند قمی در تیرماه سال جاری، تصریح کرد: برای پیشبرد طرحهای ترافیکی قم در زمانبندی مشخص، باید سیستم نظارتی سیار و آنلاین در پروژههای شهری عملیاتی شود.
طبیبی اجرای پروژه ادامه تونل امام حسین علیه السلام در منطقه دو را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: نصب علائم راهنمایی و رانندگی در انحراف ترافیک موقت این مورد باید بهصورت پررنگ و به حد نیاز در معرض دید شهروندان باشد.
وی همچنین با اشاره به اهمیت بلوار پیامبر اعظم(ص) در برگزاری مراسمهای دینی و مذهبی، تصریح کرد: باید بستههای ترافیکی عملیاتی جهت مدیریت عبور و مرور در این محور مهم تدوین و پیادهسازی شود.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم طرح اصلاح هندسی بلوار شهید آوینی حدفاصل میدان مفید تا بلوار عطار نیشابوری را موردتوجه قرارداد و گفت: با توجه به حجم بالای مراجعه شهروندان به باغ پرندگان، لازم است تا ضوابط ایمنی و تعریف لایههای اطمینانبخش پارک خودرو در این محور جدی گرفته شود.