مدیریت شهری

ضرورت توانمندسازی و آگاه‌سازی شهروندان

رییس کمیته بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد:

رییس کمیته بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قم، بر مساله آموزش و آگاه‌سازی شهروندان تاکید کرد.

به گزارش ندای قم، نرجس نیازمند، ۲۴ دی، در کارگاه آموزشی «یاریگران محله» که در سالن غدیر کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد، با اشاره به تشکیل کمیته بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: پس از تشکیل این کمیته، برای آن کارگروه‌هایی تعریف شد که کارگروه‌های «آسیب‌های اجتماعی» و «آموزش و تعالی» از آن جمله است.

وی با اشاره به برگزاری نخستین دوره آموزشی مذکور افزود: این دوره آموزشی در راستای این دو کارگروه است و برای برگزاری این دوره آموزشی؛ ساعت‌های بسیاری بحث، بررسی و مطالعه انجام شده است.

وی گفت: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی به همراه پایش آسیب‌ها در مناطق آسیب‌پذیر شهر قم؛ آموزش، توانمندسازی، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی شهروندان؛ بسترسازی در زمینه تربیت مربی و مشاوره خانواده با استفاده از ظرفیت‌های محلی؛ بسترسازی برای ایجاد زیستِ مطلوب شهری برای شهروندان با رویکرد مدیریت و برنامه‌ریزی شهری مطلوب؛ حفظ جایگاه معنوی، مذهبی و فرهنگی شهر مقدس قم، شبکه‌سازی و تیم‌سازی شهروندان به صورت محلی؛ افزایش مشارکت اجتماعی در محلات و تولید محتوای علمی و آموزشی از جمله اهداف و محورهای اصلی این طرح هستند.

نیازمند اظهار کرد: بر اساس چشم‌انداز شهرداری قم تا سال ۱۴۱۴ و توسعه شهر قم؛ در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی، نیازمند تصمیم‌گیری مدیران شهری برای ایجاد توانمندسازی و آگاه‌سازی شهروندان است.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: به منظور ارتقای برگزاری دوره‌های آتی از نظرهای کارشناسان و شرکت‌کنندگان بهره می‌بریم.

شایان ذکر است کارگاه آموزشی «یاریگران محله» در راستای تحکیم بنیان خانواده و احیای هویت شهری؛ ویژه فعالان و کُنشگران اجتماعی محله و با حضور دبیران کارگروه محراب شهر و مسوولان و مربیان مراکز فرهنگی قم با اعطای گواهینامه معتبر به شرکت‌کنندگان برگزار شد.

این کارگاه آموزشی در دو بخش، «مهارت کار تیمی» و «مهارت‌های ارتباطات موثر» با تدریس دکتر ابراهیم جواهری‌زاده عضو هیات علمی دانشگاه قم در سالن غدیر کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد و به شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی گواهینامه معتبر اعطا می‌شود.

در این کارگاه آموزشی مجتبی بُستان معاون فرهنگی، اجتماعی و امور زائرین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم و محمد حیدری رییس جهاددانشگاهی واحد استان قم نیز حضور داشتند. این دوره آموزشی با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم؛ کمیته بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قم و جهاد دانشگاهی واحد استان قم برگزار شد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/rjj4

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا