مدیریت شهری

سند پیشگیری و آمادگی بحران شهرداری قم اجرایی می‌شود

رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم:

رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم از تعیین بیش از ۱۵۰ وظیفه برای شهرداری‌ها در چارچوب قانون مدیریت بحران کشور و برنامه‌های اجرایی ذیل آن خبر داد.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم مهدی برزویی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به وجود قانون مدیریت بحران اظهار داشت: پس از ابلاغ قانون جدید مدیریت بحران در سال ۹۸، برنامه‌های اجرایی و آیین‌نامه‌های ذیل آن در دی‌ماه سال ۱۴۰۰ به کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ شد.

به گفته وی، علاوه بر قانون، برنامه ملی کاهش خطر حوادث و سوانح، برنامه ملی آمادگی و پاسخ، آیین‌نامه بند “س” ماده ۱۴ قانون مرتبط با مواد خطرناک، آیین‌نامه ماشین‌آلات و آیین‌نامه آموزشی حوزه مدیریت بحران تاکنون ابلاغ‌شده است.

رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم با بیان اینکه در این چارچوب وظایف و نقش هر دستگاه مشخص‌شده است، ابراز کرد: دستگاه‌های اجرایی برای هر وظیفه نقش مسئول، همکار یا پشتیبان دارند که در مجموع موارد قانونی را اجرایی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه برای طی یک کار کارشناسی توسط گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری‌ قم، بیش از ۱۵۰ وظیفه تعیین‌شده مرتبط با شهرداری‌ها استخراج و دسته‌بندی‌شده است، تصریح کرد: امیدواریم به‌زودی با تعیین نقش‌ها و مسئولیت‌ها در قالب برنامه عملیاتی شهرداری به سند پیشگیری، آمادگی و پاسخ شهرداری قم تبدیل و اجرایی خواهد شد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/q69p

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا