مدیریت شهری

سومین مرحله آیین کوچه‌های آسمانی برگزار می‌شود

مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم خبرداد:

مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم از برگزاری سومین مرحله از آیین کوچه‌های آسمانی با هدف رونمایی از تابلوهای منقش به تصویر شهدا خبر داد.

به گزارش ندای قم؛ پیام جوادیان در جلسه هماهنگی برگزاری آیین رونمایی از تابلوهای کوچه‌های معابر شهر قم که به تصویر شهدا منقش شده است، با اشاره به اهمیت حفظ نام و یاد شهدا گفت: مدیریت شهری قم در سال‌های اخیر اقدامات مؤثری در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام داده که یکی از شاخص‌ترین این اقدامات بحث رونمایی از تابلوهای شهدا منقش به تصویر و QR کد زندگینامه و اطلاعات هویتی شهدا بوده است.

وی افزود: افتتاح بوستان یادمان شهدا و کاشت ۶۰۰۰ نهال به یاد شهدای استان قم، افتتاح بزرگ‌ترین بوستان طبقاتی کشور با نام شهید زین‌الدین فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابیطالب، ساخت بیش از 50 سردیس شهیدان، تبلیغات محیطی و زیباسازی شهر، چاپ و توزیع کتاب و نام‌گذاری 82 درصد از معابر شهری قم به نام شهدا برخی از اقدامات انجام‌شده مدیریت شهری در سال‌های اخیر بوده است.

به گفته مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم، در سومین مرحله از اجرای طرح کوچه‌های آسمانی با توجه به همزمانی این آیین با سالروز آغاز امامت ولیعصر (عج) 313 تابلو منقش به تمثال شهدای گران‌قدر و همچنین 14 تابلو 6 ضلعی بزرگ مزین به تصویر شهدا در بلوارها و میادین رونمایی خواهد شد.

الگوسازی اجرای طرح کوچه‌های آسمانی در کشور

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، پایه‌ای برای توسعه و تقویت ارتباطات اجتماعی است.

سید مجتبی سبحانی ثابت با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از اولویت‌های مهم و اصلی شورای اسلامی شهر قم و به‌صورت ویژه کمیسیون خدمات شهری است گفت: ترویج چنین ارزش‌هایی باهدف آشنایی نسل جوان و کودکان با الگوهای دفاع مقدس و آشناسازی نسل سوم و چهارم انقلاب با شهیدان و همچنین در جهت توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر و افزایش تعاملات اجتماعی امری مهم و حیاتی است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم افزود: شهرداری قم از طریق برگزاری مراسمات مذهبی، ایجاد امکانات عمومی مخصوص ترویج این ارزش‌ها، و حمایت از پروژه‌های فرهنگی در این زمینه تلاش کم‌نظیری دارد که بر خود  لازم می‌دانیم از این تلاش‌ها تقدیر و تشکر نمایم.

وی با اشاره به برگزاری آیین کوچه‌های آسمانی افزود: تاکنون حدود 800 خیابان و کوچه در شهر قم به تابلو منقش به تمثال شهدا مزین شده  که شورای اسلامی شهر و به‌ویژه کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین تلاش می‌کند تا پایان سال آینده پیگیری لازم به‌منظور تکمیل  این طرح را در دستور کار خود قرار دهد.

800 کوچه و معبر قم به تابلوهای منقش به تصویر شهدا مزین شده است

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم نیز در این جلسه با اشاره به اجرای سومین مرحله از طرح کوچه‌های آسمانی گفت: تاکنون بیش از 800 معبر در شهر قم به تابلوهای مزین به تصویر و کد هویتی شهدا مزین شده است.

مهدی کلانترزاده با اشاره به اقدامات مدیریت شهری در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: برگزاری مراسمات در ایام مذهبی و مناسبت‌های ملی، ایجاد امکانات عمومی و نام‌گذاری آن‌ها بر مبنای ترویج این فرهنگ نظیر بوستان‌ها، موزه‌ها، مراکز فرهنگی، حمایت از پروژه‌های فرهنگی، برگزاری رویدادهای تبلیغی و آموزشی، ایجاد نمادها و نقش‌آفرینی در رویدادهای همسو با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، راهبردهایی است که مدیریت شهری قم در همین راستا در دستور کار خود دارد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم افزود: فرهنگ ایثار و شهادت نشان از ایستادگی در مقابل ظلم، شجاعت در دفاع از اصول انسانی و عشق به وطن دارد و این ارزش‌ها به ما یادآوری می‌کنند که باید با اخلاقیات انسانی به یکدیگر محبت کنیم و در مواجهه با چالش‌ها و مشکلات با نگاه به درون توانمندیمان را به کار گیریم.

به گفته وی، شهرداری قم از طریق برگزاری برنامه‌ها و مراسمات مخصوص ترویج این ارزش‌ها، ایجاد امکانات عمومی مناسب، و تشویق مشارکت مردم در این تلاش، به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌پردازد.

کلانترزاده در پایان به اجرای سومین مرحله از آیین رونمایی از تابلوهای کوچه‌های شهدا اشاره کرد و افزود: این مراسم  با هدف رونمایی از تابلوهای مزین به نام و تصویر شهدا نیز در همین چارچوب روز چهارشنبه 5 مهرماه سال جاری با حضور خانواده شهدا، ایثارگران، بسیجیان و عموم شهروندان در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم(ع) برگزار خواهد شد.

رونمایی از ۳۱۳ تابلو منقش به تمثال شهدا همزمان با هفته دفاع مقدس

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم نیز در این جلسه از برگزاری آیین رونمایی از تابلوهای معابر شهر قم مزین به تصویر شهدا همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد.

مهدی اصفهانیان مقدم گفت: شهرداری‌ها برحسب وظایف و جایگاه اجتماعی وظیفه انجام اقدامات متعدد در زمینه‌های مختلف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را دارند.

معاون محیط‌ زیست و خدمات شهری شهرداری قم افزود: در شرایط فعلی که شاهد هجمه‌های همه‌جانبه دشمن هستیم، هر اقدامی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به معنای سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش‌های دین و انقلاب اسلامی است و در تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش اساسی دارد.

وی با اشاره به هماهنگی کامل با کنگره شهدا استان قم و سایر نهادهای مرتبط با بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: شهرداری قم نیز اقداماتی در این زمینه انجام داده است که حمایت از برنامه‌های برگزار شده توسط  کنگره شهدا در سطح شهر، تهیه و نصب ۲۰۰ سازه تبلیغاتی و ۳۰۰۰ تبلیغات آویزه در سطح شهر، ساخت ۲۶ یادمان شهدا در سراسر استان، افتتاح گلزار شهدای مدافعین حرم در آرامستان بهشت معصومه(س)، افتتاح خانه موزه‌های شهیدان زین‌الدین و فخری زاده، طراحی ۲۵ هزار دیوارنگاره، برگزاری یادواره‌های مختلف با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت و چاپ ۳۵ عنوان کتاب با محوریت شهدا به‌صورت اختصاصی از طرف شهرداری قم بخشی از اقدامات انجام‌شده مدیریت شهری قم در سال‌های اخیر است.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه هر چه اقدامات و فعالیت‌ها رنگ و بوی شهادت بگیرد در ترویج این فرهنگ مؤثرتر خواهد بود اضافه کرد: بر همین اساس سومین مرحله از طرح کوچه‌های آسمانی با هدف رونمایی از تابلوهای مزین به نام و تصویر شهدا نیز در همین چارچوب روز چهارشنبه ۵ مهرماه سال جاری با حضور خانواده شهدا، ایثارگران، بسیجیان و عموم شهروندان در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم(ع) برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/4bzh

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا